Περίπου 1 στους 5 Έλληνες καταναλωτές δηλώνει ότι έχει πέσει θύμα απάτης ηλεκτρονικών αγορών σε εορταστικές περιόδους, σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα για τις καταναλωτικές συνήθειες, που διενήργησε η Klarna - υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης- σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Nepa. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, σύμφωνα με την έρευνα και σε σχετική ερώτηση, το 18% των Ελλήνων καταναλωτών δήλωσε ότι έχει υποστεί απάτη σε ηλεκτρονικές αγορές σε εορταστικές περιόδους στο παρελθόν, με το ηλικιακό group με το υψηλότερο ποσοστό να είναι το 18-26 (26%). Την ίδια στιγμή το 19% των καταναλωτών παγκοσμίως απάντησαν θετικά, δείχνοντας ότι ο κίνδυνος διαδικτυακής απάτης κατά τις ηλεκτρονικές αγορές είναι εμφανής, ιδιαίτερα σε περιόδους υψηλής αγοραστικής κίνησης, όπως η περίοδος των εκπτώσεων. Οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους καθώς ελλοχεύει κίνδυνος για διαδικτυακές απάτες από ύποπτα καταστήματα, προειδοποιεί ο επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα Ηλίας Πίτσαβος, με αφορμή τις χειμερινές εκπτώσεις.
Μάλιστα προτείνει στους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί σε κάποια σημεία, ώστε να έχουν ασφαλείς ηλεκτρονικές αγορές κι αυτά αφορούν στις υπερβολικά υψηλές εκπτώσεις σε κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα, στο όνομα και το περιεχόμενο των fake shops και την χρήση ονομάτων ιστότοπων που μοιάζουν με γνωστές μάρκες αλλά έχουν μικρές παραλλαγές, στους τρόπους πληρωμής που προσφέρουν ή που δεν είναι διαθέσιμοι (προτιμούν συχνά την προκαταβολή) και τις ασαφείς πολιτικές επιστροφής χρημάτων, που στα ψεύτικα καταστήματα είναι δύσκολο να κατανοηθούν, να βρεθούν στον ιστότοπο ή μπορεί και να μην υπάρχουν.