Οξύνθηκε το κλίμα στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Βέροιας το απόγευμα της Τετάρτης(23/2), όταν υπήρξαν καταγγελίες της αντιπολίτευσης για τον τρόπο λειτουργίας της Νομικής Υπηρεσίας και της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου.
Συγκεκριμένα, ο επικεφαλής της παράταξης «Προτεραιότητα στον Πολίτη» Αντώνης Μαρκούλης έθεσε το θέμα της τακτικής παρουσίας ενός από τους δικηγόρους του δήμου κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, αφού από το 2014, παραβρέθηκαν μετρημένες φορές, παρά το γεγονός ότι ανακύπτουν συνεχώς θέματα. Ο κ. Μαρκούλης προχώρησε και σε συγκεκριμένη καταγγελία, για περιστατικό τον Φεβρουάριο 2021. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι ο δικηγόρος του δήμου Βέροιας Γιώργος Παπαστεργίου προσέφυγε κατά του δήμου ενώπιον του Αρείου Πάγου και η υπόθεσή του εκδικαζόταν στις 02/2/2021. Ταυτόχρονα, την ίδια ημέρα, ο κ. Παπαστεργίου έλαβε χρηματική αποζημίωση για τριήμερη μετακίνηση(01-03 Φεβρουαρίου 2021) στην Αθήνα για συνάντηση σε υπουργείο και διεκπεραίωση δουλειάς του δήμου Βέροιας! Υπάρχει και συνέχεια. Η επίσης δικηγόρος του δήμου Βέροιας Αριστούλα Παπαστάμκου έλαβε και αυτή ακριβώς το ίδιο τριήμερο(01-03/2) χρηματική αποζημίωση για μετακίνησή της στην Αθήνα για κατάθεση ενός δικογράφου. Όπως σχολίασε ο κ. Μαρκούλης, που το θέμα είναι στα επαγγελματικά «χωράφια» του, πώς είναι δυνατό να χρειάζονται 3 ημέρες για να καταθέσεις ένα δικόγραφο στην Αθήνα, από την στιγμή που ένας δικηγόρος Βέροιας πηγαίνει αυθημερόν ή το πιο σύνηθες είναι να εξυπηρετηθεί από συνάδελφο στην Αθήνα; Επίσης ρώτησε γιατί περίοδο κορωνοϊού ήταν απαραίτητη η αυτοπρόσωπη παρουσία των δικηγόρων στην Αθήνα και γιατί δεν ανέλαβε ένας δικηγόρος όλες τις δουλειές του δήμου, αλλά με τα χρήματα των δημοτών στέλνουμε τριήμερες εκδρομές και τους δύο δικηγόρους του δήμου στην Αθήνα. Τέλος έθεσε και το ηθικό ζήτημα πώς είναι δυνατό την συγκεκριμένη στιγμή που ο κ. Παπαστεργίου αντιδικεί δικαστικά με τον δήμο Βέροιας, ο δήμος να του πληρώνει τα οδοιπορικά μετακίνησης.
Στα ερωτήματα του κ. Μαρκούλη ο δήμαρχος δήλωσε ότι πρέπει να του απαντήσουν άλλοι, ενώ ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Στέλιος Ασλάνογλου απάντησε ότι για να μετακινηθεί κάποιος και να πληρωθούν τα έξοδα έρχεται εισήγηση από μια υπηρεσία(εν προκειμένω νομική;) στην οικονομική επιτροπή, ενώ σχολίασε ότι δεν είναι ντεντέκτιβ!
Την σκυτάλη στις καταγγελίες πήρε ο Γιώργος Μιχαηλίδης των Συνδημοτών, που ζήτησε επίσημα οι συνεδριάσεις της οικονομικής επιτροπής να γίνονται δια ζώσης ή τουλάχιστον με τηλεδιάσκεψη και όχι δια περιφοράς. Ο κ. Μιχαηλίδης είπε ότι είναι αδιανόητο σε θέματα προϋπολογισμού και τεχνικού προγράμματος οι συνεδριάσεις της επιτροπής να γίνονται με αποστολή email, χωρίς δυνατότητα τοποθετήσεων ή ερωτήσεων, ενώ κατέκρινε την θέση του προέδρου της επιτροπής που υποστηρίζει ότι δεν χρειάζεται, αφού τα περισσότερα θέματα συζητώνται στο δημοτικό συμβούλιο και ο κ. Μιχαηλίδης κατέληξε υποστηρίζοντας ότι «ακυρώνεται» ο ρόλος της οικονομικής επιτροπής.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Κυριάκος Θεοδωρίδης(Προτεραιότητα στον Πολίτη), ο οποίος ανέφερε ότι από λάθος υπαλλήλου στην δια περιφοράς συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής δεν έλαβε καν τα εισηγητικά! Επιπλέον καυτηρίασε το γεγονός ότι δεν συντάσσονται οι τρίμηνες εκθέσεις, ούτε πραγματοποιείται η ειδική συνεδρίαση με τα πεπραγμένα του εξαμήνου.
«Η Οικονομική Επιτροπή δεν είναι πεδίο για εντυπώσεις κύριε Μιχαηλίδη», ήταν η απάντηση του αντιδημάρχου Οικονομικών Στέλιου Ασλάνογλου. Ο αντιδήμαρχος υπογράμμισε ότι η αντιπολίτευση εμμένει σε τυπικά θέματα και όχι ουσίας, αφού δεν υπάρχει καμία διαμαρτυρία για λήψη απόφασης της επιτροπής. «Ποτέ δεν είχαμε προβλήματα, ενώ λαμβάνουμε περισσότερες αποφάσεις από το δημοτικό συμβούλιο. Η ουσία είναι να παίρνουμε σωστές και γρήγορες αποφάσεις», πρόσθεσε ο αντιδήμαρχος. Αναφορικά με το λάθος του υπαλλήλου, ο κ. Ασλάνογλου επεσήμανε ότι η γραμματειακή υποστήριξη γίνεται από έναν υπάλληλο, που είναι άριστος και το λάθος στην αποστολή του mail στον κ. Θεοδωρίδη ήταν ένα μεμονωμένο συμβάν.
Ζήσης Μιχ. Πατσίκας