ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ 5ου ΓΕΛ. ΒΕΡΟΙΑΣ ΣΕ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ 5ου ΓΕΛ. ΒΕΡΟΙΑΣ ΣΕ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+

Σε συνέχεια της υλοποίησης του Διαπιστευμένου σχεδίου του 5ου ΓΕΛ. Βέροιας, Erasmus+ Accredited project 2023-1-EL01-KA121-SCH-000136767 που εκπονεί το σχολείο πραγματοποιήθηκαν δύο δράσεις κινητικότητας προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης που αφορούσαν την επιμόρφωση δύο εκπαιδευτικών. Η πρώτη αφορούσε τη μετάβαση του Διευθυντή του 5ου ΓΕ.Λ Βέροιας Δρ. Καραφυλλίδη Απόστολου από τις 8 Απριλίου 2024 ως τις 13 Απριλίου στη Νίκαια, Γαλλία και τη συμμετοχή του σε διαρθρωμένα προγράμματα μαθημάτων με θέμα “Digital Teaching Essentials: from A to Z”. Στη δεύτερη κινητικότητα η εκπαιδευτικός Γιαννάκη Ελένη, καθηγήτρια Αγγλικών και Υποδιευθύντρια του 5ου ΓΕΛ. Βέροιας, συμμετείχε σε επιμορφωτικό πρόγραμμα με θέμα “CLIL and PBL to Improve Student Engagement” από τις 24 ως τις 30 Μαρτίου 2024 στο Δουβλίνο, Ιρλανδία.

Ειδικότερα στην πρώτη κινητικότητα, αυτή της Νίκαιας στη Γαλλία, ο συμμετέχων εκπαιδευτικός, Δρ. Καραφυλλίδης Απόστολος, επιμορφώθηκε πάνω στην ολιστική κατανόηση των ψηφιακών τεχνολογιών και την εφαρμογή τους σε σύγχρονα περιβάλλοντα διδασκαλίας.  Ταυτόχρονα τα επιμορφωτικά σεμινάρια του έδωσαν τη δυνατότητα να εμβαθύνει στις ηθικές και ψυχολογικές διαστάσεις της χρήσης ψηφιακών πλατφορμών και παράλληλα παρείχαν ολοκληρωμένη καθοδήγηση σχετικά με την υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας στην τάξη.

Όσον αφορά τη δεύτερη κινητικότητα, στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας, αυτή εστίασε αφενός στη μεθοδολογία CLIL (Content and Language Integrated Learning) για τον σχεδιασμό μαθημάτων που ενσωματώνουν εκμάθηση διδακτικού περιεχομένου για συγκεκριμένο θέμα και δεξιότητες ξένων γλωσσών και αφετέρου στη Μάθηση μέσω σχεδιασμού Project (PBL: Project-Based Learning) που δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης του διδακτικού υλικού του προγράμματος σπουδών με καταστάσεις της πραγματικής ζωής.

Τα επιμορφωτικά μαθήματα και των δύο δράσεων, διάρκειας μίας εβδομάδας, διοργανώθηκαν από τους έμπειρους εκπαιδευτές του ευρωπαϊκού οργανισμού Europass Teacher Academy και ανταποκρίθηκαν πλήρως στις προσδοκίες και τις ανάγκες των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα η επαφή τους με συναδέλφους άλλων ευρωπαϊκών σχολείων και η ανταλλαγή εμπειριών ενίσχυσε την Ευρωπαϊκή διάσταση και εξωστρέφεια του σχολείου και καλλιέργησε το έδαφος για μελλοντικές συνεργασίες.

Έπειτα, μία εβδομάδα επιτόπιας παρακολούθησης μαθημάτων (Job shadowing) πραγματοποίησαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Ασικίδης Μιχαήλ, καθηγητής βιολογίας, Θυμιοπούλου Χριστίνα, καθηγήτρια Γερμανικών και Καραγιάννη Φράγκα, φιλόλογος, στο γαλλικό σχολείο Lycée Emile Combes στην πόλη Pons της επαρχίας του Bordeaux . Από την Δευτέρα 8 έως την Παρασκευή 12 Απριλίου οι εκπαιδευτικοί παρακολουθούσαν μαθήματα στις τάξεις του γαλλικού σχολείου γνωρίζοντας το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα και την γαλλική κουλτούρα· συμμετείχαν στην μαθησιακή διαδικασία και γνώρισαν τις μεθόδους διδασκαλίας, την επιλεγμένη κατά περίσταση χρήση των ψηφιακών μέσων κατά τη διάρκεια του μαθήματος, τους τρόπους προσέγγισης της εφηβικής ηλικίας, την εφαρμογή της συμπερίληψης, αλλά και τον τρόπο οργάνωσης και διοίκησης του γαλλικού σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί συζητούσαν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων με τους συναδέλφους τους κατανοώντας τη διαδικασία και τα κριτήρια επιλογής των αποφάσεών τους, τους στόχους των μαθημάτων, το περιεχόμενο της ανατροφοδότησης που παρέχουν στους μαθητές/-τριες τους και αντάλλαξαν απόψεις για το εκπαιδευτικό σύστημα των δύο χωρών.

Τέλος, την εβδομάδα 15/4/2024 έως 19/4/2024 δύο καθηγητές του σχολείου μας, η Λιακοπούλου Έφη, φιλόλογος και ο Μοσχόπουλος Τάσος, κοινωνιολόγος μετέβησαν στην πόλη Κρέμα της Ιταλίας για άλλη μία επιτόπια παρακολούθηση μαθημάτων (Job Shadowing). Συγκεκριμένα έγιναν δεκτοί στο Istituto di Istruzione Superiore "G.GALILEI", όπου ενημερώθηκαν για το εκπαιδευτικό σύστημα της Ιταλίας και είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν εμπειρικά την εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας, όπως η μέθοδος CLIL και η συμπερίληψη ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές ανάγκες.

Οι δύο εκπαιδευτικοί παρατήρησαν τη διευρυμένη εφαρμογή της διαδικασίας των project, τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε ομαδικό, καθώς οι μαθητές αναλάμβαναν να διεκπεραιώσουν μια έρευνα ή μελέτη σε εύλογο χρονικό διάστημα και να παρουσιάσουν στην ολομέλεια της τάξης τα αποτελέσματα. Ανάλογες ήταν και οι συνθετικές εργασίες σε επιστημονικά αντικείμενα όπως η βιολογία, η ανατομία και η χημεία. Παρακολούθησαν δε παράδειγμα ανεστραμμένης τάξης στο μάθημα της αγγλικής γλώσσας και ιστορίας της τέχνης, όπου με αφόρμηση μία κινηματογραφική ταινία οι μαθητές προετοίμασαν το μάθημα. Διαπίστωσαν ότι η διδασκαλία της αγγλικής περνάει μέσα από βιωματικές διαδικασίες: την προσομοίωση συνεδρίασης της Συνέλευσης του ΟΗΕ (MUN), την πραγμάτευση των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (AGENDA 2030), τη χρήση ανοιχτών αναλυτικών προγραμμάτων με τη συνδρομή Τεχνητής Νοημοσύνης. Οι εκπαιδευτικοί μπόρεσαν μέσα από αυτή την επίσκεψη να συγκρίνουν τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών και να συζητήσουν τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία του καθενός. Ως κοινός παρονομαστής ωστόσο επισημάνθηκε η επιδίωξη μιας πιο σύγχρονης εκπαιδευτικής διαδικασίας που θα κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών, θα τους εμπνέει και θα τους ωθεί σε δημιουργικότητα και καινοτομία, διατηρώντας ταυτόχρονα ανθρωπιστικές αξίες όπως ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η πολιτειότητα και η αλληλεγγύη.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το Ι.Κ.Υ.

Εφημερίδα ΛΑΟΣ 2
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Εφημερίδα ΛΑΟΣ 2 -

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ομογενείς από το Belmont της Καλιφόρνια αγκαλιάζουν τα έθιμα της ελληνικής παράδοσης

Ομογενείς από το Belmont της Καλιφόρνια αγκαλιάζουν τα...

 Μια ξεχωριστή ομάδα Ελλήνων ομογενών από το Belmont της...

Το VESPA CLUB VERIA έκοψε την βασιλόπιτά του (ΦΩΤΟΣ)

Το VESPA CLUB VERIA έκοψε την βασιλόπιτά του (ΦΩΤΟΣ)

Την προηγούμενη Κυριακή(19/1) το VESPA CLUB VERIA έκοψε την...

Κανονικά η λειτουργία του Β΄ Βρεφονηπιακού Σταθμού Νάουσας από την Πέμπτη 23/1

Κανονικά η λειτουργία του Β΄ Βρεφονηπιακού Σταθμού...

Ενημερώνουμε τους γονείς του Β΄ Βρεφονηπιακού Σταθμού...

Την Τρίτη 28 Ιανουαρίου η Ι. Μ. Παναγίας Δοβρά υποδέχεται τα Ιερά Λείψανα των Αγίων Τριών Ιεραρχών

Την Τρίτη 28 Ιανουαρίου η Ι. Μ. Παναγίας Δοβρά...

Την Τρίτη 28 Ιανουαρίου στις 6:00 μ.μ. στον Ιερό Ναό του...

Έφυγε από τη ζωή ο Βασίλειος Αθανασιάδης σε ηλικία 87 ετών

Έφυγε από τη ζωή ο Βασίλειος Αθανασιάδης σε ηλικία 87...

Έφυγε από τη ζωή και κηδεύεται την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου...

Βεροιώτικα και…ιστορικά    Ένα ιστορικό ατόπημα στο βιβλίο Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού  και η αποκατάσταση της αλήθειας 195 χρόνια από τον θάνατο του Γερο- Καρατάσου

Βεροιώτικα και…ιστορικά Ένα ιστορικό ατόπημα στο...

Έρευνα – επιμέλεια    Μάκης Δημητράκης   Πριν από...

Έφυγε από τη ζωή η Αμαλία Λιόλιου σε ηλικία 90 ετών

Έφυγε από τη ζωή η Αμαλία Λιόλιου σε ηλικία 90 ετών

Έφυγε από τη ζωή και κηδεύεται την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου...

Σκεψεις από την Κεντρική Ευρώπη

Σκεψεις από την Κεντρική Ευρώπη

Του Εμμανουήλ ΠάσχουΔιαβάζοντας πρόσφατες ειδήσεις...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Η είδηση της αιφνίδιας απώλειας του 66χρονου ηλεκτρολόγου Γιώργου Κουτσιώνη, το πρωί της Τετάρτης (29/5/2024), σκόρπισε θλίψη στην κοινωνία της Βέροιας.  Ο Γιώργος Κουτσιώνης υπήρξε άριστος επαγγελματίας και...

Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε σήμερα, πρωί Δευτέρας 1 Απριλίου, λίγο πριν τις 10.00, στην Πατρίδα Βέροιας, όταν  ΙΧ αυτοκίνητο που κινούνταν απο Βέροια προς Νάουσα , ξέφυγε απο τον έλεγχο, πέρασε στο αντίθετο...

Από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος - Καθαριότητας και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Βέροιας, ανακοινώνεται ότι επικαιροποιήθηκε από την ΕΜΥ, το έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού, το οποίο για την περιοχή μας,...

Ο χαρακτηριστικός ήχος και το προειδοποιητικό μήνυμα από το 112 ελήφθη πριν λίγο(απόγευμα Δευτέρας 04/9) από τους κατοίκους σε όλη την Ημαθία. Το «καμπανάκι» από την Πολιτική Προστασία χτύπησε λόγω της...