Μια προσπάθεια αναβίωσης του Τουριστικού Ομίλου Βέροιας επιχειρούν κάποια από τα παλιά ιδρυτικά μέλη και όπως είπε το πρωί της Τετάρτης στο Ράδιο Τύπος Fm 99,7 ο κ. Θοδ. Πολυχρονιάδης, ως προσωρινός πρόεδρος, βασική στόχευση είναι να προσεγγίσουν και να δώσουν τη σκυτάλη του ΤΟΒ σε νέους ανθρώπους της πόλης. Η γενική συνέλευση θα γίνει στις 29 Σεπτεμβρίου στη Στέγη και το κάλεσμα αφορά κυρίως σους νέους, με σκοπό να ασχοληθούν με την ανάπτυξη του τουρισμού και την προβολή του ιστορικού, φυσικού και θρησκευτικού πλούτου του Νομού μας που είναι τεράστιος. Πάνω σ’ αυτό, μια ομάδα ανθρώπων άρχισε να συζητάει και να οραματίζεται πώς μπορεί να συνδράμει σε συνεργασία με αρμόδιους φορείς για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, με αφορμή την προ καιρού παρουσίαση ενός λευκώματος για το Φεστιβάλ Παραγωγής Βέροιας (1958-1968).
Η αλήθεια είναι ότι οι προοπτικές της Ημαθίας στον χώρο του τουρισμού είναι μεγάλες, δεδομένου ότι σε ένα χρόνο θα είναι έτοιμο και το Μουσείο της Βεργίνας (Αιγών). Με τη ματιά και το ενδιαφέρον σ’ αυτό το χώρο λοιπόν αποφασίστηκε η ανασύσταση του Τουριστικού Ομίλου Βέροιας ο οποίος τυπικά και νομικά υφίσταται ακόμα. Έτσι, αρχίζουν οι εγγραφές μελών από νέους ανθρώπους που έχουν και τη διάθεση και τις δυνατότητες να ασχοληθούν με το αντικείμενο αυτό εμπλουτίζοντας τον Όμιλο με νέες ιδέες. «Πρέπει όσο το δυνατόν να φέρουμε πολύ κόσμο στη Βέροια, να δει τον πλούτο που έχουμε, τη Βεργίνα, το Βήμα του Απ. Παύλου, την Παλαιά Μητρόπολη που αποκαθίσταται, τον νεολιθικό οικισμό στη Ν. Νικομήδεια, το θρησκευτικό υλικό της Μητρόπολης που θα εκτεθεί σε Μουσείο στην Παναγία Δοβρά αλλά και στη Νάουσα και την Αλεξάνδρεια. Να συνεργαστούμε και να συντονιστούμε οι φορείς ώστε οργανωμένα πλέον να γίνει ο Νομός μας σημείο αναφοράς στον τουρισμό» μας είπε ο κ. Πολυχρονιάδης.
Σε όλα αυτά βέβαια, θα λέγαμε ότι πρέπει να προστεθεί και το μεγάλο στοίχημα μίας νοοτροπίας με σεβασμό στον επισκέπτη-τουρίστα τόσο στην υποδοχή με χώρους στάθμευσης και εύκολη πρόσβαση στην πόλη όσο και στην εστίαση με προτεραιότητα στην τοπική κουζίνα και τα τοπικά μας προϊόντα (π.χ. σε κανένα τοπικό μαγαζί δεν σερβίρεται κομπόστα φρούτων, παρά μόνο στα νοσοκομεία).
Και ο ΤΟΒ, δεν είναι ο μόνος. Κι άλλες ομάδες είχαν και έχουν ιδέες για την προβολή της περιοχής μας και των προϊόντων της μέσα από διάφορες δράσεις.
Διαπιστώνουμε δηλαδή την ανάγκη μιας εξωστρέφειας στο θέμα αυτό και ίσως δεν είναι τυχαίο που δημιουργήθηκε ξεχωριστά από τη νέα Δημοτική Αρχή, Αντιδημαρχία Τουρισμού. Θα μπορούσε λοιπόν αυτή να αποτελέσει την ομπρέλα τέτοιων δράσεων και ιδεών και να συντονίσει όλους αυτούς τους ανθρώπους που με το ενδιαφέρον και τις γνώσεις τους θα συμβάλουν όσο μπορούν για να κερδηθεί αυτό το στοίχημα της τουριστικής ανάπτυξης με πρώτο και βαρύ όχημα τις Αιγές.
Σοφία Γκαγκούση