Το αστικό περιβάλλον σήμερα αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό πεδίο για την εφαρμογή σύγχρονων λύσεων που επιδρούν τόσο στην ποιότητα της καθημερινής ζωής των κατοίκων όσο και στην ανάπτυξη του αστικού τουρισμού. Τα οφέλη για τον Δήμο μας και τους κατοίκους του μπορούν να προκύψουν άμεσα από την εφαρμογή και μόνο ενός απλοποιημένου, δομημένου και ρεαλιστικού σχεδιασμού ανάπλασης αστικών περιοχών του δήμου μας.
Στο πρώτο στάδιο το κέντρο της Νάουσας αλλά και τα αντίστοιχα των χωριών μας, μπορούν να αναβαθμιστούν με «έξυπνα» έργα αρχιτεκτονικής και αισθητικής αξίας (τα λεγόμενα τοπόσημα), αξιοποιώντας στο έπακρο το νέο θεσμικό πλαίσιο και τα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στη συνέχεια, επιμέρους περιοχές θα μπορούν να συνδέονται σταδιακά με τον κεντρικό άξονα σχεδιασμού, ώστε τελικά όλα τα έργα να συν-λειτουργούν και να κάνουν τον δήμο μας να ξεχωρίζει.
Οι κεντρικοί άξονες γύρω από τους οποίους μπορεί να σχεδιαστούν οι ενέργειες για τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων του δήμου μας που ζουν και εργάζονται στην Νάουσα και στην ευρύτερη περιοχή είναι:
1. Η αισθητική αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος
2. Οι νέες χρήσεις γης
3. Τα αναβαθμισμένα επίπεδα ασφάλειας
4. Η λύση του κυκλοφοριακού λόγω συνεχούς ροής των οχημάτων
5. Η μείωση των οδικών ατυχημάτων.
Στο πλάισια της δημιουργίας του ¨ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΔΗΜΟΥ¨ οι προτάσεις μου για την εφαρμογή απλοποιημένου και ρεαλιστικού σχεδιασμού ανάπλασης αστικών περιοχών του δήμου μας, είναι οι εξής:
01.1 ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ.
01.2 ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΡΥΘΜΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ.
01.3 ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΕΖΩΝ & ΕΙΔΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΑμΕΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΜΗΤΕΡΕΣ.
01.4 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΤΟΕΚΦΟΡΤΩΣΕΩΝ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
01.5 ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΔΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ.
01.6 ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΠΟΣΗΜΩΝ / ΠΟΛΕΟΣΗΜΩΝ
01.7 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ ΜΕ ΡΑΜΠΕΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΝΤΟΥ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΑ.
01.8 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ (APPLICATION) ΓΙΑ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΔΡΩΜΕΝΑ
(ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ/ΑΘΛΗΤΙΚΑ/ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ Κ.Α.) ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
01.9 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΥΝ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΤΩΝ ΧΩΡΙΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
01.10 ΜΕΙΩΣΗ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΤΩΝ ΡΥΠΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ.
01.11 ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΛΩΔΙΩΝ ΔΕΗ, ΟΤΕ.
Συγκεκριμένα:
01.1 ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ.
Η πλατεία Καρατάσου σε συνδυασμό με τις εισερχόμενες σε αυτή και εξερχόμενες από αυτή οδούς να επανασχεδιαστούν με βιοκλιματικές αρχές.
01.1.1 - Στην πλατεία, κατά την γνώμη μου, δεν πρέπει να υλοποιηθεί η μελέτη για το υπόγειο πάρκινγκ καθώς μόνο προβλήματα και δυσκολίες στην κίνηση των οχημάτων μπορεί να προκαλέσει – πέρα από το πολύ μεγάλο κόστος κατασκευής του αλλά και την μακρόχρονη υλοποίησή του που θα προκαλέσει τεράστια οικονομική ζημία στους πέριξ επαγγελματίες. Επιπλέον, η δυναμικότητά του θα είναι ιδιαίτερα μικρή σε σχέση με άλλες τοποθεσίες της πόλης μας. Η δε, εν γένει μελλοντική λειτουργία του θα καταστήσει την πλατεία μας «αυτοκινητοκρατούμενη» για ευνόητους λόγους.
01.1.2 - Ο δακτύλιος γύρω από τη κεντρική πλατεία και συγκεκριμένα, ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΡΑΤΑΣΟΥ - ΟΔΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ/ΖΑΦΕΙΡΑΚΗ (έως την οδό Χ’’Γρηγοριάδη-λαϊκής αγοράς) - ΟΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ (έως το Διοικητήριο) - ΟΔΟΣ ΚΑΜΠΙΤΗ (έως την πλατεία Ειρήνης) – ΟΔΟΣ Β. ΦΙΛΙΠΠΟΥ (έως το Πάρκο) - ΟΔΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (έως το Δημοτικό Θέατρο) – ΟΔΟΣ ΣΤΟΥΓΙΑΝΝΑΚΗ (έως την εκκλησία της Παναγίας), να είναι όλες θεματικές.
ΘΕΜΑ: ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, Η ΦΥΣΗ & ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΟΔΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ & ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ: οδοί του Νερού
ΟΔΟΣ ΚΑΜΠΙΤΗ: οδός του Ήλιου
ΟΔΟΣ ΣΤΟΥΓΙΑΝΝΑΚΗ & ΘΕΟΦΙΛΟΥ/ΖΑΦΕΙΡΑΚΗ: οδοί του Πρασίνου
ΟΔΟΣ Β.ΦΙΛΙΠΠΟΥ: οδός των ανέμων
ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΡΑΤΑΣΟΥ: συγκερασμός όλων των παραπάνω
*Οι παραπάνω αναφορές στα φυσικά στοιχεία επικεντρώνονται στις ¨ευεργετικές¨ ιδιότητες αυτών, όπως π.χ. τον φυσικό δροσισμό, την απορρόφηση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τον φυσικό αερισμό τους, την φυσική απορρόφηση της αστικής όχλησης κ.α..
*Τα τμήματα των παραπάνω οδών και τμήματα της πλατείας πρότασή μου είναι να είναι μερικώς στεγασμένα με φυσικά μέσα, προσφέροντας στους πολίτες τεράστια αισθητική αναβάθμιση του χώρου όπου ζουν και δραστηριοποιούνται, ένα δίκτυο περιπατητικό με φυσική σκίαση, αναβάθμιση του δομημένου περιβάλλοντος και των πέριξ υφιστάμενων επιχειρήσεων αλλά και άλλων νέων που δημιουργηθούν.
01.2 ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΡΥΘΜΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ.
01.2.1 - Προτείνω μελέτη χώρων στάθμευσης στις τοποθεσίες Πλατεία Ειρήνης (υπόγειο και άνωθέν του χώρος πρασίνου) και έναντι του νοσοκομείου (υπόγειο ή και ανώγειο) όπου μπορούν να έχουν πρόσβαση και λεωφορεία εν αντιθέσει με αυτό της πλατείας Καρατάσου το οποίο θα ήταν και μικρότερο σε δυναμικότητα εκτός από την δυσκολία πρόσβασης που θα είχε.
01.2.2 - Επιπλέον χώρος στάθμευσης ο υπόγειος χώρος της πρώην ΒΕΤΛΑΝΣ. Σε συνδυασμό με το δίκτυο προσθήκης και διαπλάτυνσης πεζοδρομίων όλων των ανωτέρω οδών, οι επισκέπτες της πόλης εύκολα και γρήγορα θα μπορούν περιηγούνται από τους εν λόγω χώρους στάθμευσης προς το κέντρο της πόλης, κάτι που σημαίνει πολλαπλά οφέλη για τον Δήμο και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, προτείνω τις εξής επεμβάσεις:
ΟΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ: όπως είναι χωρίς πάρκινγκ – αισθητικές παρεμβάσεις και παρεμβάσεις πρασίνου.
ΟΔΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ: όπως είναι χωρίς πάρκινγκ – αισθητικές παρεμβάσεις και παρεμβάσεις πρασίνου.
ΟΔΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ/ΖΑΦΕΙΡΑΚΗ: όπως είναι χωρίς πάρκινγκ – αισθητικές παρεμβάσεις και παρεμβάσεις πρασίνου και διαπλάτυνση πεζοδρομίων από το ύψος της Δ. Σολωμού έως και την συμβολή με την οδό Χ’’Γρηγοριάδη (λαϊκής αγοράς)
ΟΔΟΣ ΚΑΜΠΙΤΗ: κατάργηση της στάθμευσης επί του οδοστρώματος από την δεξιά πλευρά της κυκλοφορίας και διαπλάτυνση των πεζοδρομίων από την ίδια πλευρά με σημαντικές προσθήκες πρασίνου έως την πλατεία Ειρήνης (πάρκινγκ).
ΟΔΟΣ ΣΤΟΥΓΙΑΝΝΑΚΗ: κατάργηση της στάθμευσης επί του οδοστρώματος και από τις δύο πλευρές της κυκλοφορίας και διαπλάτυνση των πεζοδρομίων με σημαντικές προσθήκες πρασίνου έως την πλατεία Παναγίας.
ΟΔΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ: κατάργηση της στάθμευσης επί του οδοστρώματος από την δεξιά πλευρά της κυκλοφορίας και διαπλάτυνση των πεζοδρομίων με σημαντικές προσθήκες πρασίνου έως το πάρκο.
ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΡΑΤΑΣΟΥ:
01.2.3 - Ολικός επανασχεδιασμός και «εξομάλυνση» των στροφών κατά την είσοδο και έξοδο από την πλατεία. Αποτροπή πάρκινγκ μπροστά από την στοά της πρώην ¨Αγγέλικας¨ και από την τράπεζα Πειραιώς με διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και τοποθέτηση διακοσμητικών κολωνακίων – όφελος για τους πεζούς, ανάπτυγμα τραπεζοκαθισμάτων (όφελος για επιχειρηματίες και Δήμο). Αλλαγή προτεραιοτήτων – όπως παντού στον κόσμο, προτεραιότητα θα έχουν τα αυτοκίνητα εντός της πλατείας και όχι αυτά που εισέρχονται σε αυτή.
01.2.4 - Μεταφορά πιάτσας ΤΑΞΙ από την στοά έμπροσθεν του καταστήματος «Φώτο-Πάκη», απέναντι στην πλευρά της Εθνικής τράπεζας όπου ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι σημαντικά μικρότερος και έχει φυσική σκίαση και σκίαση λόγω προσανατολισμού υφιστάμενων κτιρίων – διαπλάτυνση πεζοδρομίων και προσθήκη πρασίνου.
01.2.5 - Τα αστικά λεωφορεία παραμένουν εκεί όπου είναι (επιτακτική η άμεση σύνδεσή τους με το κέντρο της πόλης και τα ΤΑΞΙ) ο οποίος χώρος στάθμευσής τους κατά τις ώρες λειτουργίας τους, θα ελέγχεται ηλεκτρονικά με αναδυόμενα από το έδαφος ηλεκτρικά κολωνάκια με πομπούς που τοποθετούνται στα λεωφορεία, αποφεύγοντας έτσι την παράνομη στάθμευση και συνεπώς την όχληση των περιοίκων. (μείωση αστικής όχλησης – συνεχής ροή των οχημάτων)
01.2.6 - Κατασκευή βιοκλιματικών στεγάστρων σκίασης (στα πλαίσια του συνολικού βιοκλιματικού σχεδιασμού της πλατείας) για τους επιβάτες των ΤΑΞΙ και των αστικών λεωφορείων.
*Με τις παραπάνω ουσιαστικές πέρα από αισθητικές παρεμβάσεις βελτιώνεται κάθετα η κυκλοφορία των οχημάτων λόγω της συνεχούς ροής αυτών.
*Παράλληλη ηλεκτρονική ενημέρωση σε καίρια σημεία της πόλης (είσοδοι πόλης-κέντρο κ.α.) για διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης αλλά και διάφορα δρώμενα της πόλης.
*Έναρξη επικοινωνιακής καμπάνιας για την παράνομη στάθμευση.
01.3 ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΕΖΩΝ & ΕΙΔΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΑμΕΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΜΗΤΕΡΕΣ.
01.3.1 - Κατασκευή διαβάσεων πεζών όπου απαιτείται, με αντιληπτική διαίρεση του οδοστρώματος και όχι με βαφές οι οποίες ¨εξαφανίζονται¨ διαρκώς με τον χρόνο και έχουν μεγάλο μακροπρόθεσμο κόστος επαναβαφής και συντήρησης. Παράλληλα, θα τοποθετηθούν διακοσμητικά κολωνάκια στις άκρες όλων των διαβάσεων και ραμπών πρόσβασης των ΑμΕΑ στα πεζοδρόμια, ούτως ώστε να αποτρέπεται η παράνομη στάθμευση, που πέρα από τον αποκλεισμό των νέων μητέρων και των ΑμΕΑ από τα πεζοδρόμια παρακωλύει ή και αποκλείει πολλές φορές την συγκοινωνία.
01.3.2 - Βελτίωση της πρόσβασης των ΑμΕΑ και των νέων μητέρων στα μέσα συγκοινωνίας και γενικότερη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών με κατασκευή ουσιαστικών στάσεων των λεωφορείων. Οι στάσεις των μέσων συγκοινωνίας (αστικά λεωφορεία, ΤΑΞΙ) θα συμβάλλουν στην βιοκλιματική ταυτότητα πλέον του Δήμου – π.χ. σκέπαστρα από φωτοβολταϊκά πάνελ για εξοικονόμηση ενέργειας ή ¨πράσινα¨ σκέπαστρα για την απορρόφηση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.
01.4 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΤΟΕΚΦΟΡΤΩΣΕΩΝ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
Δημιουργία δύο σημείων φορτοεκφορτώσεων για την πλατεία τα οποία θα ελέγχονται ηλεκτρονικά με αναδυόμενα από το έδαφος ηλεκτρικά κολωνάκια με πομπούς που τοποθετούνται στα αυτοκίνητα των φορτοεκφορτωτών. Ένα στη κορυφή της πλατείας μπροστά στην πρώην στοά «Αγγέλικα» το οποίο θα εξυπηρετεί τις οδούς Θεοφίλου-Κωνσταντινίδη-τμήμα της Καμπίτη και φυσικά όλη την πλατεία. Δεύτερο σημείο φορτοεκφόρτωσης τα ήδη υφιστάμενα 2 πάρκινγκ στην κορυφή της οδού Βενιζέλου, το οποίο θα εξυπηρετεί την οδό Στουγιαννάκη έως και τον Άγιο Μηνά, την οδό Β. Φιλίππου έως την οδό Θ. Μπιγκάνου, την οδό Βενιζέλου και επίσης την πλατεία.
Με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή ηλεκτρονικά με αναδυόμενα από το έδαφος ηλεκτρικά κολωνάκια με πομπούς που τοποθετούνται στα αυτοκίνητα των φορτοεκφορτωτών, θα προβλεφθούν θέσεις φορτοεκφορτώσεων σε όλο το κέντρο της πόλης:
Οδός Ζαφειράκη 4 σημεία – αρχή/2 στο μέσο/τέλος οδού
Οδός Δ. Βλάχου (πρώην Δημαρχείας) – 2 σημεία
Πλατεία Διοικητηρίου – ένα σημείο έμπροσθεν Τζέπου (κατάργηση των 3 θέσεων πάρκινγκ που παρακωλύουν διαρκώς την κυκλοφορία των οχημάτων)
Οδός Β. Φιλίππου – ένα σημείο στην συμβολή περίπου με την οδό Θ.Μπιγκάνου και Β. Κωνσταντίνου
Λαϊκή αγορά – 3 σημεία φορτοεκφόρτωσης, είσοδο/μέσο/έξοδο όπου το σημείο εισόδου θα εξυπηρετεί την πλατεία Διοικητηρίου και πέριξ αυτής και το σημείο εξόδου θα εξυπηρετεί τμήμα της οδού Χρ. Λαναρά
Οδός Καμπίτη - 3 σημεία φορτοεκφόρτωσης, αρχή (συμβολή με την οδό Β. Κωνσταντίνου)/τέλος έναντι φούρνου Θανασούλη και
Οδός Δ. Σολωμού & Θεοφίλου εντός του πεζόδρομου της Δ. Σολωμού.
01.5 ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΔΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ.
01.5.1 - Η οδός Μ. Αλεξάνδρου αποτελεί και τον μοναδικό ουσιαστικό πνεύμονα πρασίνου για το κέντρο της πόλης μας και δεν έχει υποστεί καμιά επέμβαση – είτε ουσιαστική είτε αισθητική – για πλέον των 25-30 ετών. Δεν είναι δυνατόν οι ανάγκες αυτής της οδού να είναι οι ίδιες με αυτές προ 20 και πλέον ετών. Είναι επιτακτική ο επανασχεδιασμός όλης της οδού από το νοσοκομείο (μελλοντική σύνδεση με το πάρκινγκ της πλατείας Ειρήνης, της πρώην ΒΕΤΛΑΝΣ & του νοσοκομείου) μέχρι τον διακοσμητικό νερόμυλο κάτωθεν της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου.
01.5.2 - Αυτή τη στιγμή και για περισσότερο μιας πενταετίας μπροστά σε όλα τα καταστήματα έχουν τοποθετηθεί τα «άχαρα» βαρέλια/ζαρντινιέρες για να αποτρέπουν την παράνομη στάθμευση επί της οδού. Μια εντελώς πρόχειρη και κακόγουστη λύση χωρίς μελέτη και χωρίς να αποτρέπει την παράνομη στάθμευση των δίκυκλων οχημάτων στα ενδιάμεσα κενά. Η διάσταση που καταλαμβάνουν οι εν λόγω ¨ζαρντινιέρες¨ κατά πλάτος του οδοστρώματος είναι 1,00-1,20 μ. επί όλο το μήκος της οδού.
Άμεση λύση είναι η διαπλάτυνση της πεζοδρόμησης έμπροσθεν των καταστημάτων κατά πλάτος 1.20μ., δηλαδή όσο η κάλυψη των υφιστάμενων ζαρντινιέρων. Έτσι επιτυγχάνεται σωστό ανάπτυγμα των τραπεζοκαθισμάτων, κάτι που αποτελεί όφελος για τον δήμο και τις επιχειρήσεις με την παράλληλη διευκόλυνση της μετακίνησης των πεζών, των νέων μητέρων και των ΑμΕΑ.
01.5.3 - Η πεζοδρόμηση από την πλευρά του πάρκου της οδού Μ. Αλεξάνδρου πρέπει να είναι η παλαιότερη και χειρότερα συντηρημένη από κάθε άλλη στην πόλη. Άμεσος επανασχεδιασμός, μερική μετατόπιση και ανακατασκευή με «ανοίγματα» σε όλα τα όρια μεταξύ των καταστημάτων προς το πάρκο με παράλληλο σχεδιασμό και υλοποίηση επιπλέον περιπάτων εντός του πάρκου (¨άνοιγμα¨ του πάρκου προς την πόλη).
Σχεδιασμός οριστικής ομοιόμορφης αρχιτεκτονικής και λειτουργικής λύσης (παράδειγμα της πόλης των Ιωαννίνων) για τα σκέπαστρα των καταστημάτων έμπροσθεν του πάρκου.
01.6 ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΠΟΣΗΜΩΝ / ΠΟΛΕΟΣΗΜΩΝ
Μέσω προκήρυξης αρχιτεκτονικών διαγωνισμών ή διαγωνισμών έργων τέχνης με συμβολικά χρηματικά έπαθλα προτείνετε η τοποθέτηση τοποσήμων/πολεοσήμων σε συγκεκριμένα σημεία της πόλης και των χωριών μας. Θέματα αναφοράς μπορούν να είναι η φύση, η αρχαία και νεότερη ιστορία μας, η λαϊκή και σύγχρονη τέχνη κ.α.
Έτσι επιτυγχάνεται η απρόσκοπτη περιήγηση των επισκεπτών της πόλης σε αρκετά σημεία με αστικό τουριστικό ενδιαφέρον (τοπόσημο/πολεόσημο).
Η επιλογή των νικητών των διαγωνισμών θα γίνεται με ηλεκτρονική και όχι μόνο ψηφοφορία όλων των πολιτών του Δήμου μας και όχι μόνο, καθιστώντας τον πολίτη ενεργό μέλος της τοπικής κοινωνίας, αλλά κάνοντας και κομμάτι της πόλης μας επιπλέον συμπολίτες μας από άλλες περιοχές.
01.7 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ ΜΕ ΡΑΜΠΕΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΑΝΤΟΥ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΑ
Κατασκευή δικτύου πεζοδρόμησης από το κέντρου της πόλης έως και τα νεκροταφεία με ειδικές κατασκευές διευκόλυνσης της πρόσβασης σε αυτά ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας με κινητικά προβλήματα (αποτροπή επικινδυνότητας για τους ηλικιωμένους – βελτίωση της κυκλοφορίας κατά τους χειμερινούς κυρίως μήνες λόγω αυξημένης κίνησης προς Χ.Κ. 3-5 Πηγάδια)
Λεφούσης Ηρακλής
αρχιτέκτων MSc