Πολλές και ενδιαφέρουσες προτάσεις και δράσεις, στο πλαίσιο ενός στρατηγικού σχεδιασμού με ορίζοντα δεκαετίας, ανέφερε το βράδυ της Τετάρτης στη γενική συνέλευση του εμπορικού συλλόγου Νάουσας ο νέος δήμαρχος. Μίλησε για υπόγειους κάδους απορριμμάτων, ανάπλαση του εμπορικού κέντρου, στεγασμένο χώρο στάθμευσης και αυστηρή αστυνόμευση της πόλης, εμπορικό πόρταλ, χριστουγεννιάτικο φεστιβάλ και άλλες εκδηλώσεις στη διάρκεια του έτους σε συνδυασμό με εκστρατεία τόνωσης της αγοράς. Τους είπε για την προσπάθεια απόκτησης ταυτότητας της Νάουσας σε προϊόντα και υπηρεσίες, που θα εδραιώσουν το όνομα της πόλης με την υψηλή ανεργία εντός και εκτός. Κι όλα αυτά, στη βάση της ανάγκης εξωστρέφειας από την πλευρά όλων, με την πόλη να ανοίγει παντού, ιδίως προς τους ίδιους τους συνδημότες της.
Η ομήγυρη συμφώνησε με τον σχεδιασμό και τις προτάσεις. Ωστόσο έδειξε ενοχλημένη από τη σκέψη και μόνο μεταφοράς του δημαρχείου από τον συγκεκριμένο χώρο. Για περίπου μισή ώρα η ιδέα της εξωστρέφειας κλείστηκε ερμητικά στο κλουβί της εσωστρέφειας. Με ανθρώπους της αγοράς να επιμένουν ότι η λύση στην αγορά του νέου αιώνα δεν είναι άλλη από τις δημόσιες υπηρεσίες εντός του αστικού ιστού της. Σε καιρούς μάλιστα που μεγιστοποιείται θεαματικά η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πολιτών για κάθε τους αίτημα από τον δήμο.
Ο δρόμος προς την εξωστρέφεια έχει πολλά εμπόδια, πρώτα σε επίπεδο ψυχολογίας και δεύτερο επί της ουσίας. Ψυχολογία και ουσία έχουν τον καιρό αυτό εχθρό τους την κάκιστη οικονομική κατάσταση. Συνεπώς, οι τολμηρές επιλογές χρειάζονται και τρανταχτά επιχειρήματα. Ή, όπως θα έλεγε κι ένας... κυβερνητικός, ‘ισοδύναμα’. Το στοίχημα του Νίκου Κουτσογιάννη είναι αυτό ακριβώς.
Κώστας Παναγιωτίδης