Μία ενδιαφέρουσα έρευνα έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, με σκοπό την καταγραφή των αντιδράσεων των καταναλωτών στην τρέχουσα αύξηση των τιμών των προϊόντων και υπηρεσιών που καταναλώνει. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από 10 Ιανουαρίου έως 10 Φεβρουαρίου 2023, μέσα από 1.710 on line ερωτηματολόγια.
Τι προέκυψε; Ότι: τακτική συντήρηση και επισκευή της κατοικίας μπορεί να κάνει μόνο το 4,8%. Οι καταναλωτές που μείωσαν το ποσοστό θέρμανσης της κατοικίας τους σε μεγάλο βαθμό αποτελούν το 86,8%. Οι 8 στους 10 επιλέγει φορούν περισσότερα ρούχα ελέω δαπάνης της θέρμανσης. Σε ποσοστό 40%, οι καταναλωτές μειώνουν τις φορές που κάνουν μπάνιο. Το 74,4% δηλώνει ότι αποφεύγει τη χρήση του φούρνου της ηλεκτρικής κουζίνας. Στην ίδια λογική, μείωσαν και το σιδέρωμα ρούχων (73,7%) ενώ επιλέ¬γουν να πλένουν τα πιάτα στο χέρι. Από τον οικογενειακό προϋπολογισμό οι καταναλωτές θεωρούν πρωταρχική τους ανάγκη να καλύψουν το κόστος των τροφίμων (73,2%), μετά την ιατρική περίθαλψη (59,8%), στη συνέχεια τη θέρμανση (54,3%) και τέλος το ενοίκιο ή δάνειο κατοικίας (53,9%). Η ψυχαγωγία για τους περισσότερους είναι από καθόλου έως μέτρια σημαντική ενώ μείωσαν και τη μετακίνηση με Ι.Χ. Έξι στους 10 καταναλωτές αδυνατούν να απολαύ¬σουν έστω και μία εβδομάδα διακοπές το χρόνο. Μία φορά την εβδομάδα μπορεί να καταναλώνει κρέας το 41,3% και σχεδόν όλοι οι καταναλωτές επιθυμούν να αγοράζουν προϊόντα απ’ ευ¬θείας από τους παραγωγούς χωρίς τη μεσολάβηση μεσαζόντων (91,5%).
Τι δεν καταλαβαίνουν στα κυβερνητικά και κομματικά επιτελεία;