Συμπράξεις σχολείων και συλλόγων Γονέων οργάνωσαν τη συζήτηση με θέμα: «Ψυχοκοινωνικές και συναισθηματικές συνιστώσες του σχολικού εκφοβισμού στα παιδιά. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών. Ο ρόλος των γονέων».
Η συζήτηση οργανώθηκε την Τετάρτη 9/4 στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας με τη συνεργασία των 1ου και 16ου Δημοτικών Σχολείων, της Ένωσης Γονέων & Κηδεμόνων Ν. Ημαθίας και του ΚΕΔΔΥ Ν. Ημαθίας. Επιθυμητός στόχος της εκδήλωσης είναι η βελτίωση της συμπεριφοράς των μαθητών με τη συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών που θα στηρίζεται στον αλληλοσεβασμό, στην αλληλοεκτίμηση, στην κατανόηση και την αποδοχή.
Οι ομιλήτριες κ. Λίλιαν Αθανασοπούλου, παιδοψυχίατρος του Ιατροπαιδαγωγικού Κέντρου του Γενικού Νοσοκομείου Παπανικολάου Θεσ/νίκης και κ. Αναγνώστου Ειρήνη, σχολική ψυχολόγος και αναπληρώτρια προϊσταμένη του ΚΕΔΔΥ Ν. Ημαθίας έθεσαν τα όρια του σχολικού εκφοβισμού, ανέπτυξαν την προβληματική που απασχολεί εκπ/κούς και γονείς και συζήτησαν με το κοινό για την ανίχνευση των συμπτωμάτων, την ουσιαστική προσέγγιση στα παιδιά μας και την έγκαιρη παρέμβαση τόσο από τους γονείς όσο και από τους εκπαιδευτικούς.
Ολοένα και περισσότερα προγράμματα πρόληψης ή και αντιμετώπισης των κρουσμάτων σχολικής βίας προσφέρονται στο χώρο της εκπαίδευσης. Προσφάτως πληροφορηθήκαμε τη λειτουργία του Παρατηρητηρίου για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού από το υπουργείο Παιδείας, καθώς και τη θέσπιση του «εκπαιδευτικού - υπεύθυνου κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού» στο πλαίσιο της αντιμετώπισης περιστατικών βίας σε κάθε σχολική μονάδα.
Ζούμε στην εποχή της πλούσιας και γρήγορης πληροφορίας αλλά πρέπει να προβληματιστούμε, ώστε η πληροφόρηση αυτή να μην μένει επιφανειακή. Αυτό επιτυγχάνεται με την ουσιαστική συζήτηση, ανάλυση και σύνθεση από ειδικούς επιστήμονες που δεν σερβίρουν έτοιμες και καθοδηγούμενες λύσεις αλλά προκαλούν το συλλογισμό, την ευαισθητοποίηση, την ενσυναίσθηση, με απώτερο στόχο την ενεργοποίηση του πολίτη.
Οι Δ/ντριες
Παπαγεωργίου Αικατερίνη
Ίτσκου Αναστασία