Παρατηρήσεις και σκέψεις για τον θεσμό της ‘Παράλληλης Στήριξης’ καταγράφει σε ανακοίνωσή του ο σύλλογος εκπαιδευτικών περιφερειακής ενότητας Ημαθίας. Τονίζει:
«Δυο μήνες τώρα, χιλιάδες μαθητές, ξεπερνούν τις 5.000 οι αιτήσεις με απόφαση των ΚΕΔΔΥ, περιμένουν να προσληφθούν εκπαιδευτικοί ως προσωπικό για την παράλληλη στήριξη. Δυο μήνες τώρα χιλιάδες μαθητές, παιδιά με σοβαρότατες αναπηρίες, όπως ο αυτισμός, περιμένουν να λειτουργήσουν οι υποστηρικτικές δομές. Ταυτόχρονα, χιλιάδες αναπληρωτών περίμεναν με αγωνία πότε θα γίνουν οι πολυπόθητες προσλήψεις της ‘Παράλληλης Στήριξης’, για να αποκτήσουν κι αυτοί το ‘προνόμιο’ να εργαστούν. Και όταν έφτασε η ώρα των προσλήψεων όλα αποκαλύφθηκαν! Η Παράλληλη Στήριξη δεν είναι πια αυτό που ξέραμε!
Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι η Π.Σ. είναι ατομική, δηλαδή προσλαμβανόταν ένας εκπαιδευτικός για αποκλειστικά ένα μαθητή για το εκάστοτε έτος. Φέτος όμως τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι, αφού οι συνάδελφοι αναπληρωτές καλούνται να καλύψουν 2 και 3 μαθητές, ακόμα και σε 2 και 3 διαφορετικά σχολεία, και όχι στην ίδια περιοχή φυσικά! Ξεπερνώντας κάθε φαντασία, δημιούργησαν άκρως επικίνδυνο έκτρωμα «παράλληλης στήριξης» όπου το παιδί μπορεί να βλέπει τον εκπαιδευτικό της παράλληλης για 6 φορές το μήνα!!!
Η «παιδαγωγική» λογική πίσω απ’ αυτή τη νέα διευθέτηση; ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ! Καμία, μα καμία παιδαγωγική λογική δε συνάδει με το απαράδεκτο αυτό μέτρο του Υπουργείου «Παιδείας». Αυτοί τρώνε με χρυσά κουτάλια, αλλά λεφτά για την εκπαίδευση δεν έχουν! Δολοφονικές περικοπές λοιπόν, στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής...
Δεν υπολογίζουν απολύτως τίποτα αρκεί να συμμορφωθούν με τα δημοσιονομικά όρια που θέτει η ΕΕ και το ΔΝΤ! Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ πετούν τους ανθρώπους με δυσκολίες στον Καιάδα!
• Από παιδαγωγική και μόνο σκοπιά, αυτό το μέτρο είναι καταστροφικό για τα παιδιά αυτά. Είναι μια ευαίσθητη κατηγορία που χρειάζεται συνεχή φροντίδα και προσοχή, και φυσικά πολύ χρόνο για εμπιστευτούν τον εκπαιδευτικό, ώστε να επιτευχθεί το οποιοδήποτε αποτέλεσμα. Πώς να νιώσει ο μαθητής αυτός οικειότητα και εμπιστοσύνη όταν –για λόγους ακατανόητους φυσικά σε αυτόν- ο δάσκαλος έρχεται μία ή δύο φορές την εβδομάδα (με δυο μήνες καθυστέρηση από την έναρξη των σχολείων);
• Από τη σκοπιά του εργαζόμενου εκπαιδευτικού, νομιμοποιείται πλέον ένα καθεστώς πλήρως ελαστικής εργασίας, όπου οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης τρέχουν από σχολείο σε σχολείο και περιοχή σε περιοχή, συχνά την ίδια μέρα, αδυνατώντας να ανταποκριθούν επαρκώς, επειδή η δημοσιονομική προσαρμογή και το πρωτογενές πλεόνασμα απαγορεύει προσλήψεις. Aπό τη μία στρατιές άνεργων εκπαιδευτικών και από την άλλη λιγοστοί προσληφθέντες να τρέχουν από σχολείο σε σχολείο και να μην προλαβαίνουν - και φυσικά να μη μιλήσουμε για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου που τους αφήνουν να προσφέρουν.
Ακρωτηριασμός της εκπαίδευσης! Να τα λέμε καθαρά, αυτό κάνουν! Την πληρώνουν μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί! Και πρώτοι όσοι βρίσκονται στην Ειδική Εκπαίδευση!
Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει άμεσα σε προσλήψεις εκπαιδευτικών έτσι ώστε να καλυφθούν ΟΛΕΣ οι αιτήσεις με έναν εκπαιδευτικό για κάθε παιδί.
Αγωνιζόμαστε, ενωμένοι εκπαιδευτικοί και γονείς, ενάντια στη συνεχιζόμενη υποβάθμιση και απαξίωση των δομών της ειδικής αγωγής που οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση των υποστηρικτικών αυτών δομών μεταβιβάζοντας τα βάρη στους ίδιους τους γονείς. Τα αποτελέσματα των περικοπών αυτών έχουν άμεση συνέπεια στην εκπαίδευση των μαθητών και συνολικά στη ζωή τους.
Απαιτούμε την παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά που την έχουν ανάγκη!»