Γράφει ο Αναστάσιος Βασιάδης
Μετά τις ποικίλες αναλύσεις και συζητήσεις που μονοπώλησαν την επικαιρότητα τις επόμενες ημέρες, μετά τις πρόσφατες ευρωπαϊκές εκλογές, το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης στρέφεται και πάλι στις πανελλαδικές εξετάσεις που ήδη βρίσκονται σε διαδικασία ολοκλήρωσης.
Πρόκειται για την δοκιμασία στην οποία υποβάλλονται οι απόφοιτοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από την οποία θα κριθεί η μετάβαση τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Οι νέοι που μετέχουν σε αυτόν τον αγώνα βρίσκονται πλέον στην κορύφωση της προσπάθειάς τους και προσδοκούν με αγωνία το ευτυχές αποτέλεσμα των κόπων τους .
Όλοι όσοι έχουν βιώσει αυτή τη διαδικασία, γνωρίζουν επακριβώς τις συνθήκες κάτω από τις οποίες οι μαθητές αγωνίζονται για το μέλλον τους και αναζητούν τον προορισμό τους στην ζωή.
Στα πλαίσια δε της έντασης και της αγωνίας που κυριαρχούν μπροστά στο δέος των εξετάσεων, είναι απολύτως κατανοητή η πίεση και το άγχος των διαγωνιζομένων, αφού όσο κι αν κανείς είναι καλά προετοιμασμένος, το φάσμα μιας ενδεχόμενης ατυχούς εξέλιξης υπάρχει.
Και τα συναισθήματα αυτά είναι αναπόφευκτα για τον καθένα.
Αυτές τις ώρες γίνεται από κάθε οικογένεια μια αναδρομή της εξέλιξης του εκπαιδευτικού μας συστήματος μέσα από το πρίσμα μιας διαρκούς οικονομικής αφαίμαξης και μιας μόνιμης έντασης που αφήνει ανεξίτηλα τα σημάδια της στον χαρακτήρα των παιδιών.
Οι μαθητές από την στιγμή που μπαίνουν στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση επιδίδονται σε έναν ατέλειωτο αγώνα με φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα έως ότου φτάσουν στην τελευταία τάξη του Λυκείου, από όπου καλούνται να επιτύχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Με αυτό τον τρόπο δικαιώνουν πρώτα τους εαυτούς τους για τους κόπους τους, τις οικογένειές τους για την ηθική και υλική υποστήριξη που τους παρείχαν και όλους όσους πίστεψαν σε αυτούς και τους ενθάρρυναν.
Ακόμη και στην σημερινή εποχή με την δραματική υποβάθμιση της αξίας των πτυχίων και τις στρατιές των ανέργων πτυχιούχων, η επιτυχία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί ένα κυρίαρχο όραμα μέσα από το οποίο ο κάθε νέος σχεδιάζει το μέλλον και την κοινωνικοοικονομική του προοπτική και εξέλιξη.
Είναι όμως γνωστό ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην χώρα μας δεν μπορεί να απορροφήσει όλους όσους διαγωνίζονται.
Αυτοί που στην συγκεκριμένη συγκυρία δεν θα εισέλθουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα έχουν την δυνατότητα και νέας προσπάθειας την οποία πρέπει να αξιοποιήσουν.
Πέραν τούτου όμως και παρά την σοβούσα κρίση, εμφανίζονται καθημερινώς και άλλες εξίσου σημαντικές ευκαιρίες στη ζωή, οι οποίες μπορεί να ανοίξουν ευρείς δρόμους επαγγελματικής επιτυχίας.
Αυτό αποτελεί γενικότερη διαπίστωση που επιβεβαιώνεται συνεχώς.
Προς το παρόν, ενώ οι εξετάσεις βρίσκονται στο τέλος τους, οι ευχές για επιτυχία συνοδεύουν τους διαγωνιζόμενους νέους μας, με την προτροπή για αυτοπεποίθηση και την βεβαιότητα ότι ο καθένας από αυτούς αποτελεί μια ανεκτίμητη αξία για τον τόπο, που θα συντελέσει δυναμικά και παραγωγικά στην οικοδόμηση του αισιόδοξου μέλλοντος.