Αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι οποίες αναμένεται να επηρεάσουν το σύνολο των οδηγών που έχουν ξεπεράσει τα 70, οι οποίοι στην Ελλάδα είναι ουκ ολίγοι. Ουσιαστικά μετά και τη συμπλήρωση του 70 έτους, ο οδηγός δεν θα κάνει μια τυπική ανανέωση συγκεντρώνοντας μόνο κάποιες ιατρικές γνωματεύσεις, αλλά θα περνάει μια πλήρη επανεξέταση των οδηγικών ικανοτήτων του, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Αν και εφόσον ο υποψήφιος καταφέρει να περάσει τις εξετάσεις τότε θα πάρει δίπλωμα πενταετίας και μετά το πέρας αυτής ο οδηγός θα καλείται να επαναλαμβάνει τη διαδικασία ώστε να πιστοποιείται εκ νέου η ικανότητά του να κινεί με ασφάλεια ένα όχημα. Απαραίτητες για την απόκτηση-ανανέωση της άδειας οδήγησης για οδηγούς άνω των 70 ετών θα είναι και οι ιατρικές εξετάσεις, χωρίς ωστόσο να έχει ξεκαθαριστεί μέχρι σήμερα αν πρόκειται να αυστηροποιηθούν και προς ποια κατεύθυνση. Άγνωστο παραμένει επίσης, εάν πρόκειται να οριστεί ένα ανώτατο ηλικιακό όριο για τους οδηγούς, πέρα του οποίου κανείς δεν θα έχει το δικαίωμα να αποκτά ή να ανανεώνει το δίπλωμα οδήγησης. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει σήμερα, κάτι που σημαίνει ότι αν και εφόσον περνά με επιτυχία τις προβλεπόμενες εξετάσεις, μπορεί ανεξαρτήτως ηλικίας να επιστρέψει στον δρόμο. Πάντως προς την σωστή και ασφαλή κατεύθυνση κινείται αυτή η αλλαγή, γιατί κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους ηλικιωμένοι που είναι ακατάλληλοι για οδήγηση, αφού κατάφεραν να ανανεώσουν το δίπλωμά τους πληρώντας τις τυπικές προϋποθέσεις…αλλά αποτελούν δημόσιο κίνδυνο. Τουλάχιστον να ξεκαθαρίσει ποιοι πραγματικά έχουν τις ικανότητες να έχουν «ελευθέρας κυκλοφορίας» και μετά τα 70 χρόνια χωρίς να φυλάγονται οι υπόλοιποι οδηγοί!