Με αφορμή την Εβδομάδα Αθλητισμού, οι καθηγήτριες των Αγγλικών των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας «Ι. Σαφαρίκα-Ι. Μπαρμπαρούση», κ. Μαρίνα Βράνα και κ. Ελευθερία-Χαρά Ζέρβα, οργάνωσαν δραστηριότητες πάνω στη σημασία της διαφορετικότητας και της μοναδικότητας, με απώτερο σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ρατσισμού.
Στο Δημοτικό σχολείο των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την ταινία κινουμένων σχεδίων “Kung Fu Panda”, την οποία και ανέλυσαν με το τέλος της προβολής. Συζητήθηκαν έννοιες όπως “ρατσισμός” και “διαφορετικότητα”, και τα παιδιά κλήθηκαν να αναλογιστούν για ποιους λόγους ο ρατσισμός είναι κάτι που μας αφορά όλους, και τρόπους αντιμετώπισής του. Ταυτόχρονα, στις μικρότερες τάξεις, τα παιδιά δημιούργησαν μικρές αφισούλες με τίτλο “Against Racism”, τις οποίες και στόλισαν με ζωγραφιές, σχετικές με το θέμα της ημέρας.
Στο Γυμνάσιο των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας, στους μαθητές δόθηκε η ευκαιρία να παρακολουθήσουν την βραβευμένη με Oscar ταινία μικρού μήκους “Schwarzfahrer” (Ο Λαθρεπιβάτης), με αγγλικούς υπότιτλους, και να τη συζητήσουν στη συνέχεια μαζί με τις καθηγήτριές τους. Στα παιδιά δόθηκαν γραπτές ερωτήσεις κατανόησης της ταινίας, καθώς κι ερωτήσεις κρίσεως, τις οποίες κατάφεραν να απαντήσουν χωρίς δυσκολία, μιας και τους είχαν ήδη τονιστεί καίρια σημεία του φιλμ (“Schwarzfahrer” κυριολεκτικά σημαίνει “Ο μαύρος επιβάτης”. Στην ταινία πρωταγωνιστής είναι όντως ένας μαύρος άντρας, ο οποίος όμως δεν είναι ο λαθρεπιβάτης της υπόθεσης).
Τέλος, οι μαθητές κλήθηκαν να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης ρατσιστικών κρουσμάτων, ξεκινώντας από το περιβάλλον του σχολείου, όπου πολλές φορές δεν είμαστε δίκαιοι με τους συμμαθητές μας.
Με τους παραπάνω τρόπους, οι μαθητές τόσο του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας, κατάφεραν να “κινητοποιηθούν” και να αντιληφθούν τη σημασία της αποδοχής της διαφορετικότητας, σε έναν κόσμο που -αν μη τι άλλο-, κανείς δεν είναι ίδιος με κανέναν, κι όμως είμαστε όλοι ίσοι. Ή τουλάχιστον θα έπρεπε να είμαστε.