-Τι λένε στον «ΛΑΟ» οι πρόεδροι των Αστικών Βέροιας και των Υπεραστικών Ημαθίας, κ.κ. Παυλίδης και Συμεωνίδης
Με σκοπό «τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ να συνεχίσουν να προσφέρουν απρόσκοπτα τις αναγκαίες υπηρεσίες δημόσιας συγκοινωνίας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, προς όφελος του επιβατικού κοινού, η κυβέρνηση ενισχύει εμπράκτως τον κλάδο απέναντι στις πρωτοφανείς αντιξοότητες που προέκυψαν τα τελευταία χρόνια, τόσο με την εκδήλωση της πανδημίας όσο και με τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης στο κόστος του μεταφορικού έργου». Αυτά δήλωσε χθες ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, ανακοινώνοντας την έκτακτη ενίσχυση ύψους 19.280.000 ευρώ σε αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε., καθώς και σε μεμονωμένους μεταφορείς ή επιχειρήσεις που εξυπηρετούν άγονες γραμμές νήσων, που χορηγείται με ΚΥΑ του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Σκυλακάκη.
Στην ΚΥΑ καθορίζονται η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για τη χορήγηση των ενισχύσεων, ενώ όσον αφορά στην κατανομή της ενίσχυσης και τους δικαιούχους προβλέπονται τα εξής: Για τις επιχειρήσεις αστικών ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ, η έκτακτη ενίσχυση ορίζεται στο ποσό των 2.697.186 ευρώ, ενώ ο συνολικός αριθμός των κυκλοφορούντων λεωφορείων που δικαιούνται την έκτακτη ενίσχυση, ενταγμένων σε αστικά ΚΤΕΛ, την Κ.Ε.Κ.Π.Α.Π.Υ.Α.Σ. ΚΩ και ΡΟΔΑ, ανέρχεται σε 1.054. Για τις επιχειρήσεις υπεραστικών ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ: η έκτακτη ενίσχυση ορίζεται στο ποσό των 16.484.394 ευρώ. Ο συνολικός αριθμός των κυκλοφορούντων λεωφορείων που δικαιούνται την έκτακτη ενίσχυση, ενταγμένων σε υπεραστικά ΚΤΕΛ, ανέρχεται σε 4.766.
Για τους μεμονωμένους μεταφορείς ή επιχειρήσεις που εξυπηρετούν άγονες γραμμές νήσων, η έκτακτη ενίσχυση ορίζεται στο ποσό των 98.420 ευρώ και ο αριθμός των κυκλοφορούντων λεωφορείων εξυπηρέτησης άγονων γραμμών νήσων, που δικαιούνται την έκτακτη ενίσχυση, ανέρχεται σε 52.
Παυλίδης: «Ελάχιστα, μπροστά
στις οικονομικές επιπτώσεις»
Σε επικοινωνία που είχαμε με τον πρόεδρο των Αστικών ΚΤΕΛ της Βέροιας κ. Παύλο Παυλίδη σχετικά με την οικονομική ενίσχυση των αστικών που ανακοίνωσε ο υφ. Μεταφορών, εκτίμησε ότι τα χρήματα αυτά είναι «ψίχουλα», μπροστά στις οικονομικές επιπτώσεις του κλάδου τους στα 2 χρόνια της πανδημίας και επιπλέον της ενεργειακής κρίσης που ακολούθησε.
«Εάν σκεφτεί κανείς τα δύο χρόνια του κορονοϊού και την οδηγία να μην χρησιμοποιεί ο κόσμος τα μέσα μαζικής μεταφοράς και επίσης τις αυξήσεις στο πετρέλαιο, η ενίσχυση είναι ψίχουλα, αναλογεί σε 2.500 περίπου ευρώ ανά λεωφορείο συνολικά για τα χρόνια της πανδημίας και της κρίσης. Εμείς δεν ήμασταν κλειστές επιχειρήσεις, όπως άλλοι επαγγελματίες. Τα λεωφορεία μας κινούνταν σχεδόν άδεια αλλά με τα αναλογούντα έξοδα…. Οπότε τα χρήματα αυτά είναι πραγματικά ελάχιστα», τόνισε ο πρόεδρος των Αστικών.
Συμεωνίδης:
«Τα περιμέναμε καιρό,
καλώς να ορίσουν»
Τις οικονομικές επιπτώσεις του κορονοϊού υπέστησαν και τα υπεραστικά ΚΤΕΛ Ημαθίας, τα οποία όπως μας είπε ο πρόεδρος Τάσος Συμεωνίδης, δεν σταμάτησαν, συνέχισαν τα δρομολόγια αλλά με το 50% της πληρότητας του λεωφορείων, με τους μισούς επιβάτες, λόγω των υγειονομικών μέτρων. «Είναι χρήματα που τα περιμέναμε και έπρεπε να τα είχαμε πάρει πριν από καιρό, καλοδεχούμενα, ας τα δούμε να πιστωθούν στους λογαριασμούς και καλώς να ορίσουν», πρόσθεσε.
Σ. Γκ.