Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του 2023, οι ψηφιακές συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο έφτασαν τις 1.453.680.496, καταγράφοντας αύξηση κατά 226 εκατομμύρια, δηλαδή 18,5% σε σχέση με το 2022.
Στις ψηφιακές συναλλαγές αθροίζονται:
- Οι ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή η ταυτοποίηση των πολιτών σ’ ένα πληροφοριακό σύστημα με τη χρήση των κωδικών TaxisΝet ή web banking.
- Οι διαλειτουργικότητες, δηλαδή η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου, χωρίς άλλη ενέργεια από πλευράς του πολίτη πέρα από τη χορήγηση της συγκατάθεσής του.
Από το 2022 στις ψηφιακές συναλλαγές συνυπολογίζονται και οι ψηφιακές «οικονομικές» συναλλαγές. Πρόκειται για περιπτώσεις που ο πολίτης έχει πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες του οικονομικού τομέα (φορολογικές, τελωνειακές, πόθεν έσχες κ.α.).
Αναλυτικά οι ψηφιακές συναλλαγές κατ’ έτος:
2018: 8.780.915, 2019: 34.688.300, 2020: 94.688.363, 2021: 566.962.980, 2022: 1.227.477.424, 2023: 1.453.680.496
«Η αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών με το Δημόσιο αποδεικνύει ότι οι πολίτες αγκαλιάζουν τις ψηφιακές υπηρεσίες που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης», δήλωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και προσέθεσε: «Καθημερινά ενισχύουμε το ψηφιακό άλμα της Ελλάδας με αμφίδρομο όφελος για τους πολίτες και τη Δημόσια Διοίκηση. Στόχος μας είναι η καθημερινότητα να γίνεται για όλους φιλικότερη με λιγότερη γραφειοκρατία, να εξοικονομούνται πόροι και το κράτος να ανακτά την εμπιστοσύνη των πολιτών».