Το Κέντρο Πρόληψης Ν. Ημαθίας ΠΡΟΣΒΑΣΗ σε περίοδο βαθιάς κοινωνικοοικονομικής, αλλά περισσότερο απ’ όλα ανθρωπιστικής κρίσης, συνεχίζει να ανταποκρίνεται στα αιτήματα της τοπικής κοινότητας που υπερδιπλασιάζονται. Αν και δοκιμαζόμαστε σκληρά, όπως και όλες οι υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης από τη σταθερή υποχρηματοδότηση και ασυνέπεια των αρμόδιων υπουργείων, όλοι εμείς στα Κέντρα Πρόληψης αγωνιζόμαστε να κρατήσουμε ζωντανές τις δομές μας, προσφέροντας τις υπηρεσίες μας στη σχολική κοινότητα, εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές και σε όλους τους πολίτες που προσέρχονται στα Κέντρα με πλήθος προβλήματα και δυσκολίες. Καλούμε όλους του αρμόδιους φορείς να αναλάβουν τις ευθύνες τους στηρίζοντας ηθικά και οικονομικά τα Κέντρα Πρόληψης.
Ακολουθούν οι δράσεις που πραγματοποίησε η ΠΡΟΣΒΑΣΗ για το διάστημα:
Ιανουαρίου - Μαρτίου 2014
1. Δράσεις στην Σχολική Κοινότητα
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
- «Διαχείριση συγκρούσεων – Σχολικός εκφοβισμός», διήμερο σεμινάριο βιωματικής εκπαίδευσης (Ιανουάριος 2014, Βέροια).
- «Βιωματική εκπαίδευση και εμψύχωση στο σχολείο: Από την τάξη στην ομάδα», διήμερο σεμινάριο βιωματικής εκπαίδευσης στην προσχολική ηλικία (Νηπιαγωγοί), (Ιανουάριος 2014, Βέροια).
-«Βιωματική εκπαίδευση και εμψύχωση στο σχολείο: Από την τάξη στην ομάδα», διήμερα σεμινάρια βιωματικής εκπαίδευσης (6-7, 13-14 Φεβρουαρίου, 17-18 Μαρτίου, Βέροια, Νάουσα, Αλεξάνδρεια).
-«Αντιμετωπίζοντας την παιδική επιθετικότητα με ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας –Το Σπίτι των Παιδιών», τριήμερο σεμινάριο βιωματικής εκπαίδευσης (Μάρτιος 2014, Νάουσα)
-Βιωματικά εργαστήρια με μαθητές του 6ου Δημοτικού Σχολείου Νάουσας, με θέματα που αφορούν την ψυχοκοινωνική υγεία των μαθητών (2 συναντήσεις, Ιανουάριος- Μάρτιος 2014).
-Βιωματικά εργαστήρια με μαθητές του 8ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας, του Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων, του 12ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας, του 10ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας, του Νηπιαγωγείου Αγκαθιάς, του 2ου Νηπιαγωγείου Νάουσας με θέματα «Χρήση του Διαδικτύου», «Διαπροσωπικές σχέσεις-Ομαδικότητα», «Συναισθήματα», «Διαφορετικότητα» (Φεβρουάριος-Μάρτιος 2014).
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
-«Βιωματική εκπαίδευση και εμψύχωση στο σχολείο: Από την τάξη στην ομάδα», διήμερα σεμινάρια βιωματικής εκπαίδευσης ( 20-21 Φεβρουάριος, 20-21 Μάρτιος 2014)
-«Οι απώλειες στη ζωή του παιδιού», τριήμερο σεμινάριο βιωματικής εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση των απωλειών στην ζωή των παιδιών ( Φεβρουάριος 2014, Βέροια).
-Συνάντηση ευαισθητοποίησης με θέμα «Εξεύρεση καλών πρακτικών στην αντιμετώπιση της παραβατικότητας των μαθητών» με εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου Πλατέος (Φεβρουάριος 2014)
-Συνάντηση ευαισθητοποίησης σε θέματα κοινωνικού προβληματισμού με ομάδα μαθητών του 1ου Γενικού Λυκείου Μακροχωρίου ( Φεβρουάριος 2014).
-Βιωματικά εργαστήρια με μαθητές του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Βέροιας, του Λυκείου Μακροχωρίου, του Μουσικού Γυμνασίου Βέροιας, του 1ου Γυμνασίου Νάουσας, του Γυμνασίου Μακροχωρίου, της Ε.Π.Α.Σ Βέροιας, του ΓΕΛ Μελίκης, του 2ου Γυμνασίου Νάουσας με θέματα «Συναισθήματα», «Δέσιμο ομάδας», «Οι επιρροές στη ζωή του εφήβου», «Επιθετικότητα-Σχολικός εκφοβισμός», «Πρόληψη και εξαρτήσεις», «Διαφυλικές σχέσεις» (Φεβρουάριος, Μάρτιος 2014).
-Ομιλίες – ενημερωτικές συναντήσεις σε μαθητές του Λυκείου Μακροχωρίου, του Γυμνασίου Μακροχωρίου, του 2ου Λυκείου Βέροιας με θέματα «Οι εξαρτήσεις στην ζωή μας», «Αλκοόλ και τσιγάρο», «Προβληματική χρήση του διαδικτύου» (Ιανουάριος –Μάρτιος 2014)
-Συνέντευξη σε μαθητές του ΓΕΛ Μελίκης για το ραδιοφωνικό σταθμό European School Radio με θέμα την ουσιοεξάρτηση (Μάρτιος 2014)
2. Δράσεις για γονείς
-Ομάδες Γονέων (6-8 εβδομαδιαίων συναντήσεων): 6ου Δημοτικού Σχολείου Νάουσας, Δημοτικού Σχολείου Αγκαθιάς, Δημοτικών Παιδικών & Βρεφονηπιακών Σταθμών Βέροιας, Δημοτικού Σχολείου Λιανοβεργίου, Δημοτικού Σχολείου Ραχιάς & Τριποτάμου, 3ου Νηπιαγωγείου Αλεξάνδρειας ( Ιανουάριος - Μάρτιος 2014).
-Ομιλίες – ενημερωτικές συναντήσεις σε γονείς του Δημοτικού Σχολείου Παλαιού Προδρόμου, του 5ου Νηπιαγωγείου Νάουσας, του Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων, του Δημοτικού Σχολείου Νεοχωρίου με θέματα «Προβληματική χρήση του διαδικτύου», «Συναισθηματική αγωγή των νηπίων», «Σχολικός εκφοβισμός και ο ρόλος του γονέα», «Σχολικός εκφοβισμός –Bulling» (Ιανουάριος – Μάρτιος 2014)
Ανταπόκριση σε πλήθος αιτημάτων για ατομική συμβουλευτική και ψυχοκοινωνική στήριξη.