«Για να βγούμε από την εθνική οδύνη για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, που βύθισε στον πόνο δεκάδες οικογένειες, που εξόργισε δικαίως την ελληνική κοινωνία και που αποκάλυψε παθογένειες δεκαετιών, πρέπει να έρθουν στο φως τα διαχρονικά αίτια της τραγωδίας, πέρα και πάνω από τα όποια ανθρώπινα σφάλματα.»
Αυτό υπογράμμισε ο Βουλευτής ΝΔ Ημαθίας κ. Λάζαρος Τσαβδαρίδης από το Βήμα της Βουλής στη σημερινή συζήτηση επί της πρότασης του ΚΚΕ για σύσταση σχετικής εξεταστικής επιτροπής, τονίζοντας επιπροσθέτως ότι η ΝΔ πέραν της τεράστιας δημόσιας συγγνώμης που από την αρχή με ταπείνωση εξέφρασε, επιθυμεί να εξεταστούν όλα όσα από το 1997 και έπειτα οδήγησαν στο πρωτοφανές δυστύχημα.
Στην προβληματική δηλαδή διαχείριση και εκτέλεση των δημοσίων έργων στον τομέα των μεταφορών, στο περίπλοκο θεσμικό πλαίσιο που ευνοούσε ένα θολό τοπίο στις αρμοδιότητες μεταξύ των φορέων, στην έλλειψη σχεδιασμού στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού, στην προβληματική ιδιωτικοποίηση, στις συντεχνίες που εμπόδιζαν κάθε αξιολόγηση του προσωπικού των τρένων μας καθώς και στην εκμετάλλευση από συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες των κενών ασφαλείας και εποπτείας, προχωρώντας σε βανδαλισμούς.
Αναφερόμενος στην πρόταση για εξεταστική που κατέθεσε το ΚΚΕ, ο κ.΄Τσαβδαρίδης σημείωσε είναι απολύτως καλοδεχούμενη από την Κυβέρνηση της ΝΔ στο αιτητικό της σκέλος, όχι όμως αποδεκτή ως προς το σκεπτικό της. Όσον αφορά στο διαδικαστικό της πλαίσιο, εξήγησε ο Βουλευτής Ημαθίας, είναι απολύτως συμβατή με τη δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας να χυθεί άπλετο φως στα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας και απολύτως συνεπής με την κατάθεση και ψήφιση από τη ΝΔ κατά την τελευταία συνταγματική αναθεώρηση, της δυνατότητας στην κοινοβουλευτική μειοψηφία να συστήνει εξεταστικές επιτροπές.
Όσον όμως αφορά το σκεπτικό της, προσέθεσε ο κ. Τσαβδαρίδης, η πρόταση του ΚΚΕ είναι δυστυχώς αίολη, ανεδαφική και παραπλανητική γιατί αναλώνεται σε ιδεοληπτικά τσιτάτα περί τάχα κακής Ευρωπαϊκής Ένωσης και κακού Κεφαλαίου, όπως το ίδιο ανεδαφικές είναι και οι ξεχωριστές προτάσεις του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ για προανακριτική επιτροπή, οι οποίες ήρθαν χωρίς να προκύπτει καμία απολύτως ένδειξη για τα δήθεν αδικήματα που περιγράφουν, και κατατέθηκαν μάλλον βιαστικά και με μικροπολιτικά κίνητρα επειδή τα δύο κόμματα είδαν να χάνουν την αντιπολιτευτική πρωτοβουλία από το ΚΚΕ.
Ο κ. Τσαβδαρίδης στάθηκε ιδιαίτερα και στην σύμβαση 717 που αποτελεί αιχμή του δόρατος της αντιπολιτευτικής κριτικής προς την Κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας ότι η Αντιπολίτευση ξεχνάει ότι πρακτικά, όλη η αρχική συμβατική διάρκεια του έργου βρίσκεται εντός περιόδου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Μία περίοδο, κατά τη διάρκεια της οποίας, όπως επισήμαν, αποδεδειγμένα ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε τίποτα από το 2017 έως το 2019, και άφησε στη ΝΔ κληρονομιά ένα έργο ολοκληρωμένο στα χαρτιά μόνο κατά 33%, στην ουσία του όμως λειτουργικό μόνο κατά 18%.
Σημείωσε δε στην ομιλία του ότι η ΝΔ δεν αναλώνεται σε διαπιστώσεις.
Αντιθέτως, προχώρησε παράλληλα και στην επιτάχυνση των διορθώσεων πολλών από τις διαχρονικές αιτίες που συνετέλεσαν εμμέσως στο δυστύχημα, πέρα και πάνω από το ανθρώπινο σφάλμα.
Διορθώσεις που ήδη από το 2022 είχαμε ξεκινήσει στον τομέα των σιδηροδρόμων, υποχρεώνοντας τότε την Hellenic Train- για πρώτη φορά, να επιβεβαιώνει τα δρομολόγια που πραγματικά εκτελεί, να πληρώνει για τη μίσθωση της σιδηροδρομικής υποδομής και να πραγματοποιήσει επενδύσεις, με συνολικό όφελος για το ελληνικό δημόσιο που φθάνει τα 600 εκατομμύρια ευρώ.