Πώς έφτασε το μπαρόκ και το ροκοκό στην Ελλαδα; Ποιόν ρόλο έπαιξαν στην εξέλιξη της νεοελληνικής ζωγραφικής τα καλλιτεχνικα εργαστήρια της Μακεδονίας; ποιά ηταν η συνεισφορά του Νικόλαου απο το Λινοτόπι που τον 16ο αιώνα ζωγράφισε τον Άγιο Δημήτριο στα Παλατίτσια και του Αποστόλη από την Εδεσσα, δύο αιώνες αργότερα, στην διαμόρφωση της καλλιτεχνικής παραγωγής μιας εξαιρετικά σημαντικής, αλλα ουσιαστικά άγνωστης περιόδου; Σε αυτά και άλλα ερωτηματα απαντά με τρόπο πρωτότυπο και εμπεριστατωμένο η συστηματική και άκρως ενδιαφέρουσα έρευνα του Θεοχαρη Τσάμπουρα, τους καρπούς της οποίας θα μας παρουσιάσει σήμερα Τετάρτη 5 Μαρτίου, στις 7 μ.μ. στο Βυζαντινό Μουσείο της Βέροιας. Η εκδήλωση διεξάγεται από τον Σύλλογο Φίλων Πολυκεντρικού Μουσείου Αιγών και του Δικτύου του, με την υποστήριξη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας.
Για τους φίλους της τέχνης και της ιστορίας, που λόγω απόστασης δεν μπορούν να είναι μαζι μας, θα υπαρξει δυνατότητα παρακολουθησης μέσω του διαδικτύου στο σύνδεσμο: https://fb.me/e/8j0zGlij1
Ο Θεοχάρης Τσάμπουρας αποφοίτησε από το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. με πτυχίο στην Αρχαιολογία και στη συνέχεια απέκτησε και πτυχίο με ειδίκευση στην Ιστορία. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στον Τομέα Βυζαντινής Αρχαιολογίας του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ. και το 2013 αναγορεύτηκε διδάκτορας Βυζαντινής Αρχαιολογίας στο ίδιο Τμήμα με θέμα διδακτορικής διατριβής του «Τα καλλιτεχνικά εργαστήρια από την περιοχή του Γράμμου κατά το 16ο και 17ο αιώνα: ζωγράφοι από το Λινοτόπι, τη Γράμμοστα, τη Ζέρμα και το Μπουρμπουτσικό». Το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 έλαβε την υποτροφία Mary Seeger O’Boyle για μεταδιδακτορική έρευνα στο Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Princeton των Η.Π.Α. Έχει διδάξει μαθήματα Ιστορίας της Τέχνης στο Α.Π.Θ. και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, όπου εκπονεί το δεύτερο διδακτορικό του στην Ιστορία της Τέχνης του 19ου αιώνα με τίτλο «Από τα εργαστήρια των Χιονιάδων στον ζωγράφο Παγώνη: Η ανάδυση του καλλιτεχνικού υποκειμένου την εποχή του Νεοελληνικού Διαφωτισμού». Από το 2020 εργάζεται ως μόνιμος αρχαιολόγος στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Κοζάνης και από το 2024 είναι Αναπληρωτής Προϊστάμενος του Τμήματος Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων. Έχει συγγράψει έναν οδηγό για τον αρχαιολογικό χώρο τον Σερβίων, έχει επιμεληθεί έναν συλλογικό τόμο, έχει εκδώσει διάφορα άρθρα και μελέτες, έχει λάβει μέρος με ανακοινώσεις σε 32 διεθνή και τοπικά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχει διοργανώσει 5 ημερίδες, πολλές ψηφιακές δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα, ενώ ήταν υπεύθυνος σε πανεπιστημιακά ερευνητικά προγράμματα σχετικά με τη μεταβυζαντινή τέχνη και σε συγχρηματοδοτούμενα έργα ψηφιοποίησης και αποκατάστασης μνημείων. Φέτος επιμελείται έναν τόμο πρακτικών που προέκυψε από την ημερίδα που διοργάνωσε για τους Ζωγράφους της Σέλιτσας (Εράτυρας), ενώ επίκειται και η επιμέλεια των συλλογικών τόμων για το «Αρχοντικό της Πούλκως και την εποχή του» και τον «ναό του Αγίου Ευσταθίου στο Κριμίνι».