Το καλοκαίρι του 2015 ευελπιστούν να ολοκληρώσουν το έργο ‘Πατρίδα-Μονόσπιτα’ του κάθετου άξονα Βέροιας-Σκύδρας οι υπεύθυνοι της Αθωνικής Τεχνικής. Με τους ρυθμούς που προχωρά το έργο, θεωρείται βέβαιο ότι θα το καταφέρουν, αρκεί να τους βοηθήσουν λιγάκι και οι καιρικές συνθήκες, όπως αναφέρουν, θεωρώντας πρόβλημα μόνον τις χιονοπτώσεις. Η χρηματοδότηση του έργου είναι ομαλή, 100 εργάτες είναι ανά πάσα στιγμή στα 6,5 χιλιόμετρα του υπό κατασκευή δρόμου και όλα δείχνουν ότι το τμήμα θα παραδοθεί πλήρες το ερχόμενο καλοκαίρι, αρκετούς μήνες πριν τη συμβατική υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας (τέλος του 2015).
Εδώ και περίπου πέντε μέρες ήδη ασφαλτοστρώνονται οι δύο παράδρομοι του τμήματος Πατρίδα-Μονόσπιτα, που θα δοθούν σε κυκλοφορία στις αρχές του έτους, ώστε αμέσως μετά να μπουν τα μηχανήματα στο κεντρικό τμήμα του έργου, που αφορά την κατασκευή του κλειστού δρόμου περίπου 2,5 χιλιομέτρων, ο οποίος θα ‘κουμπώσει’ στα άλλα δύο τμήματα συνολικά τεσσάρων χιλιομέτρων από Πατρίδα και Μονόσπιτα που έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί.
Φυσικά η ολοκλήρωση του έργου δίνει ένα μεγάλο έργο σε κυκλοφορία, ωστόσο αυτό δεν αφορά την πλήρη ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Βέροιας-Σκύδρας, που όπως όλα δείχνουν έχει ακόμη… δρόμο. Κι αυτό, γιατί δύο ακόμη τμήματα του κάθετου, από τα Μονόσπιτα ως τα Σεβαστιανά Σκύδρας και από την Πατρίδα ως την Εγνατία, ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει. Το μεν κομμάτι από Μονόσπιτα για Σκύδρα έχει ώριμη μελέτη και η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας θα επιδιώξει τη χρηματοδότησή στο νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ), το δε τμήμα Πατρίδα-Βέροια εμφανίζει τα γνωστά ζητήματα για το ύψος του ‘κουμπώματος’ επί της Εγνατίας. Με διάφορες πλευρές να ερίζουν για την ιδανικότερη θέση, ανάμεσα στον σημερινό άξονα στον κόμβο της Βέροιας, τον κόμβο της Κουλούρας και μια νέα ‘δέση’ στην περιοχή Μέσης. Όλες οι πρόσφατες επισκέψεις των νέων τοπικών αρχόντων (δημάρχων και αντιπεριφερειάρχη) στον Ημαθιώτη υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοϊδη είχαν στην ατζέντα το συγκεκριμένο ζήτημα, με τον υπουργό να διαβεβαιώνει για την ταχεία ολοκλήρωση των διαδικασιών της μελέτης και την ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Να σημειώσουμε εδώ ότι παράλληλα με την έναρξη υλοποίησης του τμήματος Μονόσπιτα-Σκύδρα, θα ξεκινήσει και το τμήμα σύνδεσης του κάθετου άξονα με τον υπάρχοντα δρόμο Σ.Σ. Νάουσας-Νάουσας, από τη γέφυρα των Μονοσπίτων μέχρι περίπου το ύψος του Γηροκομείου Νάουσας.