-Για την παρουσίαση της δράσης μίλησε στον ΑΚΟΥ 99.6 ο αντιδήμαρχος Λ. Ασλανίδης
τουριστικού προϊόντος της Βέροιας, παρουσιάστηκαν σε ημερίδα του τμήματος Τουρισμού που έγινε στο δημαρχείο, το απόγευμα της Δευτέρας 7 Νοεμβρίου. Παρουσία του αρμόδιου αντιδημάρχου κ. Λάζαρου Ασλανίδη, η σύμβουλος Τουριστικού Marketing κα Σοφία Μπουρνατζή παρουσίασε και ανέλυσε τους τρόπους προώθησης της Βέροιας ως αστικού προορισμού, στο πλαίσιο του προγράμματος «URBAN CENTERS GREECE» που διοργανώνεται και υλοποιείται από την εταιρεία “Pass Partout – Tourism Marketing”.
Πακέτο προτάσεων προς τους επαγγελματίες του Τουρισμού
Για την ημερίδα μίλησε στην εκπομπή «πρωινές σημειώσεις» του ΑΚΟΥ 99.6, ο αντιδήμαρχος Λ. Ασλανίδης, διευκρινίζοντας ότι το αποτέλεσμα της καμπάνιας που περιλαμβάνει συγκεκριμένες μελέτες και προτάσεις, απευθύνεται πρωτίστως σε τουριστικά γραφεία, τουριστικούς πράκτορες, tour operators ή δημοσιογράφους που ασχολούνται με ταξιδιωτικά θέματα, ώστε μέσα από αυτό το πρότζεκτ να μπορούν να αντλούν το δικό τους υλικό για το προϊόν που θα προτείνουν στους επισκέπτες και τους πελάτες τους.
«Εμείς μέσα από την μελέτη που θα γίνει, θα τους δώσουμε την πληροφόρηση για το τι μπορεί να προσφέρει η πόλη από αξιοθέατα, διανυκτέρευση, εστίαση και οτιδήποτε άλλο τους ενδιαφέρει, είτε περπατώντας μέσα στον αστικό ιστό της πόλης, είτε με αυτοκίνητο στη γύρω περιοχή της Βέροιας. Θα είναι κάτι σαν αναλυτικός τουριστικός οδηγός που θα απευθύνεται κυρίως στα τουριστικά γραφεία αλλά εμμέσως και στους επισκέπτες, ώστε να γνωρίσουν ποια είναι η Βέροια και για ποιο λόγο θα μπορούσε κάποιος να την επιλέξει ως προορισμό. Βασικός στόχος είναι να μπορέσουμε να αυξήσουμε τις διανυκτερεύσεις, ώστε να έρχεται ο κόσμος και να μπορεί να μείνει στην πόλη, δυο και τρεις ημέρες», τόνισε ο κ. Ασλανίδης.
Αυτή ήταν και η αίσθηση της εισηγήτριας, συμβούλου τουριστικού μάρκετινγκ, ότι η πόλη έχει τη δυναμική να προσελκύσει περισσότερες διανυκτερεύσεις επισκεπτών, καθώς έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα, έχει μνημεία, ιστορία, πολιτισμό, συνδυασμό σύγχρονης και παλιάς πόλης με τα χαρακτηριστικά της, γαστρονομία και όλα αυτά που χρειάζεται ένας τόπος που θέλει να αναδειχθεί στον τουριστικό χάρτη.
Σε πολύ καλό επίπεδο, πρόσθεσε ο αντιδήμαρχος, εκτιμώνται οι υπηρεσίες της εστίασης, της ποικιλομορφίας των ξενοδοχείων τόσο εντός του αστικού ιστού, όσο και εκτός, των εστιατορίων και των καφέ, ενώ ενδιαφέρον στοιχείο για το πρόγραμμα αποτελεί το σύμπλεγμα του εμπορικού πεζοδρομημένου κέντρου σε συνδυασμό με τις υπηρεσίες εστίασης.
«Περιπατητικές» μελέτες
Στο πλαίσιο του προγράμματος θα γίνουν και οι δύο «περιπατητικές» μελέτες, μία για το κέντρο της πόλης και μια που θα αφορά την γνωριμία της περιοχής του Δήμου, με αυτοκίνητο. Η πρώτη μελέτη θα είναι έτοιμη στις 18 Νοεμβρίου και θα παρουσιαστεί στην έκθεση filoxenia από τις 18 μέχρι τις 20 Νοεμβρίου, όπου συμμετέχει ο δήμος Βέροιας, ενώ τη δεύτερη θα είναι έτοιμη λίγο αργότερα.
Για την δυναμική του τόπου και τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει η περιοχή μας, μίλησαν οι εκπρόσωποι των εμπλεκόμενων με τον τουρισμό Φορέων, που ήταν παρόντες, όπως της Π.Ε. Ημαθίας, του Επιμελητηρίου, των Ζαχαροπλαστών, των Ξενοδόχων, των ιδιοκτητών καφέ-μπαρ και της Εστίασης, των Ξεναγών, της Ομοσπονδίας επαγγελματιών βιοτεχνών Βέροιας, του Εμπορικού συλλόγου, καταστηματάρχες που έχουν να κάνουν με την τουριστική κίνηση, ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ, δημοτικοί σύμβουλοι κ.α.
Ο δήμος Βέροιας στη FILOXENIA
Ο δήμος Βέροιας θα συμμετέχει με κεντρικό σταντ στο περίπτερο της FILOXENIA και ο αντιδήμαρχος Τουρισμού απηύθυνε κάλεσμα τόσο στον κόσμο, όσο και στους επιχειρηματίες να επισκεφθούν ή να παραστούν αντίστοιχα, καθώς, όπως είπε, θα είναι για όλους μία πολύ καλή εμπειρία, αφού πρόκειται για την μεγαλύτερη έκθεση που αφορά τον τουρισμό. Μαζί με το δήμο θα είναι παρόντες, ζαχαροπλάστες του συλλόγου με το περίφημο ρεβανί της Βέροιας και η Εύξεινος λέσχη με χορευτικά, ενώ έχουν ήδη προγραμματιστεί κάποιες συναντήσεις με φορείς και ανθρώπους του τουρισμού.
Πολύ καλή φέτος η τουριστική περίοδος
Κλείνοντας ζητήσαμε από τον αντιδήμαρχο έναν σύντομο απολογισμό της τουριστικής καλοκαιρινής σεζόν μέχρι και σήμερα. «Η τουριστική περίοδος ήταν αρκετά δυνατή, μάλιστα μετά το δεκαπενταύγουστο ανεβήκαμε πάρα πολύ. Πολύ καλά πήγαμε και τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, με πολλά τουριστικά λεωφορεία που ήρθαν στην πόλη και την περπάτησαν. Φέτος, αναδείχθηκε πάρα πολύ η παλιά Μητρόπολη με εξαιρετικά υψηλή επισκεψιμότητα αλλά και η εβραϊκή συναγωγή στην Μπαρμπούτα, με Αμερικανούς ιδιαίτερα, καθώς και το βήμα του Αποστόλου Παύλου. Θα λέγαμε ότι κάναμε ένα δυνατό come back και προσδοκούμε τα καλύτερα όσον αφορά τις διανυκτερεύσεις, για τις οποίες οι ξενοδόχοι λένε ότι ήταν ικανοποιημένοι φέτος. Γενικά ως τουριστικός προορισμός η Βέροια ήταν στο επίπεδο του 2018 - 2019 και σ΄ αυτό βοήθησαν και τα διάφορα πολιτιστικά events και φεστιβάλ που έγιναν στην Βέροια», εκτίμησε ο αντιδήμαρχος.
Σοφία Γκαγκούση