Γράφει ο
Παναγιώτης
Παπαδόπουλος
Φιλόλογος
Το θέμα της αξιολόγησης των εργαζομένων στο δημόσιο επιβάλλεται γιατί στην προκοπή αυτού του έθνους η ευθύνη είναι συλλογική και βαρύνει πρώτα εμάς τους εκπαιδευτικούς, γιατί εμείς διαμορφώνουμε τους πολίτες της ελληνικής κοινωνίας από την παιδική ηλικία.
Έχουν κοινοποιηθεί πολλοί νόμοι για την αξιολόγηση του ΥΠΑΙΘ κατά καιρούς δύο από αυτούς ς είναι οι εξής: « Λαμβάνοντας υπόψη όσα αναφέρθηκαν προηγουμένως, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι εκπαιδευτικοί του δείγματος στην μεγάλη τους πλειοψηφία, από τη μια δηλώνουν ότι διαφωνούν με το Π.Δ. 152/2013, από την άλλη όταν ερωτώνται για καθένα από τα κριτήρια που θέτει αυτό το Π.Δ. χωριστά, εμφανίζουν μεγάλο βαθμό συμφωνίας μ’ αυτά. Η εξήγηση αυτού του παράδοξου μπορεί να βρίσκεται στο γεγονός ότι ενώ οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί προσεγγίζουν θετικά την αξιολόγηση και τα κριτήριά της στο πλαίσιο μιας γενικότερης θεωρητικής συζήτησης, αντιδρούν όταν πρόκειται για το συγκεκριμένο Π.Δ. που ήδη είχε ψηφιστεί και εφαρμόζονταν από τη πολιτεία, πιθανόν λόγω της μειωμένης εμπιστοσύνης τους για την αξιοκρατική εφαρμογή του. Οι ιδιαίτεροι παράγοντες που επηρεάζουν το έργο ενός εκπαιδευτικού Πληροφορικής θεωρούνται πολύ σημαντικοί από τους ίδιους. Παράγοντες οι οποίοι δεν ελέγχονται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, όπως η αναλογία μαθητών»
«Πρωτ.115853/ΓΔ5/16-09-2021/ΥΠΑΙΘ
Επίσης έχουν γίνει πολλές δημοσιεύσεις στις εφημερίδες «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ»26/2/23,-«ΛΑΟΣ»21/2/23-,1/3/23-, , με θέμα την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Τελευταία δημοσίευση διάβασα στο « ΛΑΟΣ» την 21 Απριλίου 2023 με θέμα: 24 αλλαγές προωθεί το ΥΠ-ΕΣ για δημόσιο και δημοσίους υπαλλήλους. Προβλέπουν την αναβάθμιση των υπαλλήλων(aftodioikisi.gr).Πρόκειται για νέο υπαλληλικό Κώδικα. Μερικές αλλαγές.-Προσλήψεις μόνο με ΑΣΕΠ.-Νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων με απαιτητικά κριτήρια επιλογής.-Αξιοποίηση υπαλλήλων με υψηλή απόδοση και ικανοτήτων.-Σύσταση κλάδου Πειθαρχικής Δικαιοσύνης εντός του Νομικού Συμβουλιου του Κράτους (στελέχωση 300 ατόμων). Αυτά και πολλά άλλα περιλαμβάνονται στις 24 αλλαγές.
Θα μου επιτρέψετε , κύριοι συνάδελφοι, με όλο το σεβασμό, είναι η πρώτη και τελευταία φορά που γίνεται. να αναφερθώ σε κάποιες από τις προσωπικές δραστηριότητές μου ως ενημέρωση, για να δικαιολογηθεί η υψηλή μου βαθμολογία(46-49 με άριστα το 50 και οι κατ’ απόλυτο εκλογή των προαγωγών μου ( Πρωτοβάθμιος-Β.Γυμνασιάρχης-2ος.σε όλη την Ελλάδα και σε ικανοποιητική θέση στον πίνακα Γυμνασιαρχών ,ο οποίος το 1983 καταργήθηκε.
Σε όλες τις πόλεις της Αρκαδίας (Τρόπαια-Κανδήλα-Βλαχοκερασιά Τρίπολη) που υπηρέτησα ως καθηγητής και Διευθυντής Γυμνασίου πραγματοποίησα με τη συνεργασία των συναδέλφων μου ομιλίες παιδαγωγικού και θρησκευτικού περιεχομένου στους γονείς. Για τους μαθητές ιδρύσαμε Κατηχητικά Σχολεία. Έτσι, ακολούθησαν οι, επιβραβεύσεις από μητροπολίτη, (Κατηχητικά κηρύγματα στην εκκλησία, δωρεάν ψαλμωδίες στις εκκλησίες και χορωδία βυζαντινής μουσική. Από τη Νομαρχία Αρκαδίας και από Γ. Επιθεωρητή Μ.Ε, με συνεννόηση του Υπουργείου Παιδείας για την αγορά οικοπέδου 12 στρεμμάτων για ίδρυση γηπέδου. Εξασφάλιση διδακτηρίου για το Γυμνάσιο Κανδήλας Αρκαδίας ,επισκευάζοντας παλαιά οικοδομή.
Στον Πειραιά: Εργασία μου με τις μαθήτριες του 3ου Θηλέων Πειραιώς αναδείχτηκε πρώτη στην Ελλάδα και στάλθηκε στην Ευρώπη και απέσπασε το Α’ Βραβείο (Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός). Διενήργησα, ως υπεύθυνος με βαθμό Β. Γυμνασιάρχης (ενώ ο νόμος προέβλεπε το Γυμνασιάρχη, Λυκειάρχη) τις Πανελλήνιες Εξετάσεις του Πειραιά στο σχολικό συγκρότημα ΡΕΤΣΙΝΑ και επιβραβεύθηκα από τον Επιθεωρητή για την άψογη λειτουργία τους..
Στο Πρότυπο Ιωνιδείου Σχολής, ως Υποδιευθυντής, πραγματοποίησα εκπαιδευτικές εκδρομές στην Αττική, σε αρχαιολογικούς χώρους, στα νησιά των Κυκλάδων με την οικονομική ενίσχυση εφοπλιστών (είχαμε παιδιά τους). Πραγματοποιήσαμε με ενόργανη μουσική του σχολείου επισκέψεις σε Γηροκομεία, νοσοκομεία προσφέροντες χαρά στους τροφίμους. Διοργάνωση με την ευκαιρία της ημέρας παράδοσης εκδήλωση με την ενοικίαση συλλογής αγροτικών εργαλείων.
Στην Κατερίνη επανίδρυσα με καταστατικό το Σύλλογο Πολυτέκνων Νομού Πιερίας με βάση του νέου νόμου περί πολυτέκνων με (4) τέσσερα παιδιά και ομιλία μου στην έκθεση Θεσσαλονίκης ως εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος σε επίπεδο Υπουργών.
Στη Γερμανία μαζί με την Διεύθυνση του Λυκείου Dusseldorf το ζεύγος Κότσιρα διοργανώσαμε θεατρική παράσταση αρχαίας τραγωδίας (της Μήδειας) την οποία παρουσιάσαμε σε πόλεις της Γερμανίας, μεταξύ των οποίων και την ΒΟΝΝΗ. Ήταν αίτημα του Κοσμήτορα της φιλοσοφικής σχολής κ. Neumann και της ελληνικής Πρεσβείας. Πραγματοποίησα παιδαγωγικές ομιλίες και για την Ποντιακή Γενοκτονία στους γονείς και στους μαθητές στην ελληνική Κοινότητα Krefeld Με τη συμμετοχή των μαθητών πάντα και των γονέων στις εκδηλώσεις με θεατρικές παραστάσεις στις εθνικές γιορτές και σε εκδηλώσεις στις Γερμανό-Ελληνικές.
Στη Βέροια Ως συνταξιούχος, όταν επέστρεψα στην Ελλάδα,1992, πραγματοποίησα ομιλίες στις πόλεις της Μακεδονίας, και της Αυστραλίας, με πρόσκληση του Συντονιστή στους ποντιακούς συλλόγους, στα 7 Έλληνο-ορθόδοξα σχολεία Γυμνάσια-Λύκεια επί 18 ημέρες (Μάιος του 204) με θέματα σχετικά με την ιστορία και τον πολιτισμό των Ποντίων καιι τη Γενοκτονία των 353.000. Τιμήθηκα από τη Μητρόπολη, την Β/βάθμια εκπαίδευση και το Δήμο για την πνευματική μου προσφορά με ομιλίες μου στο κοινό, στο Σύλλογο Ποντίων. Συμμετείχα κάποια χρονιά στα Παύλεια της Μητρόπολης Βεροίας με εισήγηση ε: Πως δικαιολογείται η ελληνομάθεια του Αποστόλου Παύλου κ. α. και αρθρογραφώ στην Εφημερίδα «ΛΑΟΣ» από το 1999 μέχρι σήμερα εθελοντικά με θέματα επίκαιρα και ιστορικού και κοινωνικού περιεχομένου .
Θεσσαλονίκη. Τελευταία βράβευση με επισημότητα μεγάλη έγινε πριν από 3 μήνες(5 Φεβρουαρίου), με την ανώτατη τιμητική διάκριση ,από το Σωματείο Παναγία Σουμελά με το= ΧΡΥΣΟ ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΤΗΣ ΣΟΥΜΕΛΙΩΤΙΣΣΑΣ- ΤΙΜΗΣ ΕΝΕΚΕΝ=. Συγκεκριμένα για τη λειτουργία του ποντιακού περιοδικού, ως Εκδότου-Διευθυντού και την στήριξη με κάθε τρόπο του έργου της Παναγίας Σουμελά με μεγάλη συμμετοχή του κοινού. Προηγήθηκε εισήγηση της Αντιδημάρχου της Θεσσαλονίκης. κ. Στεφανίας Τανιμανίδη και σύντομη ομιλία δική μου θρησκευτικού και παιδαγωγικού περιεχομένου στους γονείς και τους μαθητές στο Αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Φωνάξτε και εμάς τους συνταξιούχους στις εκδηλώσεις σας στο σχολείο. Η εμπειρία είναι πολύτιμο αγαθό. Με βαθιά εκτίμηση.
Τέλος