Στο «µικροσκόπιο» του γαλλικού Group Bonduelle, ενός πολυεθνικού κολοσσού στο χώρο της λαχανοκοµίας, µε παρουσία σε όλα σχεδόν τα µήκη και τα πλάτη του πλανήτη και κύκλο εργασιών της τάξης του 1,9 δισ. ευρώ, φαίνεται ότι έχει µπει για µία ακόµη φορά η ελληνική αγορά.Όχηµα για την επιχειρηµατική «απόβαση» των Γάλλων, εφόσον όλα εξελιχθούν οµαλά, θα αποτελέσει ο όµιλος Ευρωφάρµ.
Οι δύο όμιλοι διεξάγουν διαπραγματεύσεις για τη σύναψη συμφωνίας με αιχμή το brand «Fresh Farm» της Ευρωφάρµ.
Όλα ξεκίνησαν, σύµφωνα µε πληροφορίες του Agronews και της εφημερίδας Agrenda, όταν προσφάτως πρόσωπο – κλειδί, που έχει ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας µε τον Bonduelle, βρέθηκε στις εγκαταστάσεις της βορειοελλαδικής επιχείρησης και είχε συζητήσεις µε τον επιχειρηµατία Β. Χαλκίδη, ιδιοκτήτη του οµίλου Ευρωφάρµ, για την πιθανότητα σύναψης συνεργασίας.
Με βάση το βασικό σενάριο, σε περίπτωση συµφωνίας, καταλυτικό ρόλο θα διαδραµατίσει το σήµα «Fresh Farm», που διαθέτει η Ευρωφάρµ και το αξιοποιεί για την παραγωγή, µεταποίηση και εµπορία έτοιµων σαλατών και φρούτων. Η πρόταση συνεργασίας µε τον ελληνικό όµιλο, επρόκειτο να εξεταστεί από τη Bonduelle, µέχρι και την 20η Ιουνίου. «Σε κάθε περίπτωση πιστεύω ότι το τοπίο θα έχει ξεκαθαρίσει έως το φθινόπωρο», τόνισε στην Agrenda ο κ. Χαλκίδης και παραδέχθηκε πως υπάρχουν διαπραγµατεύσεις µε τον γαλλικό όµιλο, αλλά ακόµη τίποτε δεν είναι σίγουρο.
Με ή χωρίς τους Γάλλους στο πλευρό της πάντως, η Ευρωφάρµ σκοπεύει να αναπτύξει το βραχίονα της λαχανοκοµίας. Το νέο project που έχει αποφασίσει να «τρέξει» το ‘14, µέσω της Fresh Farm, είναι η σαλάτα µε φυλλώδη λαχανικά, σε παραγωγική γραµµή που υπάρχει ήδη στις εγκαταστάσεις της. Όπως διευκρινίζεται στην Agrenda, το σκεπτικό είναι να δοθεί στον παραγωγό η δυνατότητα να εντάξει µια ακόµη καλλιέργεια στη γκάµα του, για να διευρύνει και το εισόδηµά του. Θα πρόκειται για κηπευτικά, όπως µαρούλι, ρόκα, σπανάκι, iceberg και η δραστηριότητα θα αναπτυχθεί συµβολαιακά µε την εξασφάλιση για την απορρόφηση και διάθεση των προϊόντων σε αξιοπρεπείς τιµές. Κάτω από το brand «Fresh Farm» η Ευρωφάρµ διακινεί ήδη µεγάλες ποσότητες φρούτων, αφού πρώτα τις επεξεργαστεί στο σύγχρονο διαλογητήριο και συσκευαστήριό της, µε το µεγαλύτερο ποσοστό τους να εξάγονται στις αγορές της Ρωσίας, Ουκρανίας, Πολωνίας, Καναδά κ.α.
Ενδιαφέρων συνδυασµός
Τη συµπληρωµατικότητα των οµίλων Bonduelle και Ευρωφάρµ τονίζει ο Β. Χαλκίδης, ιδιοκτήτης του τελευταίου. «Εκείνοι είναι εξαιρετικά δυνατοί στη λαχανοκοµία και εµείς στις καλλιέργειες», αναφέρει. «Με το δίκτυο παραγωγής και διάθεσης που έχουν στον κόσµο, οι Γάλλοι θα µας βοηθήσουν να δηµιουργήσουµε προϊόντα µεγάλης αξίας και να µεγαλώσουµε τη δουλειά µας, δίνοντας δουλειά και στον Έλληνα παραγωγό και έσοδα στην ελληνική οικονοµία από τις εξαγωγές», επισήµανε ο κ. Χαλκίδης και θύµισε ότι η Ευρωφάρµ στο κοµµάτι της λαχανοκοµίας και δενδροκοµίας συνεργάζεται µε τουλάχιστον 300 παραγωγούς, τους οποίους αποπληρώνει πάντα εγκαίρως και παράλληλα διαθέτει µεγάλη τεχνογνωσία στο χωράφι.