Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Βέροιας έγινε αποδέκτρια αιτημάτων μαθητών της Γ’ Λυκείου που ζητούν την μείωση της εξεταστέας ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων λόγω των γνωστών δυσκολιών αφομοίωσης της ύλης των μαθημάτων σε γνωστικό επίπεδο εξαιτίας της πανδημίας.
Η Ένωση συναισθανόμενη την αγωνία των μαθητών απέστειλε υπόμνημα αιτημάτων στο Υπουργείο Παιδείας δια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που μεταξύ άλλων αναφέρει :
Ζούμε από κοντά τον αγώνα των παιδιών μας, είτε αυτών που καλούνται από φέτος να αντιμετωπίσουν τη δαμόκλειο σπάθη της Τράπεζας Θεμάτων, είτε αυτών που κάνουν φέτος την προσπάθειά τους προκειμένου να διεκδικήσουν μια θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Μια θέση που θα δικαιώσει τους κόπους όλων των χρόνων της μαθητικής ζωής και τα όνειρά τους.
Δυστυχώς, όμως ο αγώνας αυτός είναι πολυμέτωπος και μια σειρά δυσχερειών τον υπονομεύει. Τα παιδιά είναι αυτά που τις δυο προηγούμενες χρονιές έλαβαν ελλιπή εκπαίδευση, καθώς τον πρώτο χρόνο εμφάνισης της πανδημίας ουσιαστικά είχαν μείνει χωρίς επαρκή εκπαιδευτική στήριξη. Η τηλεκπαίδευση ήταν προαιρετική και συνακόλουθα οι ώρες διδασκαλίας ανεπαρκείς να θέσουν ισχυρά θεμέλια πάνω στα οποία θα οικοδομηθεί η γνώση. Επιπλέον, τα παιδιά αυτά δεν έδωσαν και εξετάσεις προκειμένου να έχουν την εμπειρία διαχείρισης μιας ύλης μεγαλύτερης κατά την αξιολόγησή τους. Στερούνταν επίσης την εμπειρία της γραπτής αξιολόγησης και εμπέδωσης της ύλης που διδάχτηκαν. Με κενά μαθησιακά και την ψυχολογία τους να βάλλεται από την απουσία μιας φυσιολογικής κοινωνικής ζωής και τον φόβο της πανδημίας συνέχισαν τη φοίτησή τους και τη επόμενη χρονιά.
Όμως είχαν να αντιπαλέψουν τεχνικές δυσκολίες σύνδεσης, την απουσία των εκπαιδευτικών που νόσησαν, τον «τοίχο» που όρθωνε μεταξύ αυτών και του διδάσκοντα η τηλεκπαίδευση καθώς δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συγκριθεί με τη δια ζώσης διδασκαλία. Για μια ακόμη χρονιά η αξιολόγησή τους περιορίστηκε και βασίστηκε στην προφορική τους επίδοση, ενώ στερήθηκαν και πάλι την εμπειρία των γραπτών, προαγωγικών εξετάσεων.
Φέτος λοιπόν οι μαθητές καλούνται να δώσουν εξετάσεις σε ύλη που δεν έχει αφομοιωθεί από τους μαθητές παρά το γεγονός ότι σε τακτά χρονικά διαστήματα γίνεται πανελλαδικώς συστηματική παρακολούθηση της ύλης που καλύπτεται στο σχολείο χωρίς όμως το ποιοτικό κριτήριο του τι αφομοιώνεται τελικά από τους μαθητές. Οι εκπαιδευτικοί έχουν αποδυθεί σε έναν αγώνα δρόμου να προλάβουν να καλύψουν την ύλη με πολύ αμφίβολα αποτελέσματα καθώς χάνονται καθημερινά ώρες διδασκαλίας είτε από τους καθηγητές που νοσούν, είτε από τους ίδιους τους μαθητές.
Η ψυχολογία αυτών των παιδιών είναι ιδιαίτερα ευάλωτη, καθώς πέρα από το άγχος των εξετάσεων η πανδημία από μόνη της μια απειλή για τους ίδιους και τους οικείους τους.
Για όλους τους παραπάνω λόγους αιτούμαστε τον εξορθολογισμό της ύλης και την αναθεώρηση του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων για ένα σχολείο με ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό και ευελπιστούμε στη δικαίωση των αιτημάτων μας.