ΕΛΛΑΔΑ

Εκτιμήσεις για τις επιδόσεις των μικρών επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου από την πρακτική της “Black Friday 2022”

Εκτιμήσεις για τις επιδόσεις των μικρών επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου από την πρακτική της “Black Friday 2022”

Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, για έβδομη χρονιά, διερεύνησε τη συμμετοχή των εμπορικών επιχειρήσεων στη ‘Black Friday’ και αξιολόγησε τα κυριότερα χαρακτηριστικά της, πραγματοποιώντας έρευνα σε τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 254 επιχειρήσεων των κλάδων που πραγματοποιούν εκπτώσεις. Εκτιμήσεις για τις επιδόσεις των μικρών επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου από την πρακτική της “Black Friday 2022”

• Στις φετινές εκπτώσεις της «Black Friday» συμμετείχαν οι περισσότερες των επιχειρήσεων (61%), ποσοστό που ενισχύεται ελαφρώς σε σχέση με πέρυσι, οπότε και είχε συμμετάσχει το 56% των επιχειρήσεων.

• Η πρόθεση των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου να ενισχύσουν τη συμμετοχή τους στην πρακτική της «Black Friday» υπαγορεύεται ουσιαστικά από την πολιτική των μεγάλων αλυσίδων λιανικής, οι οποίες έχουν αναπόφευκτα επιβάλει αυτήν την ενέργεια ως θεσμό.

• Οι μισές (49%) επιχειρήσεις πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, μετατρέποντας ουσιαστικά την «Black Friday» σε «Black Week».

• Σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις (62%) υιοθέτησαν εκπτώσεις έως 30%, ενώ για 1 στις 3 επιχειρήσεις (34%) το ποσοστό εκπτώσεων κυμάνθηκε μεταξύ 21% και 30%.

• Σε γενικές γραμμές, οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου εμφανίζονται σχετικά ικανοποιημένες αναφορικά με την επισκεψιμότητα, καθώς για σχεδόν 6 στις 10 καταγράφηκε μέτριος/ υψηλός βαθμός ικανοποίησης.

• Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και σε επίπεδο ικανοποίησης των επιχειρήσεων αναφορικά με τον κύκλο εργασιών, αφού 6 στις δέκα επιχειρήσεις δήλωσε μέτρια/ πολύ ικανοποιημένη. Το στοιχείο αυτό αποτελεί ένδειξη ότι δεν υπήρξε ουσιαστική απόκλιση μεταξύ επισκεψιμότητας καταστημάτων και υλοποίησης αγορών.

• Σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις προχώρησαν σε γενικευμένες εκπτώσεις, σε όλα δηλαδή τα εμπορεύματα, σε αντίθεση με αρκετές αλυσίδες και διαδικτυακά καταστήματα τα οποία υιοθέτησαν επιλεκτικές εκπτώσεις, σε συγκεκριμένες κατηγορίες/ εύρος προϊόντων.

• Μία (1) στις τρεις (3) επιχειρήσεις θεωρεί πως ο κύκλος εργασιών της το φθινόπωρο του 2022 διαμορφώθηκε στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2021. Ωστόσο, σημαντικό ποσοστό κατέγραψε επιδείνωση των πωλήσεων.

• Παρά το γεγονός ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις δεν είναι έντασης ενέργειας, παρατηρείται σημαντική επιδείνωση στις αρνητικές επιπτώσεις. Ειδικότερα, 8 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν ότι επηρεάστηκαν πολύ/ πάρα πολύ από τις ανατιμήσεις στις τιμές της ενέργειας, ενώ σε αντίστοιχη μέτρηση των θερινών εκπτώσεων, μόλις τρεις μήνες πριν, στον ίδιο υψηλό βαθμό είχαν επηρεαστεί 7 στις 10.

• Πιο συγκεκριμένα, σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις καταγράφουν αυξήσεις στο λειτουργικό κόστους έως 20%, επιβάρυνση που θεωρείται χαμηλότερη συγκριτικά με άλλους κλάδους. Φυσικά, μια τέτοια επιβάρυνση, εν μέσω τέτοιας έντονης αβεβαιότητας και ρευστότητας, δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί ότι αμφισβητεί τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, παρά την κρατική υποστήριξη.

• Το κόστος των προμηθευτών διατηρήθηκε σε σχετικά πιο συγκρατημένα επίπεδα αναφορικά με το λειτουργικό κόστος, καθώς πολλοί επιχειρηματίες φρόντισαν να διαπραγματευτούν εγκαίρως τις τιμές, πριν την κορύφωση της κρίσης ενέργειας.

• Παρά την ενεργειακή κρίση και την ακόλουθη επιδείνωση των προσδοκιών, καταγράφεται μια ενίσχυση του φυσικού καταστήματος, καθώς οι καταναλωτές παρουσιάζουν μια έντονη τάση επανασύνδεσής τους με τις φυσικές αγορές μετά τη πανδημία.

• Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν συμμετείχαν στη “Cyber Monday” εξαιτίας και της σχετικά χαμηλού επιπέδου ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων. Το εύρημα αυτό θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για την ενδυνάμωση του ψηφιακού μετασχηματισμού, κυρίως των micro επιχειρήσεων, οι οποίες ουσιαστικά αποκλείονται από σχετικά ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης.

• Ως επικρατέστερη προωθητική ενέργεια οι επιχειρήσεις επέλεξαν τη διαφήμιση στη βιτρίνα του καταστήματος και ακολούθησαν τα μηνύματα στα social media της επιχείρησης.

Η ταυτότητα της έρευνας: Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε πανελλαδικό δείγμα 254 επιχειρήσεων με κύρια δραστηριότητα το λιανικό εμπόριο σε επιμέρους κλάδους που συμμετέχουν σε εκπτωτικές ενέργειες (είδη οικιακού εξοπλισμού, ψυχαγωγικά-επιμορφωτικά-αθλητικά είδη, ένδυση-υπόδηση και εμπορία Η/Υ και τηλεπικοινωνιακού υλικού, καλλυντικά). Το δείγμα καθορίστηκε σύμφωνα με τη δραστηριότητα και τη μεγάλη γεωγραφική περιοχή.

Εφημερίδα Λαός
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Εφημερίδα Λαός - Τοπική Εφημερίδα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κασσελάκης: “Κίνημα Δημοκρατίας” το όνομα του νέου κόμματος της σύγχρονης Κεντροαριστεράς

Κασσελάκης: “Κίνημα Δημοκρατίας” το όνομα του νέου...

“Κίνημα Δημοκρατίας” είναι το όνομα του νέου...

Ενόψει της «Black Friday» Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων

Ενόψει της «Black Friday» Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς...

 Καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας (Ερμού) επισκέφτηκε...

Α. Τζιτζικώστας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή των Περιφερειών: «Θα είμαι για πάντα αφοσιωμένος στο κοινό μας όραμα για μια καλύτερη Ευρώπη, πιο κοντά στους πολίτες της»

Α. Τζιτζικώστας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή των...

Την αποχαιρετιστήρια ομιλία του ως μέλος της...

Στα ύψη έχουν εκτοξευτεί  οι οφειλές προς  τα ασφαλιστικά ταμεία  - Τι αποκαλύπτουν τα επίσημα στοιχεία

Στα ύψη έχουν εκτοξευτεί οι οφειλές προς τα...

Τα 49 δισ. ευρώ άγγιξαν τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς τον...

Μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου οι αιτήσεις για το πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας 25.000 νέων της ΔΥΠΑ

Μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου οι αιτήσεις για το πρόγραμμα...

Την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου, λήγει η υποβολή αιτήσεων...

Διδάγματα από  τις αμερικανικές εκλογές

Διδάγματα από τις αμερικανικές εκλογές

Του δρ Μάξιμου Χαρακόπουλου*Οι αμερικανικές εκλογές...

Αξιωματική αντιπολίτευση πλέον το ΠΑΣΟΚ μετά την αποχώρηση των Γ. Πούλου και Θ. Τζάκρη από την ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ -Πώς διαμορφώνεται η νέα ανθρωπογεωγραφία στη Βουλή

Αξιωματική αντιπολίτευση πλέον το ΠΑΣΟΚ μετά την...

Σε πρωτοφανείς εξελίξεις και ανατροπές οδηγείται η...

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετείχε δυναμικά στην έκθεση Food & Drinks by Detrop 2024

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετείχε...

          Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων ολοκλήρωσε την συνεδρίασή της και έλαβε τις αποφάσεις για το πού θα καταργηθεί η υποχρεωτική χρήση της μάσκας, με τα μέτρα να ισχύουν από την 1η Ιουνίου έως τις 15...

Προπληρωμένη κάρτα 150 ευρώ σε όλους τους νέους που θα εμβολιάζονται, ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής ενθάρρυνσης των εμβολιασμένων.Η στρατηγική ενθάρρυνσης εμβολιασμένων θα...

@@ads-307@@Για την υπόθεση του ιερέα που απασχολεί την επικαιρότητα, από το πρωί,  μετά την επίθεση με βιτριόλι σε μητροπολίτες την ώρα που δικαζόταν στο συνοδικό δικαστήριο μίλησε ο μητροπολίτης Βεροίας κ...

Από την Δευτέρα του Πάσχα καταργούνται οι απαγορεύσεις στις διαδημοτικές μετακινήσεις αφού η 3η Μαΐου είναι και επίσημα η ημερομηνία που ανοίγει η εστίαση.Υπενθυμίζεται ότι οι διαδημοτικές μετακινήσεις...