Νομοθετική ρύθμιση, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, προκειμένου η κλοπή υλικών στο σιδηροδρομικό δίκτυο να γίνει από πλημμέλημα κακούργημα προανήγγειλε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας ο Υπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας. Το θέμα αφορά στις δεκάδες κλοπές καλωδίων στον ΟΣΕ ενώ ο κ. Τσιάρας εξαπέλυσε επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ για το γεγονός ότι αυτό το αδίκημα με τον Ποινικό Κώδικα του 2019 από κακούργημα έγινε πλημμέλημα.
Ειδικότερα, για τις νέες διατάξεις που αυστηροποιούν τις ποινές «χάδια» για το αδίκημα της κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού, μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Κώστας Τσιάρας, σημειώνοντας ότι ενδεχομένως θα περιλαμβάνουν πρόβλεψη ακόμα και για ισόβια κάθειρξη, υπό προϋποθέσεις.
Όπως έχει προαναγγελθεί ήδη από τον κ. Γεραπετρίτη, Υπουργό Επικρατείας που έχει και το χαρτοφυλάκιο του Υπ. Μεταφορών, πλέον αυτή η κλοπή γίνεται κακούργημα, όπως επίσης και οι κλεπταποδόχοι τιμωρούνται με έναν αντίστοιχο ανάλογο τρόπο, ανέφερε ο κ. Τσιάρας.
«Τελειώνουμε λοιπόν με όλα αυτή την ιστορία, οι “ποινές χάδια” οι οποίες δυστυχώς επιβάλλονταν και που τελικά κόστισαν και στην ασφάλεια, αλλά ενδεχομένως και στη ζωή δεκάδων συνανθρώπων μας, πλέον θα αντικατασταθούν με ποινές που, θα υπάρχει νομίζω πρόβλεψη ότι όταν το ατύχημα αφορά σε απώλεια ανθρώπινων ζωών, θα υπάρχει μέχρι και ισόβια κάθειρξη. Πολύ σύντομα, προετοιμάζονται οι διατάξεις είναι σχεδόν έτοιμες, νομίζω ότι τις επόμενες μέρες θα τις δούμε στο ελληνικό Κοινοβούλιο» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσιάρας.
Κληθείς να διευκρινίσει εάν μπορεί να φτάνουν οι ποινές και τα ισόβια, ο κ. Τσιάρας σημείωσε πως «όταν η κλοπή μπορεί να αφορά απώλεια ανθρώπινων ζωών, ενδεχομένως θα πρέπει να αντιμετωπιστεί και με αυτόν τον τρόπο, από εκεί και πέρα θα υπάρξει μεγάλος χρόνος κάθειρξης».
«Όλα αυτά είναι διατάξεις που επεξεργαζόμαστε, είμαστε κοντά στην ολοκλήρωσή τους, βεβαίως σε συνεργασία πάντα με το αρμόδιο υπουργείο και στο επόμενο χρονικό διάστημα θα τα δούμε» επανέλαβε.
Αναφορικά με τις έρευνες της Δικαιοσύνης για την υπόθεση της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, ο κ. Τσιάρας επισήμανε ότι από την πρώτη στιγμή έχει επιληφθεί στο ανώτατο δυνατό επίπεδο, τόσο με την άμεση αντίδραση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου που ανέθεσε όλη αυτή τη διαδικασία σε έναν πραγματικά έμπειρο εισαγγελικό λειτουργό, τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών της Λάρισας, αλλά βεβαίως και με την ανάθεση όλης αυτής της διαδικασίας σε δύο έμπειρους εφέτες ανακριτές. «Από εκεί και πέρα, νομίζω είναι γνωστό ότι υπάρχει και μια επιτροπή η οποία εξετάζει τα διοικητικά ζητήματα της συγκεκριμένης υπόθεσης. Είναι πρόθεση και θέλω να το ξεκαθαρίσω, στην απόδοση της ελάχιστης τιμής στη μνήμη αυτών των αδικοχαμένων παιδιών, των αδικοχαμένων ανθρώπων, αλλά βεβαίως και στον πόνο των οικογενειών που έχουν χάσει τους δικούς τους ανθρώπους, να φτάσουμε μέχρι το τέλος, αναζητώντας και βρίσκοντας τους πραγματικούς υπεύθυνους γι’ αυτό το ανείπωτο δυστύχημα» προσέθεσε ο Υπουργός. Επιπλέον, τόνισε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να δημιουργηθούν οι συνθήκες ώστε να μην επαναληφθεί ποτέ κάτι τέτοιο.
Σήμερα επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων
με μειωμένα δρομολόγια
Επαναλειτουργούν από σήμερα Τετάρτη 22 Μαρτίου, τρένα και προαστιακός με βασικό μέλημα τα μέτρα για την ασφαλή μετακίνηση των συρμών. Έως ότου ολοκληρωθεί το σύστημα της τηλεδιοίκησης τα δρομολόγια θα είναι μειωμένα. Η ανάπτυξη των δρομολογίων, θα γίνει σε πέντε φάσεις, με στόχο την πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας μέχρι το Πάσχα.
Τα δρομολόγια που εκκινούν σήμερα είναι:
• Ο Προαστιακός Πειραιάς – Αεροδρόμιο – Λιόσια – Χαλκίδα
• Το τμήμα Θεσσαλονίκη – Φλώρινα & Δράμα
• Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
• Προαστιακός Πάτρα – Ρίο
Οι αμαξοστοιχίες θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής και σε όλα τα δρομολόγια και του προαστιακού θα υπάρχουν αυστηρά δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας συνοδός αλλά και δύο σταθμάρχες σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα ήταν ένας, όπως στο Παλαιοφάρσαλο, το Λιτόχωρο και το Πλατύ.
Επίσης, μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση, στα 80 χλμ σε προαστιακούς - εμπορευματικούς και 100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες.
(πηγή: ertnews)