Ερώτηση Κοτίδη στη Βουλή για την  «Αδυναμία εξυπηρέτησης επιβατών των νέων δρομολογίων της HELLENIC TRAIN  στον προαστιακό Θεσσαλονίκης – Λάρισας»

Ερώτηση Κοτίδη στη Βουλή για την «Αδυναμία εξυπηρέτησης επιβατών των νέων δρομολογίων της HELLENIC TRAIN στον προαστιακό Θεσσαλονίκης – Λάρισας»

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε ο Βουλευτής Ημαθίας, Βασίλειος Κοτίδης, με θέμα:  «Αδυναμία εξυπηρέτησης επιβατικού κοινού κατά την εφαρμογή των από 16/12/2023 νέων δρομολογίων της «HELLENIC TRAIN» στον προαστιακό Θεσσαλονίκης - Λάρισας».

Στην Ερώτηση αναφέρονται τα εξής:

«Κύριε Υπουργέ,

Με την από 16-12-2023 εφαρμογή νέων δρομολογίων της «HELLENIC TRAIN» στην προαστιακή γραμμή Θεσσαλονίκης - Λάρισας προκύπτουν τα εξής βασικά ζητήματα: 1) Η κατάργηση του απογευματινού δρομολογίου από Θεσσαλονίκη στις 16.22’ του οποίου ζητούμε, όπως θα εξηγήσουμε παρακάτω, την άμεση επαναφορά του. 2) Το μεγάλο κενό δρομολογίων δυόμισι (2,5) ωρών που δημιουργείται από Θεσσαλονίκη μεταξύ των ωρών 15.00’ και 17.30’, δηλαδή στη χρονική ζώνη επιστροφής του 60% των εργαζομένων. 3) Ο συνεχώς μειούμενος αριθμός καθημερινών δρομολογίων σε οκτώ (8) από έντεκα (11) που ήταν μέχρι τον Μάιο του 2022, δηλαδή πριν την εισαγωγή του «Βέλους». 4) Η αυξανόμενη αδυναμία κάλυψης αναγκών μετακίνησης εργαζομένων, σύμφωνα με τα βασικά ωράρια εργασίας. Για την πρωϊνή ζώνη αιχμής μετακινήσεων υπάρχει μόνο ένα (1) δρομολόγιο, των 8 π. μ., που εξυπηρετεί εργαζόμενους. Ουσιαστικά δηλαδή, το συγκεκριμένο δρομολόγιο εξυπηρετεί τις ανάγκες των ανθρώπων για αγορές, περιηγήσεις και ιατρικές επισκέψεις και όχι των εργαζομένων. Χαρακτηριστικά, αναφέρουμε ότι η πρωϊνή βάρδια στα νοσοκομεία ξεκινά στις 7.00’ και 7.30’ κάθε πρωί, στον δημόσιο τομέα στις 7.00’ και 8.00’ και σε αρκετές επιχειρήσεις στις 7.30’ το πρωί. Επίσης, λόγω κενού δρομολογίων μεταξύ 15.00’ και 17.30’, δημιουργείται το οξύμωρο, το δρομολόγιο των 15.00’ να είναι πολύ νωρίς και των 17.30’ πολύ αργά, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων σχολάει στις 15.00’ και 16.00’. Στις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, για παράδειγμα στη Ρώμη, υπάρχουν δρομολόγια ανά μία (1) ώρα. Έχουμε λοιπόν έλλειψη συγχρονισμού μεταξύ δρομολογίων και ωρών εξυπηρέτησης των εργαζομένων και την παρεπόμενη ταλαιπωρία τους και το πρωί κατά την άφιξη στην εργασία τους και το απόγευμα κατά την αναχώρησή τους. Πολλοί μάλιστα εξ’ αυτών αναγκάζονται για καλύτερη εξυπηρέτησή τους να χρησιμοποιούν το Ι. Χ. αυτοκίνητό τους, πράγμα που τους επιβαρύνει οικονομικά, αλλά ταυτόχρονα επιβαρύνει και την οδική κίνηση. Τονίζεται παράλληλα ότι το τρένο αποτελεί κοινωνικό αγαθό, χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό και σε όλες τις προηγμένες χώρες αποτελεί το πιο πρόσφορο μέσο μετακίνησης του κοινού, με εξαίρεση την Ελλάδα.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Ποιος ο λόγος που με την εφαρμογή των νέων δρομολογίων από 16/12/2023 στην προαστιακή γραμμή Θεσσαλονίκης - Λάρισας επιλέχθηκαν ώρες που δεν εξυπηρετούν το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων τόσο το πρωί κατά την άφιξη στην εργασία τους όσο και το απόγευμα κατά την αναχώρησή τους;

2.    Καθώς με την εφαρμογή των νέων δρομολογίων παρατηρήθηκαν οι παραπάνω αστοχίες, σκοπεύετε να προβείτε στις αρμόζουσες διορθωτικές κινήσεις προς όφελος του επιβατικού κοινού;

3.    Ποιος ο λόγος της περιθωριοποίησης του τρένου στην Ελλάδα, καθώς σε όλες τις προηγμένες χώρες αποτελεί το πιο προσφιλές και πρόσφορο λαϊκό μέσο μετακίνησης του επιβατικού κοινού;»

Εφημερίδα ΛΑΟΣ 2
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Εφημερίδα ΛΑΟΣ 2 -

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΚΕΔΙΜ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ταχύρρυθμα μαθήματα πληροφορικής

ΕΚΕΔΙΜ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ταχύρρυθμα μαθήματα...

Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης  ΕΚΕΔΙΜ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ,...

Δήμος Νάουσας: Δράσεις  στη Δημοτική Βιβλιοθήκη για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Δήμος Νάουσας: Δράσεις στη Δημοτική Βιβλιοθήκη για...

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου)...

Ενημερωτική δράση  στο 2ο Δημοτικό Μακροχωρίου  για το έργο του Δημοτικού  Κτηνιατρείου-Καταφυγίου του Δήμου Βέροιας

Ενημερωτική δράση στο 2ο Δημοτικό Μακροχωρίου για το...

Την Δευτέρα 31/3/2025 με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των...

4,5,6 Απριλίου 2025 το πασχαλινό παζάρι του ΚΕΜΑΕΔ

4,5,6 Απριλίου 2025 το πασχαλινό παζάρι του ΚΕΜΑΕΔ

Ο Φιλανθρωπικός μη κερδοσκοπικός Σύλλογος Φίλων...

Στον Προμηθέα παρουσιάζει το νέο του βιβλίο ο Αλέκος Χατζηκώστας

Στον Προμηθέα παρουσιάζει το νέο του βιβλίο ο Αλέκος...

Τη τελευταία παρουσίαση του βιβλίου του με τίτλο «Τα...

Έφυγε από τη ζωή ο Αριστοτέλης Μπαλάτσιος σε ηλικία 87 ετών

Έφυγε από τη ζωή ο Αριστοτέλης Μπαλάτσιος σε ηλικία 87...

Έφυγε από τη ζωή και κηδεύεται την Τετάρτη 2 Απριλίου...

«ΙΣΧΥΡΟΣ ΔΗΜΟΣ»: Συγχαρητήρια  στον Τ. Μπαρτζώκα για την πρόταση  λειτουργίας Σχολής στην περιοχή μας

«ΙΣΧΥΡΟΣ ΔΗΜΟΣ»: Συγχαρητήρια στον Τ. Μπαρτζώκα για...

Από την δημοτική παράταξη της μείζονος μειοψηφίας του...

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης Λάζαρος Τσαβδαρίδης έκοψε την κορδέλα του νέου Green Market του Χάρη και Τίμου Αρβανιτίδη στη Βέροια (ΒΙΝΤΕΟ)

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης Λάζαρος Τσαβδαρίδης έκοψε την...

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ GREEN MARKET, του Τίμου...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Η είδηση της αιφνίδιας απώλειας του 66χρονου ηλεκτρολόγου Γιώργου Κουτσιώνη, το πρωί της Τετάρτης (29/5/2024), σκόρπισε θλίψη στην κοινωνία της Βέροιας.  Ο Γιώργος Κουτσιώνης υπήρξε άριστος επαγγελματίας και...

Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε σήμερα, πρωί Δευτέρας 1 Απριλίου, λίγο πριν τις 10.00, στην Πατρίδα Βέροιας, όταν  ΙΧ αυτοκίνητο που κινούνταν απο Βέροια προς Νάουσα , ξέφυγε απο τον έλεγχο, πέρασε στο αντίθετο...

Από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος - Καθαριότητας και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Βέροιας, ανακοινώνεται ότι επικαιροποιήθηκε από την ΕΜΥ, το έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού, το οποίο για την περιοχή μας,...

Ο χαρακτηριστικός ήχος και το προειδοποιητικό μήνυμα από το 112 ελήφθη πριν λίγο(απόγευμα Δευτέρας 04/9) από τους κατοίκους σε όλη την Ημαθία. Το «καμπανάκι» από την Πολιτική Προστασία χτύπησε λόγω της...