Την πρώτη τους επαφή με την ελληνική αλφάβητο, είχαν τα παιδιά του Νηπιαγωγείου στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιας υπό την καθοδήγηση της δασκάλας τους κ. Μαρίας Σταυριανίδου, η οποία φρόντισε η αρχική αυτή εισαγωγή στην ελληνική γλώσσα να γίνει ομαλά και δημιουργικά.
Χρησιμοποιώντας χαρτόνια χειροτεχνίας, τα παιδιά σχεδίασαν και κατασκεύασαν, με τη βοήθεια της δασκάλας τους, από μία κάμπια, η οποία αποτελούνταν από τόσα μέρη, όσα είναι και τα γράμματα στο όνομα του καθενός. Στα διαδοχικά μέρη της κάμπιας ήταν γραμμένα και τα γραμματάκια που συνθέτουν το όνομα του εκάστοτε παιδιού.
Αφού ολοκληρώθηκαν οι χειροτεχνίες όλων, οι πολύχρωμες κάμπιες τοποθετήθηκαν στον πίνακα της τάξης, προκειμένου το κάθε παιδί να έχει τη δυνατότητα από δω και στο εξής, να βλέπει επί καθημερινής βάσεως το όνομά του. Πέρα από το προφανές όφελος της συγκεκριμένης δραστηριότητας -τη σταδιακή ικανότητα κάθε παιδιού να γράφει από δω και πέρα το όνομά του-, υπάρχουν και άλλα πλεονεκτήματα, τα οποία έχουν να κάνουν με σύνδεση οπτικού και ακουστικού ερεθίσματος.
Πιο συγκεκριμένα, μέσω της καθημερινής επαφής, το παιδί φτάνει στο σημείο, όπου μπορεί να “ταιριάξει” ήχο με εικόνα, κάτι που σίγουρα θα βοηθήσει αργότερα και στη γραφή περισσότερων λέξεων. Υποσυνείδητα, το νήπιο μαθαίνει να ξεχωρίζει πλέον ήχους και να τους “ομαδοποιεί” σιγά -σιγά με συγκεκριμένα “σχέδια” στο χαρτί.
Ζέρβα Ελευθερία-Χαρά