Ομιλία με θέμα «Ψηφιακή κοινότητα, η έκθεση του εφήβου σε κοινή θέα» πραγματοποίησε το 5ο Γυμνάσιο Βέροιας, το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Βέροιας.
Επρόκειτο για ένα ‘μοίρασμα’ σκέψεων, μία διαδραστική επαφή με το κοινό, ώστε να απαντηθούν θέματα και προβληματισμοί που αφορούν τους γονείς και πως μπορούν τα παιδιά να πορευτούν ασφαλή στον διαδικτυακό κόσμο που χρησιμοποιούν καθημερινά.
Την εκδήλωση χαιρέτισε η υποδιευθύντρια του 5ου Γυμνασίου Βέροιας, Δέσποινα Καρυπίδου, λέγοντας μεταξύ άλλων «…αυτή η επανάσταση με τις ραγδαίες αλλαγές και ταχείες εξελίξεις μας βρίσκει απροετοίμαστους, ειδικά τους μαθητές που τις θεωρεί συναρπαστικές, όμως κρύβουν πολλές παγίδες και δεν γνωρίζουν πώς να προστατευτούν…».
Ο διευθυντής του 5ου Γυμνασίου Βέροιας, Χρήστος Πούλος, αναφέρθηκε στην άμετρη, άσκοπη και άκριτη χρήση των ψηφιακών μέσων από τους νεαρούς μαθητές. Μια συνήθεια να τα εμπιστεύονται με αφέλεια και ευκολία, να εξαρτώνται από αυτά, να είναι διαρκής σύντροφός τους με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα ενίοτε σοβαρά και δύσκολα στη διαχείρισή τους (πχ δημοσίευση προσωπικών φωτογραφιών, διαδικτυακά σχόλια και εκφοβισμός κ.α.). Έπειτα αναφέρθηκε στο αξιόλογο βιογραφικό του ομιλητή, που σήμερα μίλησε κι ως επιστήμονας αλλά κι ως γονέας.
Βασικός ομιλητής της εκδήλωσης ήταν ο Δικηγόρος παρ΄ Αρείω Πάγω με μεταπτυχιακές σπουδές στο Ποινικό Δίκαιο ( ΑΠΘ) και στο Δίκαιο και Πληροφορική (ΠΑΜΑΚ), Θεόφιλος Παπαδόπουλος, ο οποίος ανέπτυξε τις εξής θεματικές:
-Προκλήσεις σε σχέση με τη δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων
-Cyber Bullying
-Το δικαίωμα στη λήθη
«Είναι ότι πιο ερεβώδες και δύσκολο τη σημερινή εποχή να είναι κάποιος συνειδητοποιημένος γονέας. Η υπερβολική έκθεση του ανηλίκου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μία έκθεση που γίνεται χωρίς περιορισμούς, χωρίς φραγμούς και κυρίως με άγνοια κινδύνου, ειδικά από τη στιγμή που δεν έχει εικόνα ο ανήλικος σε ποια βάθη του διαδικτύου ‘σερφάρει’». Τέθηκαν ζητήματα με παράδειγμα, βασισμένο σε αληθινό γεγονός, μία υπόθεση εργασίας που είχε να κάνει με το ψηφιακό bullying μέσα στο σχολείο (διαμοιρασμός φωτογραφιών μεταξύ μαθητών) που μπορεί να οδηγήσει το θύμα μέχρι το απονενοημένο διάβημα. Αναφέρθηκαν οι ενέργειες που γίνονται μετά το cyber bullying ώστε να αποφευχθεί ανάλογο περιστατικό και μέχρι που μπορεί να φτάσει η έρευνα. «Το διαδίκτυο δεν είναι αχανές. Είναι ένα σύμμικτο περιορισμών που έχουν να κάνουν με τη νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα που δεν επιτρέπουν τρομερούς ελιγμούς». Επίσης φωτίστηκαν οι ενέργειες που κάνει η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Ακολούθησε συζήτηση με τους παρευρισκόμενους.
(Πηγή: Πληροφοριοδότης)