ΠΟΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟ - Γ’

ΠΟΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟ - Γ’

Γράφει ο

Παναγιώτης

Παπαδόπουλος

Φιλόλογος

Τίθεται το ερώτημα: Μπορούμε να θεωρήσουμε το θεσμό των επιθεωρητών αξιόπιστο και κατάλληλο για τη βαθμολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών?

Η απάντηση είναι όχι, βέβαια, γιατί τα πρόσωπα δεν ήταν επαρκή. Έλειπε η αναμενόμενη επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση. Είχα επιθεωρηθεί από κάποιον επιθεωρητή που δεν είχε υπηρετήσει καθόλου στη Μ.Ε. παρά, όπως, μου είπε, η υπηρεσία του ήταν Βοηθός Καθηγητού στο Πανεπιστήμιο και στα πολιτικά γραφεία. Ένας άλλος ήταν ανίδεος για τις οδηγίες του Υπ. Παιδείας για τη διδασκαλία της Ιστορίας (κορμού). Ο Γενικός Επιθεωρητής δεν έχει άμεση επαφή με το σχολείο, επομένως η εκτίμησή του είναι διαβλητή, διότι στηρίζεται στις μεταβιβαζόμενες υποκειμενικές πληροφορίες του Γυμνασιάρχη ή του Λυκειάρχη. Ο Ειδικός Επιθεωρητής θα επισκεφτεί τον εκπαιδευτικό το πιθανό μετά τρία ή τέσσερα χρόνια. Είναι δυνατό να είναι αξιόπιστη αυτή η εξέταση και να κριθεί η προαγωγή και το μέλλον του! Ήταν όμως κάποια αξιολόγηση η οποία δεν αντικαταστάθηκε. Αυτός που πρέπει να αξιολογήσει τον μάχιμο εκπαιδευτικό είναι ο άμεσος προϊστάμενός του: Δηλαδή, ο Γυμνασιάρχης και Λυκειάρχης. Αυτοί είναι μαζί με τον εκπαιδευτικό όλο το χρόνο και έχουν προσωπική άποψη και αυτοί να κριθούν από τους επιθεωρητές. Ο κρίνων κρίνεται, αυτή η αρχή μόνο δικαιώνει τον εργαζόμενο. Τους αξιωματικούς του στρατού δεν τους αξιολογεί ο στρατηγός αλλά ο άμεσος προϊστάμενος αξιωματικός. Αλλά και ο επιθεωρητής πρέπει να κρίνεται από θεσμοθετημένα όργανα, όχι φορτωμένα από κομματικές περγαμηνές άτομα. Κάποτε σε αυτή τη χώρα οι συνδικαλιστές να απαγκιστρωθούν από την κομματική εξάρτηση και να λείπει όλος ο αυθαίρετος κρατικός παρεμβατισμός παρά να έχει και τη συναίνεση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Οφείλει το συνδικαλιστικό μας όργανο να αγωνιστεί για τα σοβαρά προβλήματα που κακοποιούν το έργο του έλληνα δασκάλου. Να απαιτήσει με επιχειρηματολογία από τον εκάστοτε (ανίδεο?) υπουργό να συνεργαστεί και να εμπιστευτεί τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θέλουν και αυτοί μια ακμάζουσα εκπαίδευση. Κάποτε είχαμε υπουργό παιδείας μάμο-μαμή. Ο τρόπος επιλογής κατά την περίοδο της βαθμολογίας ήταν ο εξής: α) Κατ’ απόλυτο επιλογή, β) κατ’ επιλογή και γ) κατ’ αρχαιότητα ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσία και την βαθμολογική εικόνα. Η βαθμολογία κυμαινόταν από 1μέχρι το 50 το «άριστα». Ο εκπαιδευτικός εξεταζόταν σε 5 σημεία, όπως σημειώσαμε στο προηγούμενο σημείωμά μας, και το κάθε ένα αντιστοιχούσε στο βαθμό 10. Ο εξετάζων επιθεωρητής ειδικότητας επισκεπτόταν τον εκπαιδευτικό στο σχολείο του, συνήθως κάθε 3 (τρία) χρόνια από δύο ώρες διδασκαλίας και βαθμολογούσε τα δύο σημεία: το παιδαγωγικό και την κατάρτιση του εκπαιδευτικού.(10+10) Σε αυτήν την βαθμολογία προστίθετο και η βαθμολογία του Γενικού Επιθεωρητού των υπολοίπων τριών σημείων (3.10=30) οποία αναφέρεται στην εξωσχολική δράση του εξεταζόμενου και προσφορά στην κοινωνία που υπηρετούσε. Υπήρχε όμως κάποιος έλεγχος ο οποίος καταργήθηκε

Μερικές προτάσεις.

1. ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΕΣ. Με αυστηρή επιλογή των προσώπων της αξιολόγησης από το Υπουργείου παιδείας. Οι Γυμνασιάρχες και Λυκειάρχες αξιολογούν και αξιολογούνται. Αυτοί είναι κοντά στους μάχιμους συναδέλφους. Να επανέλθουν οι βαθμοί και η αντίστοιχη μισθοδοσία στους εργαζόμενους και «ο μη εργαζόμενος μηδέ εσθιέτω» Να αλλάξουν νοοτροπία εκείνοι οι συνάδελφοι που δυσκολεύονται να εναρμονιστούν με τους υπόλοιπους. «Πρέπει να μοχθούν όσοι θέλουν να ευτυχήσουν» ακούγεται η φωνή του Ευριπίδη

2.ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ. Διεκδίκηση διορισμών καθηγητών για να επιμεριστεί το έργο του διδακτικού προσωπικού ανάλογα και να σταματήσει ο αξιοθρήνητος θεσμός των αναπληρωτών, ιδιαίτερα σε τουριστικού ενδιαφέροντος τόπους. Εξοργίστηκα όταν διέκρινα στην τηλεόραση συναδέλφους μου να κοιμούνται στους δρόμους, διότι τους καταντούν περιπλανώμενους ιουδαίους. Κάθε χρόνο τοποθετούνται σε διαφορετικό σχολείο μέχρι τον Ιούνιο. Κανείς δεν ρώτησε τον συνάδελφο μετά τον Ιούνιο τι θα κάνει. Αναίσθητοι άνθρωποι μας κυβερνούν. Ακούστε κάτι. Πρέπει να προκηρύσσονται (όπως στην Ευρώπη.) οι κενές θέσεις όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και να προσλαμβάνεται ο υποψήφιος ανάλογα με τα προσόντα που έχει να αμείβεται. Αν έχεις δεύτερο πτυχίο ή όποιο άλλο στοιχείο επηρεάζει τον διορισμό και αμείβεται επιπλέον στο μισθό σου. Υπογράφεις συμβόλαιο εργασίας με το κράτος δια του Γενικού Επιθεωρητού.

3. ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ. Μια άλλη βασική φροντίδα είναι οι ακίνδυνες κτηριακές εγκαταστάσεις και αξιοπρεπείς και να μη κινδυνεύουν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές. Έχω τη γνώμη την ευθύνη για τα κτήρια πρέπει να την έχει ο Δήμος της πόλης με το Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων. Γίνεται προσπάθεια αλλά όταν οι οικοπεδικές εκτάσεις ήταν συμβατές με τον οικονομικό προϋπολογισμό κανείς δεν προνόησε για την εξασφάλιση χώρων για εγκατάσταση σχολικών κτιρίων. Στις πόλεις υπάρχουν στρατόπεδα που καταργούνται και εγκαταλελειμμένα κτίρια που μπορούν να δώσουν λύσεις

4 ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ. Η πρόταση αυτή δεν λύνεται εύκολα γιατί απαιτεί πολιτική βούληση, συμφωνία καθηγητών και συναίνεση της κοινωνίας. Πόσο αναγκαίο είναι στην άνοδο της εκπαίδευσης και της κοινωνίας ο διαχωρισμός της Μ.Ε. σε σχολεία δυναμικότητας και όχι ηλικίας όπως τώρα. Όταν το πρωινό της 4ης Οκτωβρίου 1957 οι Αμερικανοί αντίκριζαν στο διάστημα τον πρώτο δορυφόρο με τη σκυλίτσα, η Λάικα, έπαθαν ψυχρολουσία του Σπούτνικ Σοκ. Ήταν την περίοδο του ψυχρού πολέμου μια. Αμέσως δόθηκε διαταγή του Υπουργείου Παιδείας να συγκεντρωθούν σε χωριστά Λύκεια αριστούχοι μαθητές, ως οικότροφοι και να διδάσκονται από καταρτισμένους δασκάλους για να αντιμετωπίσουν την εξέλιξη της Σοβιετικής Ένωσης. Τελικά πέτυχε το πείραμα και στις 14-16 του Ιουλίου 1969 το Απόλλων 11 με τους άντρες του προσσεληνώθηκε. Το μέτρο αυτό ίσχυσε στο Ισραήλ 1967 με τον υπουργό Εθνικής Αμύνης (Μωσέ Νταγιάν) να καλέσει τους άριστους μαθηματικούς και διέλυσε τον Αιγυπτιακό στρατό. Από τότε λέγεται ότι το σύστημα αυτό το εφαρμόζει το Ισραήλ και η Τουρκία. Πρέπει να αυξήσουμε τα πρότυπα Γυμνάσια-Λύκεια σε όλους τους Νομούς της χώρας με εξετάσεις.

Σύστημα εκπαίδευσης της Γερμανίας μετά το δημοτικό 4 χρόνια .οι μαθητές χωρίζονται σε τρεις κατευθύνσεις-κατηγορίες 1)Gymnasium. Γυμνάσιο: 8 χρόνια φοιτούν οι άριστοι μαθητές με προορισμό τα Πανεπιστήμια. 2.Real Soule.προορίζονται για τον μηχανισμό της διοίκησης 8 χρόνια. Φοιτούν οι μέτριοι μαθητές που προορίζονται για τις τράπεζες και τον κρατικό μηχανισμό. και 3 HAOYPT Soule .Όλοι οι υπόλοιποι στο Ενιαίο σχολείο, αντίστοιχο περίπου των ΕΠΑΛ. Προσοχή: Στην κάθε κατηγορία ο μισθός διαφοροποιείται με αυξημένου του Γυμνασίου. Έτσι, έχεις Επιστήμονες χωρίς εξετάσεις για τα Πανεπιστήμια. Ξεχωριστή μισθοδοσία γα τις νηπιαγωγούς, τους δασκάλους δημοτικής εκπαίδευσης, του Γυμνασίου και του Λυκείου. Αυτό είναι δίκαιο. Ο κόπος αμείβεται αυτό επιβάλλει η δικαιοσύνη. «Δικαιοσύνη είναι η κοινή πηγή των αρετών» ισχυρίζεται ο Αριστοτέλης. Κύριοι, στην Ευρώπη η γνώση πληρώνεται. Οφείλουμε να διεκδικήσουμε τα προνόμια του εκπαιδευτικού της Ευρώπης για να έχουμε πρόοδο στην εκπαίδευση και μέλλον στα παιδιά μας

Συνεχίζεται

Εφημερίδα Λαός
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Εφημερίδα Λαός - Τοπική Εφημερίδα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το ΚΔΑΠ ΝΑΟΥΣΑΣ σε έκθεση παιδικής ζωγραφικής

Το ΚΔΑΠ ΝΑΟΥΣΑΣ σε έκθεση παιδικής ζωγραφικής

Την έκθεση παιδικής ζωγραφικής που διοργάνωσε η...

Η ηλεκτρονική ψηφοφορία  στις εσωκομματικές εκλογικές διεργασίες

Η ηλεκτρονική ψηφοφορία στις εσωκομματικές εκλογικές...

Γράφει ο Αναστάσιος ΒασιάδηςΠαρά το γεγονός ότι το...

Χρονογράφημα  Απεργία  20 Νοέμβρη

Χρονογράφημα Απεργία 20 Νοέμβρη

Του Φοίβου ΙωσήφΠροσέξτε, Νοέμβρη, όχι Νοεμβρίου,...

ΒΑΒΡΙΟΥ «ΜΥΘΡΙΑΜΒΟΙ ΑΙΣΩΠΕΙΟΙ»

ΒΑΒΡΙΟΥ «ΜΥΘΡΙΑΜΒΟΙ ΑΙΣΩΠΕΙΟΙ»

Γράφει ο Θωμάς ΓαβριηλίδηςΦιλόλογος-ΣυγγραφέαςΟ...

O ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ Στη Λίμνη Γιαννιτσών και στο Ρουμλούκι – Καμπανία Ο καπετάν Αποστόλης Ματόπουλος

O ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ Στη Λίμνη Γιαννιτσών και στο...

Γράφει ο Γιάννης Δ. ΜοσχόπουλοςΜΕΡΟΣ Α΄Οι πρώτες...

Πλησιάζουν οι γιορτές.....

Πλησιάζουν οι γιορτές.....

Τα Χριστούγεννα είναι μία γιορτή αγαπημένη για...

Παρόχθια κυνηγετική ευωχία «ἔνθα δ᾽ ἄρ᾽ ἐν λόχμῃ πυκινῇ κατέκειτο μέγας σῦς»
ΟΙ ΕΥΧΕΣ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ ΟΤΑΝ  ΣΕ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ, ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ

ΟΙ ΕΥΧΕΣ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ ΟΤΑΝ ΣΕ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ, ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ

Γράφει ο Παναγιώτης ΠαπαδόπουλοςΘεολόγος Ποτέ δεν...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Η είδηση της αιφνίδιας απώλειας του 66χρονου ηλεκτρολόγου Γιώργου Κουτσιώνη, το πρωί της Τετάρτης (29/5/2024), σκόρπισε θλίψη στην κοινωνία της Βέροιας.  Ο Γιώργος Κουτσιώνης υπήρξε άριστος επαγγελματίας και...

Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε σήμερα, πρωί Δευτέρας 1 Απριλίου, λίγο πριν τις 10.00, στην Πατρίδα Βέροιας, όταν  ΙΧ αυτοκίνητο που κινούνταν απο Βέροια προς Νάουσα , ξέφυγε απο τον έλεγχο, πέρασε στο αντίθετο...

Από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος - Καθαριότητας και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Βέροιας, ανακοινώνεται ότι επικαιροποιήθηκε από την ΕΜΥ, το έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού, το οποίο για την περιοχή μας,...

Ο χαρακτηριστικός ήχος και το προειδοποιητικό μήνυμα από το 112 ελήφθη πριν λίγο(απόγευμα Δευτέρας 04/9) από τους κατοίκους σε όλη την Ημαθία. Το «καμπανάκι» από την Πολιτική Προστασία χτύπησε λόγω της...