Στην επέκταση της υπηρεσίας myEFKAlive στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προχωρούν τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων. Έτσι θα μπορούμε με βιντεοκλήση να εξυπηρετούμαστε για μία σειρά από διαδικασίες, από το σπίτι ή το γραφείο μας, χωρίς την ανάγκη να προσέλθουμε σε κατάστημα του ΕΦΚΑ.
Όπως αναφέρεται σε κοινή ανακοίνωση των δύο υπουργείων, οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται, μέσω του myEFKAlive και διευκολύνουν σημαντικά τις συναλλαγές των πολιτών με τον e-ΕΦΚΑ, ανέρχονται σε 16 και είναι οι ακόλουθες:
Επίδομα ασθενείας, Επίδομα μητρότητας, Ηλεκτρονική Αίτηση Εξόδων Κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τ. ΙΚΑ), Βεβαίωση ασφάλισης (χρόνου ασφάλισης-προϋπηρεσία), Αλλαγή στοιχείων Μητρώου, Ασφαλιστική Ικανότητα, Παραλαβή Απόφασης ΚΕΠΑ, Απογραφή Ασφαλισμένου, Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης, Βεβαίωση Απογραφής, Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης, Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης, Βεβαίωση εγγραφής για μη μισθωτούς, Βεβαίωση χρόνου ασφάλισης για μη μισθωτούς, Διεκπεραίωση αιτήματος για χρόνο ασφάλισης σε περίπτωση απώλειας ενσήμων (για ασφαλισμένους τ. ΙΚΑ), Διεκπεραίωση αιτήματος για την έκδοση Απογραφικού Δελτίου Αγροτών.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, η πρόσβαση στην υπηρεσία είναι εύκολη και απλή και γίνεται είτε μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ (efka.gov.gr) είτε της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr). Ο πολίτης εισέρχεται στην υπηρεσία με τη χρήση των προσωπικών κωδικών Taxisnet και μπορεί να κλείνει το ραντεβού του σε ημέρα και ώρα που τον εξυπηρετεί, από τον υπολογιστή του σπιτιού ή του γραφείου του ή ακόμα και από το κινητό του. Την ημέρα του ραντεβού, ο ενδιαφερόμενος συνδέεται, μέσω βιντεοκλήσης, με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ, προκειμένου να υποβάλει αιτήσεις για πιστοποιητικά, επιδόματα ή για να ενημερωθεί για ένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό του ζήτημα.