Τις τελευταίες μέρες ήρθε και πάλι στο φως της επικαιρότητας το κυκλοφοριακό ζήτημα της Βέροιας και οι ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν, έτσι ώστε να κατανεμηθεί καλύτερα και να περιοριστεί ο φόρτος στο κέντρο της πόλης.
Ως πολίτης αυτής της πόλης στην οποία μεγάλωσα και δραστηριοποιούμε επαγγελματικά, έχω κάθε λόγο να ενδιαφέρομαι όχι μόνο για το σήμερα, αλλά και για το αύριο. Στον ορίζοντα αυτόν που η Βέροια ως ένα οικιστικό συγκρότημα και ως κοινωνία που θέλει να αναπτύσσει κάθε μορφής δράσεις, πρέπει να πλησιάσει αρχικά και να συμβαδίζει μετέπειτα, με τις ευρωπαϊκές τάσεις και εξελίξεις.
Αυτό το λέω με αφορμή την προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, της καταλληλότερης επιλογής-πρότασης κυκλοφοριακών αλλαγών στον κεντρικό ιστό της Βέροιας. Αν θα πρέπει να γίνει μονοδρόμηση με άνοδο ή κάθοδο η Μητροπόλεως, αν θα πρέπει να μονοδρομηθεί ή να παραμείνει αμφίδρομη η Βενιζέλου κ.λ.π.
Αυτές είναι «επιδερμικές» λύσεις εν έτει 2014.
Η Βέροια χρειάζεται θαρραλέες προτάσεις και αποφάσεις. Αποφάσεις που θα την φέρουν πιο κοντά στο Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Και αυτό δεν μπορεί να είναι τίποτα διαφορετικό από την ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ του κεντρικού οικιστικού ιστού της πόλης. Φυσικά βασική προϋπόθεση είναι η δημιουργία υποδομών, που είναι η κατασκευή δύο μεγάλων πάρκινγκ στις εισόδους της Βέροιας. Όλοι οι άλλοι παράμετροι που προκύπτουν από μια τέτοια απόφαση, είναι προς συζήτηση, με λύσεις εφαρμόσιμες.
Η Βέροια χρειάζεται ένα μακρόπνοο στρατηγικό σχεδιασμό με έργα που θα επηρεάσουν και την κουλτούρα και τις αρνητικές συνήθειες των ίδιων των πολιτών της.
Είχα την τύχη να επισκεφθώ αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις. Εκεί που πριν δεκαετίες είχαν τα δικά τους οικιστικά «ζητήματα». Κι όμως πήραν ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ και έβγαλαν τα αυτοκίνητα από το κέντρο. Είχαν έναν στρατηγικό σχεδιασμό που έλυνε πολεοδομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, αλλά και να λειτουργήσει ως αναπτυξιακός σύνδεσμος της πόλης με τον υπαίθριο χώρο.
Έτσι έκαναν ελκυστικές πόλεις…Και τέτοια μπορεί να γίνει και η Βέροια που διαθέτει ιστορικές περιοχές, πολιτιστική και πνευματική παράδοση, γεωγραφική θέση και φυσικό κάλλος.
Ιωάννης Σαφαρίκας