Τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι από εκείνες τις καινοτομίες που χρειάστηκαν αρκετό χρόνο για να παγιωθούν και να καθιερωθούν στη συνείδηση των καταναλωτών. Αφενός η ελλιπής γνώση των περισσότερων ανθρώπων στα θέματα της Πληροφορικής, αφετέρου η δυσπιστία για τον νέο τρόπο αγορών, η οποία διογκώθηκε και από την παρουσία κάποιων επιτήδειων του Διαδικτύου, αποτέλεσαν εμπόδια για τη γρήγορη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Από την άλλη όμως, υπήρξαν και παράγοντες που λειτούργησαν ως «επιταχυντές» για την έλευση της νέας εποχής της επιχειρηματικότητας. Η έλλειψη χρόνου που βασανίζει τον μέσο άνθρωπο που ζει στις μεγαλουπόλεις και συμπιέζει ασφυκτικά τον ελεύθερο χρόνο του αλλά και η πανδημία του κορωνοϊού που κατέστησε απαγορευτικές τις αγορές στα φυσικά καταστήματα έκαναν το καταναλωτικό κοινό να δει με άλλο μάτι τις ηλεκτρονικές αγορές και να μπει δυναμικά στο e-shopping.
Οι αγορές μέσω Διαδικτύου είναι εξαιρετικά πρακτικές και γρήγορες, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα στους πελάτες. Ένα πολύ μεγάλο φάσμα προϊόντων δεν απαιτεί την παρουσία του αγοραστή σε κάποιο φυσικό κατάστημα, καθώς αποτελείται από εμπορεύματα λίγο-πολύ γνωστά, και έτσι η προμήθειά τους δεν εμπεριέχει κανένα ρίσκο. Επομένως, ο μέσος καταναλωτής μπορεί να πραγματοποιεί στα φυσικά καταστήματα την αγορά μόνο των πιο προσωπικών αντικειμένων (π.χ., ρούχα) και να αφήνει τα υπόλοιπα είδη (π.χ., τρόφιμα, είδη οικιακής χρήσης) στον εύκολο δρόμο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η άνοδος του ψηφιακού εμπορίου έφερε, όπως ήταν αναμενόμενο, και νέους «παίκτες» στον χώρο, κάτι που αύξησε τον ανταγωνισμό και οδήγησε τις επιχειρήσεις σε μια άμιλλα για την προσφορά καλύτερων προϊόντων και χαμηλότερων τιμών. Και όπως πάντα ο ανταγωνισμός φέρνει καλύτερα αποτελέσματα και λειτουργεί επ’ ωφελεία των πελατών.
Πολύ σύντομα το Διαδίκτυο εμπλουτίστηκε από την κατασκευή των e-shop ηλεκτρονικών καταστημάτων, οι οποίες εξασφάλισαν την εύκολη πρόσβαση των χρηστών στα προϊόντα και τη γρήγορη ολοκλήρωση των παραγγελιών και των αγορών. Όσο πιο εύχρηστες είναι αυτές οι ιστοσελίδες, τόσο πιο πιθανό είναι ο πελάτης να αγοράσει περισσότερα προϊόντα και να ανέβει ο τζίρος μιας επιχείρησης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Επιπλέον, η διαφήμιση «στόμα με στόμα» είναι ένας ανέξοδος τρόπος να αποκτήσει καλό όνομα μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο Διαδίκτυο.
Οπωσδήποτε, όμως, η διαφήμιση δεν επαφίεται μόνο στην καλή διάθεση των πελατών. Αντιθέτως, είναι μια σύνθετη διαδικασία που απασχολεί μεγάλο μέρος των εργασιών των e-shops, οι ιστοσελίδες των οποίων πρέπει να εμφανίζονται όσο το δυνατόν πιο γρήγορα −και πάντως γρηγορότερα από τις ανταγωνιστικές ιστοσελίδες− στις οθόνες των υπολογιστών των δυνητικών πελατών. Σήμερα κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα που σέβεται τον εαυτό του εξασφαλίζει πρώτα απ’ όλα υπηρεσίες SEO (search engine optimization), μέσω των οποίων διευρύνει την παρουσία του στο Διαδίκτυο και το αυριανό πελατολόγιό του.
Ακόμα πιο επωφελής για την προβολή ενός e-shop είναι η έντονη παρουσία του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η στοχευμένη διαφήμιση. Γι’ αυτό και όσοι ασχολούνται με τα ηλεκτρονικά καταστήματα θα πρέπει να γνωρίζουν τουλάχιστον τα βασικά γύρω από τα social media, αφού είναι ο πιο σίγουρος δίαυλος για να επικοινωνηθεί κάθε δραστηριότητα της επιχείρησης. Αυτή η σχέση μεταξύ ηλεκτρονικών καταστημάτων και κοινωνικών δικτύων είναι αμοιβαία επωφελής, αφού και τα social media ισχυροποιούνται χάρη στα ηλεκτρονικά καταστήματα, που σήμερα πια αποτελούν σταθερή επιλογή για μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες πακέτα και τιμές κατασκευής NetPlanet όπως και την προώθηση του e-shop σας στο διαδίκτυο.