… ΕΤΥΧΕ ΝΑΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ … ΠΟΝΤΟ για μαθητές (9) και εκπαιδευτικούς (3) του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ “Language, Learning via Literature”.
Ένα ονειρεμένο ταξίδι είχαν την ευκαιρία να βιώσουν μαθητές (9) και εκπαιδευτικοί (3) του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, στα χώματα του Πόντου, στην Τουρκία.
Ονομασίες, τοπωνύμια-θρύλοι, ξεδιπλώθηκαν μπροστά στα μάτια μας μετατρέποντας τη φαντασίωση και τα όνειρα χρόνων (τουλάχιστον για τους εκπαιδευτικούς), απτή πραγματικότητα, πασπαλισμένη με έντονη συναισθηματική φόρτιση. Σαμσούντα, Αμάσεια, Ορτού, Τραπεζούντα … Ήταν βλέπετε και οι μέρες … οι μέρες του Μαγιού που παραπέμπουν σε εκείνον τον άλλο Μάη της Μνήμης και του Πόντου.
Οι μαθητές έζησαν πρωτόγνωρες εμπειρίες (8 απ’ τους 9 ταξίδευαν για πρώτη φορά), έκαναν φίλους, γνώρισαν τα ήθη και τις συνήθειες άλλου λαού, ασκήθηκαν στην επικοινωνία με μια ξένη γλώσσα, έμαθαν για την ιστορία του τόπου και το μαρτυρικό παρελθόν.
Ωστόσο, αυτό που επιδιώξαμε να μείνει στα παιδιά είναι η άποψη ότι μαθαίνουμε για το παρελθόν για να αντλούμε γνώση από τα λάθη και τις ήττες και όχι για να καλλιεργούμε μίση και πάθη που δεν μπορεί να οδηγήσουν πουθενά παρά μόνο σε νέα λάθη στο μέλλον, ένα μέλλον που μας θέλει όλους ενωμένους.
Κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας, η ομάδα των Τούρκων δημιούργησε μια εξαιρετικά φιλόξενη και φιλική ατμόσφαιρα για όλους, προσπάθησαν να ικανοποιήσουν και την τελευταία επιθυμία μας, μας πήγαν σε πόλεις με ρίζες ελληνικές (Αμάσεια - Στράβων …) αλλά και μυθολογικές (αμαζόνες …), σε μουσεία, περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους (κρουαζιέρα σε φαράγγι). Γευτήκαμε τις ιδιαίτερες γαστρονομικές επιλογές τους, γνωρίσαμε την καθημερινότητά τους, τις λαχτάρες αλλά και τους περιορισμούς τους.
Από κάθε άποψη, το ταξίδι των εκπαιδευτικών και των μαθητών του Δημοτικού σχολείου Κουλούρας στον Πόντο, στην Τουρκία, ήταν επιτυχημένο, αφού και οι στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος επιτεύχθηκαν, και η παρουσία της αποστολής ήταν κατά κοινή ομολογία πλήρης και ολοκληρωμένη αφού η προώθηση της χώρας μας σε επίπεδο ιστορίας, πολιτισμού, παράδοσης και τουριστικού ενδιαφέροντος έγινε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Βασικότερο κριτήριο επιτυχίας, ωστόσο, αποτελεί η επιθυμία των μαθητών μας να ξαναπάνε πάλι και πάλι, σύμφωνα με τα λεγόμενά τους.