Σε αυξήσεις των ανταγωνιστικών χρεώσεων στους λογαριασμούς ρεύματος προχωρούν οι προμηθευτές ρεύματος που είχαν αυξήσει τα πάγια και υποχρεώνονται μετά το πλαφόν να τα μειώσουν.
Σύμφωνα με πληροφορίες (in.gr), οι πάροχοι που είχαν διαμορφώσει πάγιες χρεώσεις άνω των 5 ευρώ θα αναπροσαρμόσουν τις τιμές της κιλοβατώρας μέχρι τη Δευτέρα 31 Ιουλίου. Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς, οι προμηθευτές θα περάσουν αυξήσεις στα τιμολόγια που ανακοίνωσαν στις 25 Ιουλίου προκειμένου να καλύψουν με τον τρόπο αυτό τα ρίσκα και τις επισφάλειες που έχουν να αντιμετωπίσουν με τα νέα μέτρα της κυβέρνησης: Αναστολή της ρήτρας αναπροσαρμογής και της ποινής πρόωρης αποχώρησης των πελατών από τις εταιρείες τους.
Υπενθυμίζεται ότι στις 25 Ιουλίου το εύρος των τιμών της κιλοβατώρας κυμαίνονταν από τα 0,484 έως και τα 0,568 ευρώ. Οι πάροχοι που είχαν αυξήσει τότε τις πάγιες χρεώσεις θα αλλάξουν τις ανταγωνιστικές χρεώσεις και το σχετικό περιθώριο που έχουν είναι η 31η Ιουλίου. Από την 1η Αυγούστου θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ οι τιμές με το νέο πλαίσιο της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση των αυξήσεων.
Παρέμβαση ΡΑΕ
Εξάλλου, και όπως αναφέρουν πηγές, η ΡΑΕ έχει αποστείλει επιστολή σε τρεις προμηθευτές στους οποίους διαπίστωσε τη διαμόρφωση προγραμμάτων με τα οποία προβλέπουν τη χορήγηση επιπλέον εκπτώσεων σε συνάρτηση με την πορεία της χονδρεμπορικής τιμής ηλεκτρισμού.
Η επιστολή απεστάλη προχθές το βράδυ λίγο πριν τις νομοτεχνικές βελτιώσεις που κατέθεσε ο υπουργός στη Βουλή και απαγορεύουν τη χορήγηση εκπτώσεων που συνδέονται με τη διακύμανση των μεγεθών της χονδρεμπορικής αγοράς.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Ρυθμιστής χαρακτηρίζει μη σύννομα αυτά τα τιμολόγια και κάλεσε τις εταιρείες σε αλλαγή τους μέχρι τις 31 Ιουλίου.
Πηγές εταιρειών υποστηρίζουν πως θα συμμορφωθούν με τη διάταξη, αν και όπως υποστηρίζουν τα προγράμματα τους δεν ήταν αντίθετα με τον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας
Απογοητευμένοι οι καταναλωτές από το Power Pass
Εν τω μεταξύ, όπως προκύπτει από έρευνα της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), το 92,3% των καταναλωτών δηλώνουν απογοητευμένοι από το ποσό της επιδότησης Power Pass,
Η ΕΚΠΟΙΖΩ σημειώνει ότι, το τελευταίο διάστημα, λαμβάνει πληθώρα παραπόνων από καταναλωτές, σχετικά με τα ποσά που έλαβαν από την επιδότηση των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω της πλατφόρμας Power Pass.
Γι’ αυτό, προχώρησε σε έρευνα με κύριο στόχο την καταγραφή και αποτύπωση του βαθμού ικανοποίησης των καταναλωτών από τα ποσά που έλαβαν αλλά και, γενικότερα, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές αναφορικά με την αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας.Η έρευνα πραγματοποιήθηκε, μέσω της ιστοσελίδας της ΕΚΠΟΙΖΩ και των μέσων κοινωνικής της δικτύωσης, για τη χρονική διάρκεια από 20 Ιουλίου έως και 27 Ιουλίου 2022. Το δείγμα ήταν τυχαίο και αποτελείται από μέλη και μη μέλη της Ένωσης και συλλέχθηκαν 1.142 απαντήσεις