Με την Παγκόσμια Ημέρα Ταχυδρομείων ασχολήθηκαν οι Α', Β', και Γ' τάξεις των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας «Ι. Σαφαρίκα-Ι. Μπαρμπαρούση» την περασμένη εβδομάδα, με σκοπό να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με τη σημασία και τη λειτουργική αξία των ταχυδρομείων ανά τον κόσμο.
Στην Α' Δημοτικού, η κ. Ιωάννα Ιορδανίδου, δασκάλα των παιδιών, καθοδήγησε τη συζήτηση στην εξέλιξη της επικοινωνίας στη διάρκεια των χρόνων. Καθώς οι μαθητές δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με την έννοια της επικοινωνίας και της διαδικασίας που εμπεριέχει αυτή μέσω ταχυδρομείου, η δασκάλα ξεκίνησε την κουβέντα εξηγώντας τα βασικά• τι είναι το ταχυδρομείο, καθώς και ποιους ανθρώπους και τι αντικείμενα συναντάμε εκεί. Οι μαθητές ασχολήθηκαν με λέξεις σχετικές με το εν λόγω θέμα, αναγνωρίζοντας με ποια γραμματάκια ξεκινάνε, διαδικασία που έλαβε χώρα διαθεματικά με το γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας. Στη συνέχεια οι μαθητές εστίασαν στα γραμματόσημα• στη χρηστικότητά τους και θέση τους πάνω στον φάκελο αποστολής. Τέλος, ο κάθε μαθητής ετοίμασε το δικό του γράμμα, μαθαίνοντας πού πρέπει να τοποθετηθεί το όνομα του αποστολέα και πού αυτό του παραλήπτη. Η συζήτηση ολοκληρώθηκε με το ξεφύλλισμα μιας συλλογής γραμματοσήμων ενός μαθητή της τάξης.
Στη Β' Δημοτικού, η κ. Εύη Κρέξη μίλησε για τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους επικοινωνούσαν οι άνθρωποι παλιότερα -με γράμματα-, όταν δεν υπήρχε ανεπτυγμένη τεχνολογία. Στη συνέχεια οι μαθητές επικεντρώθηκαν στην αναγνώριση των σημαντικών εκείνων στοιχείων που πρέπει να είναι παρόντα σε ένα φάκελο, προκειμένου αυτός να καταφέρει να φτάσει στον προορισμό του -γραμματόσημα, στοιχεία αποστολέα και παραλήπτη. Από τη συζήτησε δεν έλειψε και ο σημαντικός ρόλος του ταχυδρόμου, ο οποίος λειτουργεί ως μεσάζοντας ανάμεσα στον αποστολέα και τον παραλήπτη. Τέλος, το κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του γραμματόσημο, ετοίμασε το δικό του φάκελο, και με όλους τους φακέλους, η δασκάλα δημιούργησε ένα ενιαίο γράμμα, το οποίο και φρόντισε να αποστείλει στον τελικό του προορισμό.
Στη Γ' τάξη, η κ. Αθηνά Τουλίκα, μίλησε στα παιδιά για την προσφορά και αξία των ταχυδρομείων, τα οποία κάνουν όντως τη ζωή μας πιο εύκολη. Εν συνεχεία παρουσίασε στα παιδιά ειδικό λεξιλόγιο με βάση το θέμα της ημέρας, όπως “φιλοτελισμός”, “ταχυδρομικός κώδικας”, “επιστολή”, “ταχυδρομική θυρίδα”, κ.ά.. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία προσωπικών γραμμάτων, τα οποία εστάλησαν στους μαθητές της Στ' τάξης, μέσω ενός μαθητή, ο οποίος ορίστηκε ο ταχυδρόμος της τάξης. Στο κάθε γράμμα, ο δημιουργός του χρησιμοποίησε ένα κουίζ για τον Ερμή, τον ταχυδρόμο των 12 θεών, καθώς επίσης κι ένα αίνιγμα, όπως “Ποιο είναι εκείνο που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο κι όμως κάθεται σε μια γωνιά; (το γραμματόσημο), ή “Ποια λέξη περιέχει 11 γράμματα, αλλά μπορεί να έχει και χιλιάδες ; (το ταχυδρομείο).
Μπορεί λοιπόν η τεχνολογία στις μέρες μας να έχει σχεδόν οδηγήσει στην εξάλειψη των χειρόγραφων γραμμάτων, δεν παύουμε όμως να αναγνωρίζουμε τη σημασία των υπηρεσιών που μας προσφέρει το ταχυδρομείο. Άλλωστε, κάποια πράγματα αξίζει να γίνονται με τον παραδοσιακό τρόπο.
Ζέρβα Ελευθερία-Χαρά