Του Αναστάσιου Βασιάδη
Ενώ το γενικότερο κλίμα επισφάλειας κυριαρχεί, λόγω του συνεχιζόμενου ανηλεούς πολέμου που συνεχίζεται στην περιοχή, λόγω της συνεχούς απειλής εις βάρος της χώρας μας από τον προκλητικό γείτονα, λόγω της ενεργειακής και τιμαριθμικής κρίσης που κλιμακώνεται και λόγω της επιδημικής έξαρσης που καταγράφεται,
η κοινή γνώμη αυτές τις ημέρες επικεντρώνεται στα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων στα Ανώτατα και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, που ήδη ανακοινώθηκαν.
Οι νέοι μας κλήθηκαν να συμμετάσχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, κάτω από τις γενικότερες αρνητικές συνθήκες που κυριαρχούν, οι οποίες αναπόφευκτα υποβαθμίζουν πλην άλλων το επίπεδο της παιδείας και ειδικότερα το εκπαιδευτικό έργο.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την γενικά αναμενόμενη πτώση των βάσεων εισαγωγής στις Σχολές της ριτοβάθμιας Εκπαίδευσης , η οποία δεν έμεινε ασχολίαστη.
Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των εισαγωγικών εξετάσεων, αυτοί που διαγωνίστηκαν, οι οικογένειες τους και ο κοινωνικός τους περίγυρος, αποτιμούν το αποτέλεσμα των κόπων και των θυσιών στις οποίες υποβλήθηκαν.
Όλοι όσοι έχουν βιώσει αυτή τη διαδικασία, γνωρίζουν επακριβώς τις συνθήκες μέσα από τις οποίες οι νέοι αγωνίζονται για το μέλλον τους και αναζητούν τον προορισμό τους στην ζωή.
Μετά τα πρώτα συναισθήματα που ακολούθησαν την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, ασκείται από κάθε οικογένεια μια αυτονόητη κριτική του εκπαιδευτικού μας συστήματος, μέσα από το πρίσμα της διαρκούς οικονομικής αφαίμαξης και της μόνιμης έντασης που αφήνει ανεξίτηλα τα σημάδια της στον χαρακτήρα των παιδιών και αυριανών πολιτών.
Οι νέοι από την πρώτη στιγμή που δραστηριοποιούνται στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, επιδίδονται σε έναν ατέλειωτο αγώνα με φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα, έως ότου φτάσουν στην τελευταία τάξη του Λυκείου, με στόχο τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Ακόμη και στην σύγχρονη πραγματικότητα με την δραματική υποβάθμιση της αξίας των πτυχίων και τις
στρατιές των ανέργων πτυχιούχων, που τελικά επιλέγουν την μετανάστευση σαν επαγγελματική διέξοδο, η επιτυχία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποτελεί το όραμα μέσα από το οποίο ο κάθε νέος σχεδιάζει το μέλλον και την προσωπική του εξέλιξη.
Είναι όμως αναμενόμενο ότι στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν εισέρχονται όλοι όσοι διαγωνίζονται.
Σε όσους δεν επιτυχαίνουν τους στόχους τους, πρέπει να επικρατήσει ψυχραιμία και διατήρηση της αισιοδοξίας από τους ίδιους και τους οικείους τους.
Η μη εισαγωγή σε κάποια Ανώτατη η Ανώτερη Σχολή δεν πρέπει να συνδέεται με την έννοια της αποτυχίας για τον νέο.
Στον καθένα δίνεται η δυνατότητα της νέας προσπάθειας την οποία πρέπει να αξιοποιήσει.
Πέραν τούτου καθημερινώς παρουσιάζονται σημαντικές ευκαιρίες στη ζωή, οι οποίες ανοίγουν αισιόδοξους δρόμους επαγγελματικής επιτυχίας, παρά τις γενικότερα αρνητικές συγκυρίες.
Το αισιόδοξο αύριο του τόπου ανήκει στους νέους ανεξάρτητα από τον δρόμο που θα ακολουθήσει ο καθένας.
Πέραν από τα συγχαρητήρια και τις ευχές που συνοδεύουν ΟΛΟΥΣ τους νέους που έδωσαν τον αγώνα τον καλό, ας αποτελέσει ισχυρή κοινωνική διεκδίκηση η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και η διασφάλιση του, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η αυριανή κοινωνική στελέχωση με υψηλού κύρους και κατάρτισης επιστήμονες, με άξιους επαγγελματίες και υπεύθυνους πολίτες που θα ανοίξουν νέους ορίζοντες προόδου και ευημερίας για το αύριο του τόπου.