Μια άμορφη μάζα σιδερικών αντίκρισαν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι ιταλοί πυροσβέστες που κατάφεραν την Κυριακή να φτάσουν σε ένα από τα γκαράζ του Norman Atlantic που βρίσκεται δεμένο στο λιμάνι του Μπρίντιζι.«Βγήκαν φωτογραφίες, αλλά κανείς δεν μπορεί να διακρίνει εάν υπάρχουν άνθρωποι μέσα στα οχήματα που κάηκαν, ενώ εκτιμούμε πως θα είναι πολύ δύσκολη η αναγνώριση των πτωμάτων που ενδεχομένως βρεθούν» λένε στο Βήμα άνθρωποι που παρακολουθούν την πορεία των ερευνών.Οι έλεγχοι και στα άλλα γκαράζ του Norman Atlantic σταμάτησαν την Δευτέρα λόγω των πολύ δυνατών ανέμων. Μόνο ένα κλιμάκιο του ιταλικού νηογνώμονα πήγε στον προβλήτα και έκανε εξωτερικό έλεγχο του πλοίου, καθώς κρίθηκε παρακινδυνευμένο να ανέβουν πάνω σε αυτό.
Έτσι οι έρευνες από την πλευρά των πυροσβεστών στο εσωτερικό του Norman Atlantic, που αναμένονταν να ολοκληρωθούν την Δευτέρα, θα συνεχιστούν τις επόμενες ημέρες, εφόσον το επιτρέψουν και οι καιρικές συνθήκες.Όπως επισημαίνουν οι πυροσβέστες ακόμα υπάρχουν μικροεστίες φωτιάς (καθώς όπως φαίνεται ακόμα καίγονται ελαστικά των οχημάτων και λάδι που μετέφεραν φορτηγά) που αναζωπυρώνονται με τη βοήθεια του αέρα.Το πλοίο επίσης παρουσιάζει μια κλίση της τάξης των 7-8 μοιρών και είναι πιθανό η κλίση να μεγαλώσει από το νερό που ρίχνουν τα ρυμουλκά για να σβήσουν τις μικροεστίες και να χαμηλώσει σημαντικά η θερμοκρασία στο εσωτερικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν έφτασε το πλοίο στο Μπρίντιζι οι θερμοκρασίες ξεπερνούσαν τους 180 βαθμούς Κελσίου.Την ίδια στιγμή η αγωνία των συγγενών των αγνοουμένων μέρα με τη μέρα μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο και ζητούν από κάποια αρμόδια αρχή να τους ενημερώσει για την τύχη των δικών τους ανθρώπων και να επισπευσθούν οι διαδικασίες της έρευνας εντός του πλοίου.
Επίσης, όπως αναφέρουν ιταλικά μέσα ενημέρωσης, οι πυροσβέστες εντόπισαν το βράδυ της Κυριακής το κύριο μαύρο κουτί του Νοrman Atlantic, το οποίο όμως βρισκόταν σε χώρο στον οποίο είχε επεκταθεί η πυρκαγιά και ενδέχεται να έχει καταστραφεί, μερικώς ή ολοκληρωτικά.
Πριν από δύο ημέρες τα μέλη του ιταλικού λιμενικού και οι ειδικές δυνάμεις των καραμπινιέρων είχαν εντοπίσει ένα άλλο, μικρότερο μαύρο κουτί.Παράλληλα, σύμφωνα με την ιταλική τηλεόραση Rai, από τις πρώτες πραγματογνωμοσύνες φέρεται να προέκυψαν κάποια στοιχεία που δείχνουν ότι η ναυτική αυτή τραγωδία μπορεί να προκλήθηκε από βραχυκύκλωμα.Κανείς ωστόσο δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα τα ακριβή αίτια της πυρκαγιάς, όπως είπαν ειδικοί, και μπορεί να χρειαστούν πολλές ημέρες μέχρι να ξεκαθαρίσει η εικόνα.
Τα θύματα
Τη Δευτέρα, στο μεταξύ, επρόκειτο να αρχίσουν στο Μπάρι οι νεκροψίες για τα εννέα θύματα που μεταφέρθηκαν στην πρωτεύουσα της Απουλίας, για να εξακριβωθούν τα ακριβή αίτια του θανάτου τους.
Επιπλέον, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο το Norman Atlantic να μεταφερθεί στο Μπάρι. Ένας από τους λόγους είναι ότι το Μπρίντιζι δεν διαθέτει τις δυνατότητες για τη συνέχιση της επιχείρησης (π.χ. όταν αποφασιστεί να αδειάσει το πλοίο), ενώ δεν μπορεί να γίνει η μετακίνηση τους σε άλλα σημεία του λιμανιού καθώς δεν είναι ασφαλή.
Και ο Εισαγγελέας του Μπάρι όμως που χειρίζεται την υπόθεση του ναυτικού δυστυχήματος έχει εκδηλώσει επιθυμία το πλοίο να βρίσκεται στο λιμάνι της ίδιας πόλης, για να γίνει καλύτερα η διερεύνηση των αιτιών. Κανείς δεν είναι σε θέση να πει πότε θα γίνει η μετακίνηση στο Μπάρι και αυτό που αναμένεται είναι να εξεταστεί το πλοίο από νηογνώμονα και εφόσον δοθεί έγκριση ότι είναι αξιόπλοο να γίνει η διαδικασία.Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρουν πληροφορίες, ο Εισαγγελέας έχει ζητήσει από όσους συμμετέχουν στις έρευνες πάνω στο πλοίο να μην έχουν κινητά τηλέφωνα και φωτογραφικές μηχανές, για να μη διαρρεύσει οτιδήποτε.
Στο Μπρίντιζι εκτός από τις ιταλικές αρχές βρίσκονται δυο αξιωματικοί - τεχνικοί του Λιμενικού Σώματος της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντων, καθώς και εκπρόσωποι της ιταλικής πλοιοκτήτριας εταιρείας και της ασφαλιστικής εταιρείας.
Από τη λιμενική αρχή του Μπρίντιζι διαβεβαιώνουν ότι το πλοίο είναι ασφαλές. Όπως λένε, επί 24ωρου βάσεως υπάρχουν στο λιμάνι σε επιφυλακή κλιμάκια της ιταλικής πυροσβεστικής και αστυνομίας, ρυμουλκά, αλλά και πλωτά του ιταλικού λιμενικού για να παρακολουθούν το πλοίο από τη πλευρά της θάλασσας. Επιπροσθέτως γύρω από το πλοίο έχει τοποθετηθεί ειδικό φράγμα ώστε να αποτραπεί ρύπανση της θάλασσας από διαρροή πετρελαίου.