Αποφάσεις σε ότι αφορά τα όρια ταχύτητας στους δρόμους καλούνται να πάρουν οι Υπουργοί Μεταφορών των χωρών της Ε.Ε. ενώ και στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει επίσημα η κουβέντα για τα όρια ανάλογα με τα σημεία των αυτοκινητόδρομων και με ανάλογη προσαρμογή στις καιρικές συνθήκες. Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα όρια ταχύτητας καθορίζονται από τους εθνικούς νόμους και μπορεί να διαφέρουν μεταξύ των κρατών μελών. Τα όρια ταχύτητας είναι σημαντικά για την ασφάλεια των οδηγών και των πεζών και επηρεάζουν επίσης την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Μέχρι τότε πάντως έχει ενδιαφέρον να δούμε ποια είναι τα μέγιστα όρια ταχύτητας στην Ε.Ε:
Αυστρία: 130 km/h, Βέλγιο: 120 km/h, Βουλγαρία: 140 km/h, Κροατία: 130 km/h, Κύπρος: 100 km/h, Τσεχία: 150 km/h, Δανία: 130 km/h, Εσθονία: 110 km/h (Καλοκαίρι), 90 km/h (Χειμώνας), Φινλανδία: 120 km/h (Καλοκαίρι), 100 km/h (Χειμώνας), Γαλλία: 130 km/h (Καλοκαίρι), 110 km/h (Όταν βρέχει), Γερμανία: Δεν υπάρχει μέγιστο όριο σε ορισμένα τμήματα της Autobahn, αλλά υπάρχει συνιστώμενη ταχύτητα 130 km/h, Ελλάδα: 130 km/h, Ουγγαρία: 130 km/h, Ιρλανδία: 120 km/h, Ιταλία: 130 km/h, Λετονία: 110 km/h, Λιθουανία: 130 km/h, Λουξεμβούργο: 130 km/h, Μάλτα: 80 km/h, Ολλανδία: 130 km/h (σε ορισμένες περιοχές μπορεί να μειωθεί στα 100 km/h), Πολωνία: 140 km/h, Πορτογαλία: 120 km/h, Ρουμανία: 130 km/h, Σλοβακία: 130 km/h, Σλοβενία: 130 km/h, Ισπανία: 120 km/h και Σουηδία: 120 km/h