Την Τετάρτη 5 Απριλίου 2023 διενεργήθηκε στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Μακροχωρίου ενδοσχολική επιμόρφωση με θεματολογία : Σχολείο και κοινότητα: Εξωστρέφεια- διάχυση καλών πρακτικών και Σχέσεις μεταξύ μαθητών/-τριών: Υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/-τριών.
Η επιμόρφωση εντάσσεται στις δράσεις εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης ως προς το εκπαιδευτικό έργο σχολικού έτους 2022-2023 και σύμφωνα με το άρθρο 95 του Ν. 4823/2021 (Φ.Ε.Κ 136 Α’/3.8.2021) με απόφαση των Διευθυντών των σχολείων πραγματοποιούνται, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, επιμορφωτικά σεμινάρια, εκτός του διδακτικού ωραρίου. Ο Δ/ντης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Μακροχωρίου, Κλήμαντος Παπαδόπουλος (ΠΕ 70), στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και με βάση κυρίως τις ανάγκες της σχολικής μονάδας συνεργάστηκε με το Κέντρο Κοινότητας Δήμου Βέροιας – Παράρτημα Ρομά και «ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΒΕΡΟΙΑΣ» Κέντρο Πρόληψης Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών.
Την παραπάνω θεματολογία ανέπτυξαν και παρουσίασαν με την επιστημονική τους κατάρτιση και μεθοδολογία ο κ. Παπουτσίδης Ευάγγελος, Ψυχολόγος του Παραρτήματος Ρομά στη Βέροια και η κα Γεώργου Σοφία, Κοινωνιολόγος από την «ΠΡΟΣΒΑΣΗ» Βέροιας, Κέντρο Πρόληψης Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών.
Στόχος της επιμόρφωσης ήταν η ενημέρωση των εκπαιδευτικών και των γονέων/κηδεμόνων του σχολείου για την καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης, καλής επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και η ανάγκη να ενισχύονται οι δράσεις εξωστρέφειας του σχολείου, η περαιτέρω σύνδεσή του με την τοπική κοινωνία, η βελτίωση της ελκυστικότητας του σχολείου μέσα από τη θεσμική υποστήριξη της δημιουργικότητας, της καινοτομίας, και της κοινωνικής ευθύνης. Η πρόληψη παραβατικών συμπεριφορών και η ενίσχυση θετικών πρακτικών συμπεριφοράς, όπως η υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/-τριών, η διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και σεβασμού της διαφορετικότητας, η διαμόρφωση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων, η πρόληψη και αντιμετώπιση σχολικής βίας και εκφοβισμού είναι οι στόχοι της δράσης μας.
Ειδικοί Στόχοι των Σχεδίων Δράσης εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης ήταν η ενθάρρυνση πρωτοβουλιών των μαθητών ιδιαιτέρως προς την κατεύθυνση της δημιουργικότητας και της καινοτομίας, δράσεις εξωστρέφειας στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων, περιλαμβάνοντας παρουσιάσεις έργων μαθητών, πολιτιστικές εκδηλώσεις και συνεργασίες με πολιτιστικούς και άλλους φορείς της τοπικής κοινότητας, καθώς και δράσεις εξοικείωσης με τα δρώμενα και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.
Με όλα τα παραπάνω και τη διασφάλιση της εφαρμογής του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκεται να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις και οι συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται κατά το δυνατόν οι στόχοι που θέτουν κάθε φορά οι σχολικές μονάδες ως οργανισμοί μάθησης στη σχολική κοινότητα.