Λήγει την Παρασκευή 25-4-14 η προθεσμία για συμμετοχή στη διαβούλευση με αντικείμενο την υπό σύνταξη κυκλοφοριακή μελέτη για το κέντρο της πόλης. Αφού έγινε η αποκαλούμενη ανάπλαση, να τώρα η κυκλοφοριακή μελέτη. Δηλαδή, «τα υστερνά πρώτα και τα πρώτα υστερνά». Και η διαβούλευση, δημοκρατικό άλλοθι για ένα «έγκλημα» που έχει ήδη συντελεσθεί.
Λοιπόν, μία ακόμη κυκλοφοριακή μελέτη που δεν πρόκειται να λύσει κανένα πρόβλημα, αφού ήδη το κέντρο της πόλης, μετά και την αποκαλούμενη ανάπλαση, έχει πνιγεί κυριολεκτικά.
Η ρυμοτομία της Βέροιας ήταν ούτως ή άλλως κακή και διαμορφώθηκε από τις, σε βάθος χρόνου, αποφάσεις Δημοτικών Αρχών, που υπάκουαν σε επί μέρους σκοπιμότητες και συμφέροντα και δεν υπηρετούσαν την προοπτική της πόλης προς το μέλλον. Σήμερα, μετά και την αποκαλούμενη ανάπλαση, το κέντρο της πόλης είναι καταδικασμένο σε ασφυξία. Οι λίγες, πριν, δυνατότητες του όποιου εποχούμενου να μπει στο κέντρο και να εξυπηρετηθεί, πλέον εξανεμίζονται. Όχι μόνο τουρίστας, αλλά και συνδημότης εκτός κέντρου το σκέπτεται πολύ πριν αποτολμήσει την είσοδο του για την αγορά, τον γιατρό ή οτιδήποτε άλλο.
Για να ξαναγίνει το κέντρο της πόλης λειτουργικό απαιτείται, κατά τη γνώμη μας, λύση ριζοσπαστική. Μία μελέτη για ολόκληρο τον ιστό της πόλης και όχι μόνο του κέντρου. Μία μελέτη που θα προϋποθέτει την δημιουργία θέσεων στάθμευσης περιφερειακά της πόλης και συγκεκριμένα στις 4 εισόδους, με σταθμούς ταξί και αφετηρίες αστικών μίνι λεωφορείων που θα διασχίζουν ακτινωτά την Βέροια.
Απαραίτητη επίσης είναι η έρευνα της δυνατότητας μεταφοράς των Σταθμαρχείων Υπεραστικών, Αστικών Λεωφορείων, των Πρακτορείων τρίτων χωρών (Αλβανικών κ.α.) εκτός κέντρου.
Έτσι θα μπορέσει και πάλι να αναπνεύσει το κέντρο, να ξαναγίνει λειτουργικό, ικανό να εξυπηρετήσει με άνεση κάθε επισκέπτη με αποτέλεσμα και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας σε αυτό.
Με ημίμετρα δεν πρόκειται τίποτε να βελτιωθεί και θα συνεχισθεί, αν δεν επιδεινωθεί, μια κατάσταση που παραπέμπει σε χώρες τριτοκοσμικές.