Ενημέρωση προς τους επιχειρηματίες του Νομού Ημαθίας για τις αλλαγές που προκύπτουν από τα δύο μεγάλα έργα ψηφιοποίησης του δημοσίου, ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ και myDATA
Με δημόσια επιστολή της η Ένωση Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών Ν. Ημαθίας ενημερώνει τον επιχειρηματικό κόσμο για τις αλλαγές στις εργασιακές-ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις των επιχειρήσεων τους.
Στην επιστολή αναφέρει:
«Το επόμενο διάστημα ολοκληρώνεται ο ηλεκτρονικός σχεδιασμός και οι επιχειρήσεις βγαίνουν από την δοκιμαστική περίοδο αντιμετωπίζοντας πλέον τα πρόστιμα και τις συνέπειες της μη συμμόρφωσης με την “κανονικότητα” της Διοίκησης. 1. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ Από την 1η Δεκεμβρίου 2022, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 49758/26.05.2022, σταδιακά ανά κλάδο, όλες οι επιχειρήσεις της χώρας υποχρεούνται να διαθέτουν και να λειτουργούν ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, άμεσα συνδεδεμένο, σε πραγματικό χρόνο, με το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Η μέτρηση του χρόνου εργασίας θα πραγματοποιείται με τη χρήση ψηφιακής κάρτας εργασίας. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να έρθουν σε άμεση επικοινωνία με τους μηχανογράφους τους ώστε να προμηθευτούν τις αναγκαίες εφαρμογές για την υλοποίηση της απόφασης. Επίσης μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2022, θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την ηλεκτρονική απογραφή τους στο σύστημα. 2. myDATA Έως τις 31 Δεκεμβρίου 2022, σύμφωνα με την απόφαση Α.1149/2022 της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), πρέπει οι επιχειρήσεις-λήπτες παραστατικών εξόδων να διαβιβάσουν στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, τα λογιστικά στοιχεία συναλλαγών χονδρικής καθώς και των δεδομένων εξόδων τιμολόγησης και εσόδων αυτοτιμολόγησης. Επίσης έως τις 31 Δεκεμβρίου 2022 θα πρέπει οι επιχειρήσεις να εντοπίσουν και διορθώσουν τις αποκλίσεις στις χονδρικές συναλλαγές τους με τους πελάτες και προμηθευτές τους, διαβιβάζοντας δεδομένα στην πλατφόρμα myDATA. Ως εκ τούτου θα πρέπει οι επιχειρήσεις να ζητήσουν την υποστήριξη των τεχνικών μηχανογράφων, των οποίων τα εμπορικά προγράμματα προμηθεύτηκαν και χρησιμοποιούν, για να διαβιβάσουν τα δεδομένα των ετών 2021 και 2022, σύμφωνα με την επικαιροποιημένη απόφαση Α.1138/2020 της ΑΑΔΕ. 3. Ταμιακές μηχανές και φορολογικοί μηχανισμοί σε e-Send και myDATA Οι επιχειρήσεις, θα πρέπει σε συνεργασία με τους τεχνικούς που τους προμήθευσαν είτε τις ταμειακές μηχανές είτε τους φορολογικούς μηχανισμούς, να ελέγξουν αν οι ταμειακές μηχανές ή οι φορολογικοί μηχανισμοί είναι συνδεδεμένοι με την πλατφόρμα e-Send της ΑΑΔΕ και αν διαβιβάζουν τα δεδομένα των συναλλαγών πωλήσεων τους, καθώς η περίοδος χάριτος και προσαρμογής τελείωσε και ξεκινούν τα πρόστιμα για την μη διαβίβαση ή για την εκπρόθεσμη διαβίβαση των εσόδων. Η πλατφόρμα e-Send είναι προγενέστερη από τη πλατφόρμα myDATA όμως η ΑΑΔΕ προσπαθεί να μεταφέρει τα δεδομένα των πωλήσεων των επιχειρήσεων από το e-Send στο myDATA χωρίς ωστόσο, μέχρι και σήμερα, να το έχει καταφέρει. Τέλος, θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι οι λογιστές δεν μπορούν να παρέμβουν σε οποιοδήποτε στάδιο της αποστολής των δεδομένων και δεν είναι σε καμία περίπτωση αρμοδιότητά τους ο καθημερινός έλεγχος της εμπρόθεσμης και ορθής διαβίβασης καθώς και της ορθής απεικόνισης των εσόδων των επιχειρήσεων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες e-Send και myDATA. Η ΑΑΔΕ προτρέπει τις επιχειρήσεις να μηχανογραφηθούν, και σε αυτήν την κατεύθυνση χρειάζονται την τακτική υποστήριξη των συνεργατών τους τεχνικών μηχανογράφων. Είμαστε πάντα δίπλα στον επιχειρηματικό κόσμο.
Με εκτίμηση,
Τα μέλη του Δ.Σ. της Ε.Φ.Ε.Ε. Ν.Ημαθίας»