Δύο ερωτήσεις στη Βουλή κατέθεσε ο βουλευτής Ημαθίας Βασίλειος Κοτίδης, προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών:
«Προμήθεια οπτικού υλικού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών»
Κύριε Υπουργέ,
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πρόσφατα προέβη στην απόκτηση οπτικού υλικού - τηλεοράσεις 75» ιντσών για τα παραρτήματά του σε όλη την Επικράτεια. Σύμφωνα με καταγγελίες και πληροφορίες, έκαστη συσκευή κοστολογήθηκε στο ποσό των 4.000 €. Με μια πρόσφατη έρευνα σε μεγάλα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών το παραπάνω ποσό για έκαστη συσκευή θεωρείται υπέρογκο. Μάλιστα, εφόσον πρόκειται για μαζική αγορά, το ποσό αυτό δε δικαιολογείται σε καμία περίπτωση. Μεμονωμένα το εύρος της τιμής αυτών των συσκευών κυμαίνεται από 800 € έως 3.000 €.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Αληθεύουν οι παραπάνω πληροφορίες, σχετικά με την κοστολόγηση έκαστης συσκευής στο εξωφρενικό ποσό των 4.000 €; Η κατάθεση της σχετικής σύμβασης εκ μέρους του Υπουργού θα διαφωτίσει κάθε πτυχή του θέματος.
2. Υπήρξε κάποιος διαγωνισμός (μειοδοτικός) για την αγορά των παραπάνω συσκευών;
3. Από πού προέκυψε η κοστολόγηση κάθε μίας συσκευής με το συγκεκριμένο υπέρογκο ποσό;
«Διοικητική και ποινική διαχείριση των εργοδοτών, διαχειριστών μεταφορών και εργαζομένων «επαγγελματιών οδηγών» και «αυτοαπασχολούμενων οδηγών» για παράβαση της παρ. 1 του άρθρου 41 του Ν. 4850/21»
«Κύριε Υπουργέ,
Με το άρθρο 41 του Ν. 4850/21 (ΦΕΚ 208/Α/21) καθορίσθηκε η δικαιολογημένη διαφορετική μεταχείριση λόγω ηλικίας των επαγγελματιών οδηγών: «1. Με την επιφύλαξη της παρ. 2 η ανώτατη ηλικία για την άσκηση του επαγγέλματος του οδηγού φορτηγού ή λεωφορείου δημοσίας ή ιδιωτικής χρήσης ορίζεται στα εξήντα επτά (67) έτη. 2. Η ανώτατη ηλικία για την άσκηση του επαγγέλματος του οδηγού σχολικού λεωφορείου, καθώς και τουριστικού λεωφορείου που χρησιμοποιείται για μεταφορά μαθητών ορίζεται στα εξήντα πέντε (65) έτη». Η πρόσληψη εργαζομένου «επαγγελματία οδηγού» και η παροχή υπηρεσιών «αυτοαποκαλούμενου οδηγού» σε μεταφορικές επιχειρήσεις Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου που εκτελούν μεταφορές με φορτηγά ή λεωφορεία δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης προϋποθέτει για λόγους «ασφάλειας των συγκοινωνιών» να συντρέχουν αθροιστικά τα παρακάτω: α) Να έχουν άδεια οδήγησης, β) να πληρούν τις προϋποθέσεις υγείας κατά τον χρόνο άσκησης του επαγγέλματος και γ) να μην έχουν συμπληρώσει το εξηκοστό έβδομο (67ο) έτος της ηλικίας τους (παρ. 2 του άρθρου 14 του Ν. 2963/01, παρ. 1 του άρθρου 41 του Ν. 4890/21 κλπ.). Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση που υποβλήθηκε στη Βουλή των Ελλήνων για τη θεσμοθέτηση του άρθρου 41 του Ν. 4890/21 διευκρινίζεται ότι: «Επίσης παρέχεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες αδειών φορτηγών και λεωφορείων δημοσίας και ιδιωτικής χρήσης να μην καταθέτουν την επαγγελματική άδεια οδήγησης και να συνεχίζουν τη δραστηριοποίησή τους ως επαγγελματίες οδηγοί, εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει το όριο ηλικίας». Λαμβάνοντας υπόψη ότι μέχρι σήμερα δεν έχει ασκηθεί το δικαίωμα που απορρέει από την παρ. 3 του άρθρου 14 του Ν. 4266/14 που κύρωσε τη Διεθνή Σύμβαση της Βιέννης για την οδική κυκλοφορία κλπ. για τον περιορισμό της ισχύος μέχρι τα εξήντα επτά (67) έτη των αδειών οδήγησης που εκδίδονται σε εθνικό επίπεδο σε εφαρμογή του άρθρου 41 του Ν. 4850/21.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Ποια η διοικητική και ποινική μεταχείριση των εργοδοτών, διαχειριστών μεταφορών και εργαζομένων «επαγγελματιών οδηγών» και «αυτοαπασχολούμενων οδηγών» που προσλαμβάνουν «επαγγελματίες οδηγούς» που έχουν υπερβεί το όριο ηλικίας των εξήντα επτά (67) ετών, θέτοντας εν γνώσει τους σε κίνδυνο την ασφάλεια των συγκοινωνιών, την ασφάλεια των χρηστών του Δημοσίου οδικού δικτύου, ασκώντας επάγγελμα, χωρίς να πληρούν αθροιστικά όλους τους όρους και προϋποθέσεις που η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει;»