Ερώτηση Κοτίδη στη Βουλή για την  «Αδυναμία εξυπηρέτησης επιβατών των νέων δρομολογίων της HELLENIC TRAIN  στον προαστιακό Θεσσαλονίκης – Λάρισας»

Ερώτηση Κοτίδη στη Βουλή για την «Αδυναμία εξυπηρέτησης επιβατών των νέων δρομολογίων της HELLENIC TRAIN στον προαστιακό Θεσσαλονίκης – Λάρισας»

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε ο Βουλευτής Ημαθίας, Βασίλειος Κοτίδης, με θέμα:  «Αδυναμία εξυπηρέτησης επιβατικού κοινού κατά την εφαρμογή των από 16/12/2023 νέων δρομολογίων της «HELLENIC TRAIN» στον προαστιακό Θεσσαλονίκης - Λάρισας».

Στην Ερώτηση αναφέρονται τα εξής:

«Κύριε Υπουργέ,

Με την από 16-12-2023 εφαρμογή νέων δρομολογίων της «HELLENIC TRAIN» στην προαστιακή γραμμή Θεσσαλονίκης - Λάρισας προκύπτουν τα εξής βασικά ζητήματα: 1) Η κατάργηση του απογευματινού δρομολογίου από Θεσσαλονίκη στις 16.22’ του οποίου ζητούμε, όπως θα εξηγήσουμε παρακάτω, την άμεση επαναφορά του. 2) Το μεγάλο κενό δρομολογίων δυόμισι (2,5) ωρών που δημιουργείται από Θεσσαλονίκη μεταξύ των ωρών 15.00’ και 17.30’, δηλαδή στη χρονική ζώνη επιστροφής του 60% των εργαζομένων. 3) Ο συνεχώς μειούμενος αριθμός καθημερινών δρομολογίων σε οκτώ (8) από έντεκα (11) που ήταν μέχρι τον Μάιο του 2022, δηλαδή πριν την εισαγωγή του «Βέλους». 4) Η αυξανόμενη αδυναμία κάλυψης αναγκών μετακίνησης εργαζομένων, σύμφωνα με τα βασικά ωράρια εργασίας. Για την πρωϊνή ζώνη αιχμής μετακινήσεων υπάρχει μόνο ένα (1) δρομολόγιο, των 8 π. μ., που εξυπηρετεί εργαζόμενους. Ουσιαστικά δηλαδή, το συγκεκριμένο δρομολόγιο εξυπηρετεί τις ανάγκες των ανθρώπων για αγορές, περιηγήσεις και ιατρικές επισκέψεις και όχι των εργαζομένων. Χαρακτηριστικά, αναφέρουμε ότι η πρωϊνή βάρδια στα νοσοκομεία ξεκινά στις 7.00’ και 7.30’ κάθε πρωί, στον δημόσιο τομέα στις 7.00’ και 8.00’ και σε αρκετές επιχειρήσεις στις 7.30’ το πρωί. Επίσης, λόγω κενού δρομολογίων μεταξύ 15.00’ και 17.30’, δημιουργείται το οξύμωρο, το δρομολόγιο των 15.00’ να είναι πολύ νωρίς και των 17.30’ πολύ αργά, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων σχολάει στις 15.00’ και 16.00’. Στις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, για παράδειγμα στη Ρώμη, υπάρχουν δρομολόγια ανά μία (1) ώρα. Έχουμε λοιπόν έλλειψη συγχρονισμού μεταξύ δρομολογίων και ωρών εξυπηρέτησης των εργαζομένων και την παρεπόμενη ταλαιπωρία τους και το πρωί κατά την άφιξη στην εργασία τους και το απόγευμα κατά την αναχώρησή τους. Πολλοί μάλιστα εξ’ αυτών αναγκάζονται για καλύτερη εξυπηρέτησή τους να χρησιμοποιούν το Ι. Χ. αυτοκίνητό τους, πράγμα που τους επιβαρύνει οικονομικά, αλλά ταυτόχρονα επιβαρύνει και την οδική κίνηση. Τονίζεται παράλληλα ότι το τρένο αποτελεί κοινωνικό αγαθό, χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό και σε όλες τις προηγμένες χώρες αποτελεί το πιο πρόσφορο μέσο μετακίνησης του κοινού, με εξαίρεση την Ελλάδα.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Ποιος ο λόγος που με την εφαρμογή των νέων δρομολογίων από 16/12/2023 στην προαστιακή γραμμή Θεσσαλονίκης - Λάρισας επιλέχθηκαν ώρες που δεν εξυπηρετούν το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων τόσο το πρωί κατά την άφιξη στην εργασία τους όσο και το απόγευμα κατά την αναχώρησή τους;

2.    Καθώς με την εφαρμογή των νέων δρομολογίων παρατηρήθηκαν οι παραπάνω αστοχίες, σκοπεύετε να προβείτε στις αρμόζουσες διορθωτικές κινήσεις προς όφελος του επιβατικού κοινού;

3.    Ποιος ο λόγος της περιθωριοποίησης του τρένου στην Ελλάδα, καθώς σε όλες τις προηγμένες χώρες αποτελεί το πιο προσφιλές και πρόσφορο λαϊκό μέσο μετακίνησης του επιβατικού κοινού;»

Εφημερίδα ΛΑΟΣ 2
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Εφημερίδα ΛΑΟΣ 2 -

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συνεδριάζει τη Δευτέρα 25/11 η Δημοτική Επιτροπή Δ. Βέροιας

Συνεδριάζει τη Δευτέρα 25/11 η Δημοτική Επιτροπή Δ....

Τακτική συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Δ. Βέροιας...

Την Κυριακή 24 Νοεμβρίου - ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ημαθίας: Οκτώ εκλογικά Τμήματα στο νομό για την  ανάδειξη νέου αρχηγού

Την Κυριακή 24 Νοεμβρίου - ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ημαθίας: Οκτώ...

Από την ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Ημαθίας, γνωστοποιούνται τα εκλογικά...

Για μια χρονιά ακόμη οι  Ζαχαροπλάστες γλύκαναν την Philoxenia,  στο περίπτερο  του Δήμου Βέροιας

Για μια χρονιά ακόμη οι Ζαχαροπλάστες γλύκαναν την...

Στην 39η Διεθνή Τουριστική έκθεση Philoxenia συμμετείχαν...

Δήμος Νάουσας: Καλύπτονται οι ανάγκες σε καυσόξυλα των υπολοίπων 30 απολυμένων του Βαρβαρέσου  και όλων όσοι πληρούν  τις προϋποθέσεις

Δήμος Νάουσας: Καλύπτονται οι ανάγκες σε καυσόξυλα των...

Η δέσμευση του Δήμου Νάουσας για την κάλυψη των...

Σάββατο 23 Νοεμβρίου: ΟΓΔΟΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ  ΣΥΣΣΙΤΙΟ 1944-2024

Σάββατο 23 Νοεμβρίου: ΟΓΔΟΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΥΣΣΙΤΙΟ 1944-2024

Το Σάββατο 23 Νοεμβρίου στις 10.30΄ το πρωί, σας...

Για την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της βίας κατά των Γυναικών Επιτροπή Ισότητας Δήμου Βέροιας:  Πορεία διαμαρτυρίας και μουσική εκδήλωση τη Δευτέρα στο Πάρκο Ελιάς

Για την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της βίας κατά των...

Το ισχυρό «παρών» στις εκδηλώσεις με αφορμή την...

Το πανηγύρι της Παναγίας Χαβιαρά

Το πανηγύρι της Παναγίας Χαβιαρά

Την εικοστή πρώτη Νοεμβρίου, εορτή  των Εισοδίων της...

Στην περιοχή ευθύνης  του Δασαρχείου Νάουσας Απαγόρευση  κυνηγιού  σε περιπτώσεις  ιδιαίτερα δυσμενών καιρικών συνθηκών

Στην περιοχή ευθύνης του Δασαρχείου Νάουσας...

Η Αντιδημαρχία Καθαριότητας, Περιβάλλοντος και...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Η είδηση της αιφνίδιας απώλειας του 66χρονου ηλεκτρολόγου Γιώργου Κουτσιώνη, το πρωί της Τετάρτης (29/5/2024), σκόρπισε θλίψη στην κοινωνία της Βέροιας.  Ο Γιώργος Κουτσιώνης υπήρξε άριστος επαγγελματίας και...

Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε σήμερα, πρωί Δευτέρας 1 Απριλίου, λίγο πριν τις 10.00, στην Πατρίδα Βέροιας, όταν  ΙΧ αυτοκίνητο που κινούνταν απο Βέροια προς Νάουσα , ξέφυγε απο τον έλεγχο, πέρασε στο αντίθετο...

Από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος - Καθαριότητας και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Βέροιας, ανακοινώνεται ότι επικαιροποιήθηκε από την ΕΜΥ, το έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού, το οποίο για την περιοχή μας,...

Ο χαρακτηριστικός ήχος και το προειδοποιητικό μήνυμα από το 112 ελήφθη πριν λίγο(απόγευμα Δευτέρας 04/9) από τους κατοίκους σε όλη την Ημαθία. Το «καμπανάκι» από την Πολιτική Προστασία χτύπησε λόγω της...