Οι μηχανοδηγοί συνεννοούνταν με κινητό τηλέφωνο από σταθμό σε σταθμό. Δεν λειτουργεί ακόμη στις σιδηροδρομικές μας γραμμές ολοκληρωμένο σύστημα φωτοσημάνσεως και αυτόματης επιτηρήσεως της κινήσεως των συρμών και των διαβάσεων.
Φαίνονται απίστευτα τα όσα καταγγέλλονται εκ των υστέρων για τις συνθήκες λειτουργίας και ασφαλείας των σιδηροδρομικών συρμών.
Οι σιδηρόδρομοι είχαν από δεκαετίες απαξιωθεί από διαδοχικές Κυβερνήσεις, ενώ θα έπρεπε να είχαν αντιμετωπισθεί ως βασική στρατηγική υποδομή μεταφορών της χώρας και να είχαν εκσυγχρονισθεί, όπως έγινε στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες. Μετά την επιβολή των μνημονίων, ιδιωτικοποιήθηκαν, αντί πινακίου φακής, με το επιχείρημα ότι ο ξένος αγοραστής θα πραγματοποιούσε επενδύσεις εκσυγχρονισμού.
Διεφάνη όμως από νωρίς ότι ο ξένος αγοραστής δεν είχε καμιά πρόθεση ν’ ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις που είχε αναλάβει και ζητούσε από το κράτος νέες παραχωρήσεις και χορηγίες.
Η προβαλλόμενη εισαγωγή τραίνων υψηλών ταχυτήτων στην κύρια γραμμή Αθηνών - Θεσσαλονίκης και ο εκσυγχρονισμός της γραμμής αυτής έμεινε ουσιαστικά ανολοκλήρωτος και αντιμετωπίσθηκε, με εγκληματική αμέλεια και ανευθυνότητα, το καίριο θέμα της ασφάλειας των κινουμένων συρμών.
Η τραγωδία στα Τέμπη οδήγησε στην αναίτια απώλεια τόσων ζωών και στον τραυματισμό τόσων άλλων και βύθισε στο πένθος τόσες οικογένειες. Εξέθεσε επίσης διεθνώς τη χώρα για τις τριτοκοσμικές συνθήκες λειτουργίας των σιδηροδρομικών της γραμμών.
Η Πατριωτική Ένωση εκφράζει τα συλλυπητήρια και τη συμπαράστασή της στις οικογένειες των θυμάτων, που θρηνούν αγαπημένα τους πρόσωπα σε μια τραγωδία, που λογικά δεν έπρεπε να είχε συμβεί ποτέ.
Καταγγέλλει επίσης και καταδικάζει την εταιρεία Hellenic Trains, που έχει καθοριστική ευθύνη για τις συνθήκες λειτουργίας και ασφαλείας των Ελληνικών σιδηροδρόμων.
Επισημαίνει όμως ταυτόχρονα τις μεγάλες ευθύνες της Κυβερνήσεως, που έσπευσε να παραδώσει σε ξένη εταιρεία το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, με αόριστες υποσχέσεις και χωρίς καμιά ουσιαστική εγγύηση για τον πραγματικό εκσυγχρονισμό του και την ασφαλή λειτουργία του.
Η Πατριωτική Ένωση καλεί την Κυβέρνηση, μετά από μια τέτοια τραγωδία, να ακυρώσει την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και να επανεθνικοποιήσει, ως στρατηγικό έργο υποδομής, το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα, ως στρατηγικό έργο προτεραιότητας, τον εκσυγχρονισμό του και την ασφαλή λειτουργία του.
Ο Πρόεδρος
Πρόδρομος Εμφιετζόγλου