Την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα η είσοδος στα μουσεία της χώρας είναι δωρεάν και δίνει την ευκαιρία στους πολίτες να μπορούν να επισκεφθούν με φίλους ή οικογενειακά, τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους.
Έτσι, με τη βοήθεια του καλού καιρού, την περασμένη Κυριακή το νέο μουσείο των Αιγών στη Βεργίνα, δέχθηκε χιλιάδες επισκέπτες με πολλά λεωφορεία αλλά και ιδιωτικά αυτοκίνητα που γέμισαν πάρκινγκ και δρόμους πέριξ του μουσείου και εντός του χωριού.
Γκρουπ και μεμονωμένοι επισκέπτες, έμπαιναν με ενδιαφέρον και περιέργεια στους χώρους του σύγχρονου μουσείου και έβγαιναν ενθουσιασμένοι από τα ευρήματα και τα εκθέματά του.
Μέχρι τη 1.30 το μεσημέρι το είχαν επισκεφθεί περίπου 3.000 άτομα και μέχρι τη λήξη του ωραρίου, το απόγευμα, ο αριθμός ξεπέρασε τους 5.000 επισκέπτες (φωτο από τους χώρους του μουσείου την Κυριακή 3 Μαρτίου 2024). Παράλληλα γεμάτο ήταν και το χωριό από κόσμο που κάθισε για καφέ ή φαγητό, ενώ πολλές παρέες κινήθηκαν προς τη Βέροια για βόλτα και γνωριμία με την πόλη. Το ίδιο και κάποια λεωφορεία που είχαν γεμίσει το πέταλο της Ελιάς και προσπαθούσαν να συντονιστούν μεταξύ τους, να κατεβάσουν με ασφάλεια τον κόσμο και να απομακρυνθούν(!) για να μην εμποδίζουν την ήδη μεγάλη κίνηση σε Εληάς και Ανοίξεως, όση ώρα οι εκδρομείς έκαναν την περιήγησή τους στην πόλη.
Η δημοσιότητα που έχει λάβει η περιοχή μας, με το φανέρωμα των θησαυρών της ημαθιώτικης γης, με τους τάφους των Μακεδόνων βασιλέων, το μουσείο των Αιγών και πρόσφατα με το ανάκτορο του Φιλίππου, έδωσε μια μεγάλη ώθηση στο τουριστικό ενδιαφέρον -κίνηση της περιοχής, η οποία αποτελεί τελευταία, πρόταση και «προορισμό» από πολλά ταξιδιωτικά πρακτορεία, με πακέτα τριημέρου ή Σαββατοκύριακου (Βεργίνα-Βέροια-Νάουσα).
Το βλέπουμε συχνά, ως διαφήμιση, «σκρολάροντας» στα σόσιαλ.
Μπροστά στα νέα δεδομένα, οι καιροί δεν περιμένουν… Ο πολλαπλάσιος αριθμός επισκεπτών, μας σπρώχνει να επισπεύσουμε τις στρατηγικές παροχής υπηρεσιών και υποδομών, στις νέες μορφές οικονομικής ανάπτυξης του τόπου μας, που εδράζουν στον τουρισμό, πολιτιστικό, εκπαιδευτικό αλλά και γαστρονομικό.
Αν λειτουργήσουμε βάζοντας τον εαυτό μας στο ρόλο του επισκέπτη και αν απαντήσουμε στο τι περιμένουμε εμείς από την επίσκεψή μας σε μια πόλη για να περάσουμε καλά και να ξαναπάμε, έχουμε ήδη την μισή συνταγή για ένα επιτυχημένο τουριστικό προϊόν, στον χάρτη μας!