Ο κόσμος λατρεύει τα βιβλία και τα άρθρα με ηχηρούς τίτλους - «Δεν θα σας το διδάξουν αυτό στο σχολείο», «Λίγοι άνθρωποι το γνωρίζουν αυτό το γεγονός» ή «Γιατί η επιστήμη δεν σας το λέει αυτό;».
Ίσως η ιδέα ότι πρέπει να σκεφτόμαστε κριτικά κάποια στιγμή αρχίσει να κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση από την κοινή λογική. Ωστόσο, από την άλλη, υπάρχουν πράγματα της καθημερινής ζωής που δεν μας διδάσκουν στο σχολείο.
Ένα από αυτά είναι πώς να διαχειριζόμαστε τα χρήματά μας, πώς να αποταμιεύουμε.
Με την πρώτη ματιά φαίνεται εύκολο - πρέπει να κερδίζετε περισσότερα από όσα ξοδεύετε και να έχετε καλή πειθαρχία.
Στην πραγματικότητα, ο κόσμος είναι μεγάλος και οι πειρασμοί παραμονεύουν παντού. Υπάρχει μια ολόκληρη επιστήμη που σκοπός της είναι να «κλέψει» από τις οικονομίες σας. Ονομάζεται μάρκετινγκ.
Ωστόσο, υπάρχουν αρκετά κόλπα με τα οποία μπορείτε να αντισταθείτε στον πειρασμό και να αναπτύξετε την απαραίτητη πειθαρχία στον εαυτό σας.
Πρώτον, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι ο μόνος αποδεδειγμένος και 100% ασφαλής τρόπος αποταμίευσης παραμένει ο πιο παλιός - η κατάθεση σε τράπεζα. Η ProCredit Bank είναι αυτή τη στιγμή η τράπεζα που δίνει ένα από τα υψηλότερα επιτόκια για καταθέσεις – 2,25% για διετή κατάθεση.
Δεύτερον, μην βάζετε έναν πολύ υψηλό στόχο που θα εγκαταλείψετε γρήγορα. Προσπαθήστε να ακολουθήσετε τις συμβουλές εκείνων που μας διδάσκουν πώς να απαλλαγούμε από τις κακές συνήθειες. Αντί για «δεν θα φάω ποτέ γλυκό», πείτε «αυτή την τούρτα δεν θα την φάω». Στον κόσμο της αποταμίευσης, αυτό θα ακουγόταν σαν «Δεν πρόκειται να αγοράσω τίποτα καινούργιο αυτόν τον μήνα και θα αποταμιεύσω τα χρήματά μου για κάτι μεγαλύτερο».
Η ProCredit Bank μοιράζεται επίσης τις συμβουλές της που μπορούν να σας κάνουν καλύτερους στην αποταμίευση.
Βήμα 1: Οραματιστείτε και προγραμματίστε
Ένας δημιουργικός τρόπος που αποτελεί πρόσθετο ερέθισμα για το κίνητρο των ανθρώπων, είναι η δημιουργία ενός πίνακα ή απλώς ενός χρωματιστού κολάζ που να περιλαμβάνει φωτογραφίες ή αποσπάσματα που σχετίζονται με τον στόχο σας.
Μια σειρά από μελέτες δείχνουν ότι η οπτικοποίηση είναι μια αποτελεσματική μέθοδος για την πραγματοποίηση των επιθυμιών σας και κυρίως σας κρατά κοντά στο πλάνο σας.
Βήμα 2: Να ξεπεραστεί ο φόβος για το άνοιγμα ενός λογαριασμού καταθέσεων
Οι ειδικοί της ProCredit συνιστούν να ξεκινήσετε βάζοντας στην άκρη μικρά ποσά κάθε μήνα. Έτσι θα συνειδητοποιήσετε ότι μπορείτε να αποταμιεύετε. Αυξήστε τα ποσά σταδιακά.
Κάτι σημαντικό - η τοποθέτηση κεφαλαίων σε έναν άλλο λογαριασμό ταμιευτηρίου και η διάκρισή τους από τον τρεχούμενο λογαριασμό είναι κάτι πολύ χρήσιμο, ώστε να μην δελεάζεστε από περιττές αγορές.
Η ProCredit Bank προσφέρει δωρεάν την υπηρεσία ανοίγματος λογαριασμού ταμιευτηρίου, την οποία κάνετε μαζί με το άνοιγμα τρεχούμενου λογαριασμού. Στο πρώτο θα καταθέτετε τις αποταμιεύσεις σας, ενώ στο δεύτερο θα λαμβάνετε τους τόκους σας.
Ο λογαριασμός ταμιευτηρίου δεν έχει έξοδα συντήρησης. Μπορείτε να προσθέσετε χρήματα όποτε το αποφασίσετε. Εκτός από το ότι διεγείρει τη διάθεση για αποταμίευση, σας φέρνει και τόκους.
Δεν χρειάζεται πλέον να επισκεφτείτε ένα υποκατάστημα τράπεζας για να ανοίξετε έναν λογαριασμό καταθέσεων. Χάρη στην πλήρη ψηφιοποίηση της τράπεζας, αυτό μπορεί να γίνει εξ αποστάσεως. Κάτι πολύ σημαντικό - οι εισερχόμενες μεταφορές στην ProCredit Bank δεν έχουν προμήθεια. Αυτό έχει σημασία όταν πραγματοποιείτε την κατάθεσή σας από λογαριασμό που ανήκει σε άλλη τράπεζα.
Βήμα 3: Χτίζοντας την εμπιστοσύνη προς την τράπεζα
Η επιλογή του πού θα ανοίξουμε έναν λογαριασμό καταθέσεων είναι σημαντική, γιατί οι τράπεζες λειτουργούν με τα κεφάλαιά μας, δηλαδή είμαστε, αν και σε μικροεπίπεδο, «συμμετέχοντες» στα επιχειρηματικά τους εγχειρήματα.
Η ProCredit Bank είναι μια γερμανική τράπεζα που διαθέτει μια ενδιαφέρουσα φιλοσοφία - δεν υποστηρίζει τον επιθετικό δανεισμό με οποιοδήποτε κόστος, δεν της αρέσουν τα μετρητά και οι συναλλαγές στο γκισέ. Με τις δραστηριότητές της υποστηρίζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δημιουργούν θέσεις εργασίας στην Ελλάδα και αναπτύσσουν το περιβάλλον στο οποίο αυτές λειτουργούν.
Στην ProCredit Bank υπάρχουν αρκετές σημαντικές γραμμές που πρέπει να γνωρίζουν οι πελάτες της τράπεζας - η μία είναι πράσινη και οικολογική. Η άλλη είναι η απόρριψη οποιωνδήποτε πολιτικών που βασίζονται στην επιθυμία για γρήγορα κέρδη. Οι πιο αόρατοι, όμως, είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι. Αν πρέπει να επενδύσεις σε κάτι, ας είναι στη τεχνολογία και στην ανάπτυξη των ανθρώπων, λέει η τράπεζα.